Prima pagină » Știri » Acord între Renault Truck Defence și MFA Mizil pentru producția de autovehicule militare

Acord între Renault Truck Defence și MFA Mizil pentru producția de autovehicule militare

Compania Renault Truck Defence a încheiat un acord de colaborare cu uzina MFA Mizil pentru fabricarea de camioane militare și autospeciale pentru Ministerul de Interne, însă începerea producției în România este condiționată de bugetele ministerelor care ar urma să cumpere vehiculele.

Compania Renault Truck Defence a încheiat un acord de colaborare cu uzina MFA Mizil pentru fabricarea de camioane militare și autospeciale pentru Ministerul de Interne, însă începerea producției în România este condiționată de bugetele ministerelor care ar urma să cumpere vehiculele.

Compania franceză Renault Truck Defence și uzina MFA Mizil, societate privată cu capital integral românesc, au anunțat că au încheiat un „memorandum de înțelegere” în baza căruia MFA Mizil este reprezentant exclusiv al Renault Truck Defence pe piața românească și care prevede, de asemenea, posibilitatea construcției, pe platforma de la Mizil, a unor linii de producție de camioane militare și autospeciale de intervenție destinate structurilor Ministerului de Interne.

Marți, la sediul MFA Mizil cele două companii au prezentat potențialilor cumpărători vehiculele care ar putea fi produse în România.

Potrivit directorului economic al MFA Mizil, Felix Pârvulescu, platforma MFA Mizil are o suprafață de 30 de hectare pe care pot fi construite diverse substructuri, în care pot fi amenajate fluxuri de producție.

Memorandumul cu Renault Truck Defence are în vedere în special producția de camioane din gama Kerax și vehicule pentru poliție și pentru intervenții în situații de urgență, a precizat reprezentantul societății românești.

Directorul economic al MFA Mizil nu a putut preciza nici care va fi valoarea investiției și nici când se va face investiția în liniile de producție, spunând că „se va investi în funcție de nevoile pe care le vor formula cei de la Ministerul Apărării și de la Ministerul de Interne”.

Felix Pârvulescu a mai spus că a discutat cu reprezentanții celor două ministere din România, despre care spune: „Sunt deschise, este nevoie de finanțare, se dorește finanțarea acestor programe, momentan nu sunt bani la buget, dar se dorește să venim împreună pentru a propune o soluție de finanțare”.

Acesta a precizat, întrebat fiind când va începe producția la Mizil, că investitorii nu vor produce camioanele și autospecialele decât atunci când vor ști care sunt bugetele pe care autoritățile din România le alocă pentru achiziționarea unor astfel de vehicule.

„O să încep producția numai în momentul în care se alocă bani pentru așa ceva. Investiția va fi dimensionată în funcție de bugetul pe care-l vor aloca aceste instituții pentru procurarea unor astfel de produse. Trebuie să aibă buget în acest sens. În funcție de asta vă pot da un răspuns referitor la investiția directă. Deci dimensiunea investiției directe va fi direct proporțională cu nevoia lor care este, există, dar și exprimată în funcție de sumele alocate în buget. (…) Primul produs va ieși (pe poarta fabricii de la Mizil – n.r.) în momentul în care vom avea un semnal clar de la aceste instituții”, a spus directorul economic al MFA Mizil.

Întrebat care sunt potențialii cumpărători ai acestor vehicule, Felix Pârvulescu a dat ca exemplu Ministerul Apărării Naționale, dar și structuri ale Ministerului de Interne precum: Poliția de Frontieră, Serviciul de acțiuni speciale al Poliției, Jandarmeria, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și inspectoratele județene din subordinea acestuia.

De asemenea, întrebat ce garanții au MFA Mizil și Renault Truck Defence că vor câștiga licitațiile pentru vehiculele pe care le vor produce în România, directorul economic al MFA Mizil a răspuns: „Putem propune și soluții de finanțare. Dacă nu crezi că poți să câștigi, nu intri în competiție”.

MFA Mizil, fosta uzină de armament deținută înainte de 1989 de statul român și care în 1991 avea 1.800 de angajați, mai are în prezent 70 de salariați , iar principalul obiect de activitate îl reprezintă producția de echipamente pentru industria petrolieră, piese și subansamble pentru vehicule militare, mentenanța vehiculelor militare ale infanteriei.

Felix Pârvulescu a spus că cifra de afaceri a uzinei estimată pentru acest an este de 1 milion de euro.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Sesizare: Miros de gaze într-o școală din Capitală unde sunt amenajate secții de votare
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Anul 2026, istoric pentru infrastructura României: autostrăzi complet finalizate și sute de kilometri pregătiți de inaugurare
Mediafax
Prahova: În unele localități apa nu a ajuns încă. În altele au fost înregistrate avarii
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Cel mai mare sit de urme de dinozauri din lume a stabilit mai multe recorduri