Prima pagină » Știri » Băsescu: Aeronavă prezidențială nu mai există din 2010; Nu mă opun niciunei acțiuni

Băsescu: Aeronavă prezidențială nu mai există din 2010; Nu mă opun niciunei acțiuni

Băsescu: Aeronavă prezidențială nu mai există din 2010; Nu mă opun niciunei acțiuni
Președintele Traian Băsescu a spus, luni, întrebat despre declarațiile ministrului Transporturilor Relu Fenechiu privind renunțarea la aeronava folosită de șeful statului, că el nu se opune niciunei acțiuni, menționând că avionul respectiv nu este aeronavă prezidențială.

Președintele Traian Băsescu a spus, luni, întrebat despre declarațiile ministrului Transporturilor Relu Fenechiu privind renunțarea la aeronava folosită de șeful statului, că el nu se opune niciunei acțiuni, menționând că avionul respectiv nu este aeronavă prezidențială.

„Vă asigur că nu mă opun niciunei acțiuni, pentru că aceia nu e aeronava prezidențială, aeronavă prezidențială nu mai există din 2010, când acea aeronavă de 38 de ani nu a mai putut fi reparată din lipsă de fonduri. Ce folosesc eu de la Tarom este un avion pe care îl închiriem charter, dacă vreți, nu este o aeronavă la dispoziția președintelui României”, a precizat Băsescu.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat miercuri seară că Tarom ar trebui să renunțe la aeronava prezidențială Airbus A 310, deoarece produce companiei pierderi anuale de 7 milioane de euro. El a spus, potrivit Realitatea.net, că aeronava prezidențială face anual o gaură de 7 milioane de euro în bugetul Tarom și că renunțarea la aceasta ar aduce economii importante companiei care are pierderi de 50 de milioane de euro anual.

Tarom va face o propunere Administrației Prezidențiale privind aeronava folosită de președinte, care are cele mai ridicate costuri de mentenanță, a spus joi ministrul Fenechiu, fără să detalieze, el declarându-se surprins că aceste cheltuieli sunt suportate de la bugetul de stat.

„Eu nu vreau să intru în amănuntele legate de cine închiriază aeronava”, a spus Fenechiu joi, într-o conferință de presă, răspunzând unei întrebări venite din partea presei privind acest subiect.

El a adăugat că Tarom a solicitat un buget anual de 22,6 milioane de lei pentru costurile de aeronavigabilitate sau mentenanță la aronava Airbus 310 pe care o utilizează șeful statului.

„Am fost surprins să aflu că aceste costuri sunt suportate de la bugetul de stat”, a continuat Fenechiu.

Întrebat dacă aeronava ar trebui vândută, ministrul Transporturilor a afirmat că a avut o discuție cu membrii Consiliului de Administrație, că există o strategie privind aeronavele Airbus 310, dar a solicitat să nu i se ceară alte amănunte până nu este luată o decizie de către Consiliul de Administrație.

„Este o aeronavă proprietate a companiei Tarom, folosită – ziceți dumneavoastră – de Administrația Prezidențială, pe care plătim 7 milioane de euro doar costuri de mentenanță, fără costuri de operare”, a spus ministrul Transporturilor.

El susține că acesta este de departe cel mai mare cost de mentenanță pentru o aeronavă, dar întrebat dacă un alt avion de același tip din flota Tarom nu costă la fel, ministrul a răspuns: „Ba da”.

Ulterior, Fenechiu a afirmat că și cealaltă aeronavă Airbus A 310, utilizată pentru zboruri comerciale, are costuri ridicate și din punctul său de vedere nu se justifică păstrarea ei, dar decizia o va lua tot Consiliul de Administrație.

Întrebat dacă a propus o soluție, Fenechiu nu a dorit să o dezvăluie presei, adăugând că aceasta va fi transmisă Administrației Prezidențiale.

El a adăugat că va exista o întâlnire între oficiali ai ministerului și ai Administrației Prezidențiale, „care vor lua niște decizii”.

Întrebat dacă președintele poate folosi avionul în cazul unei vizite oficiale, Fenechiu a spus: „Fără probleme!”. „Dacă vrea, bineînțeles”, a adăugat el.

Solicitat să răspundă de ce s-a implicat în acest subiect, ministrul a afirmat că, potrivit legii, autoritatea tutelară și Ministerul Finanțelor nu pot interveni în administrarea și managementul unei companii, că el nu s-a implicat în management, dar a fost mirat de adresa primită joi de la Tarom, prin care i se solicitau 21 milioane lei, în condițiile în care suma de un milion de lei a fost deja plătită.

El a menționat că declarațiile de miercuri seară au fost făcute după o discuție cu reprezentanții Consiliului de Administrație.

Ministrul nu a oferit un termen privind soluționarea acestor aspecte și a încheiat conferința, deși mai existau întrebări din partea jurnaliștilor, motivând că are o întâlnire.

Guvernul nu-i va retrage președintelui Traian Băsescu avionul cu care se deplasează la întâlniri oficiale, ci caută o soluție pentru ca actualele costuri ridicate generate de utilizarea acestui avion vechi să fie reduse, iar gradul de siguranță să crească, a declarat premierul Victor Ponta.

„Știu și eu de costul acela de 7 milioane. Problema este că acum la Tarom este un management privat, care nu e sub controlul ministerului și, sigur, ia măsuri pentru eficientizarea companiei. Eu cred că trebuie găsită o soluție în perioada următoare, e absolut normal ca președintele României, până la urmă și primul-ministru, să aibă un avion cu care să se deplaseze la întâlnirile oficiale, nu e vorba că se duce în plimbări. Înțeleg însă condițiile actuale sunt extrem de neeficiente. E un avion mai vechi și poate că o să găsim împreună o altă soluție. Nu e vorba aici să-i luăm avionul domnului Băsescu. încercăm însă să avem costuri cât mai mici și o siguranță cât mai mare”, a spus Ponta la RTV.

Administrația Prezidențială a solicitat în 2010 Tarom să efectueze cursele speciale pentru deplasările și vizitele externe ale șefului statului, compania de stat punând la dispoziție pentru acestea unul dintre cele două avioane Airbus A 310, achiziționate la începutul anilor ’90.

Compania Romavia care opera vechea aeronavă prezidențială, un Boeing 707 vechi de 39 de ani care nu mai îndeplinea nici standardele de zgomot la nivel european, a anunțat în 2010 că nu mai poate efectua deplasările președintelui ca urmare a situației financiare dificile a regiei.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Moș Nicolae se apropie: copiii își pregătesc ghetuțele. Tradițiile și obiceiurile dedicate Sfântului Nicolae
Digi24
JD Vance: UE nu ar trebui să atace companiile americane pentru „mizerii”. Elon Musk s-a grăbit să-i mulțumească vicepreședintelui
Cancan.ro
Rodica Stănoiu, înmormântare stranie, fără preot. S-au cântat colinde în loc de veșnica pomenire.
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
O ucraineancă dată dispărută a fost găsită în mansarda unui român. Ce au declarat cei doi poliției: „Ea a fost cea care a organizat totul”
Mediafax
Horoscop 6 decembrie 2025: Zodiile care pot face pași importanți în iubire, la muncă sau în decizii personale
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
VIDEO Trump vrea ca strategia de securitate a SUA să fie valabilă în toată lumea. Europa, în „declin civilizațional”, pusă pe planul do
Cancan.ro
Nuntă surpriză în Guvernul României. Premierul Ilie Bolojan s-ar fi căsătorit în secret
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
SINGURA diferență dintre Coca-Cola și Pepsi! Tu ȘTII?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Transpirația nu spune cât de mult muncești, de fapt, la antrenament