Când va fi deschisă circulația pe magistrala de metrou Valea Ialomiței – Eroilor

Redactor:
Anca Olteanu
Când va fi deschisă circulația pe magistrala de metrou Valea Ialomiței – Eroilor
Călătorii vor putea circula pe secțiunea de metrou Valea Ialomiței - Eroilor începând cu semestrul al doilea al anului 2018, a declarat, joi, directorul Metrorex, Marin Aldea, cu ocazia finalizării săpăturilor tunelului la prima parte din Magistrala 5 de metrou.

„Ne-am propus ca acest proiect să fie finalizat la finalul semestrului unu, începutul semestrului doi al anului viitor. Probabil că în partea a doua din semestrul doi vom circula pe această magistrală”, a spus Marin Aldea.

Pe Magistrala 5 de metrou vor circula trenuri din flota existentă, dar compania intenționează să achiziționeze 13 trenuri noi. „Noi lucrăm acum la un caiet de sarcini pentru achiziția unui nou pachet de trenuri. E vorba de 13 trenuri noi de metrou. Probabil că această achiziție o să dureze în jur de un an și jumătate – doi”, a precizat directorul Metrorex.

Stadiul de realizare al lucrărilor pe Magistrala 5 este de aproape 90% în ceea ce privește lucrările de structură și de aproape 45-46% cele de finisaje. „Până la finele anului ne-am propus să finalizăm lucrările de structură, iar finisajele în primul semestru al anului următor”, a zis Aldea.

Procedurile pentru începerea lucrărilor pentru secțiunile Eroilor – Iancului și Iancului – Pantelimon vor demara până la finalul anului 2017, a anunțat secretarul de stat din cadrul Ministerul Transporturilor, Dragoș Titea. „Magistrala 5 de metrou făcea legătură, inițial, între Valea Ialomiței și Pantelimon. De-a lungul timpului au fost nenumărate probleme și proiectul a fost împărțit în trei. Primul este Valea Ialomiței- Eroilor, urmând ca în cea mai scurtă perioadă, până la sfârșitul anului, să dăm drumul și la procedurile pentru celelalte bucăți: Eroilor – Iancului și Iancului – Pantelimon”, a spus Titea.

Joi, echipamentul de săpat tuneluri (tunneling boring machine – TMB), botezat Sfânta Filoftea, a ieșit la suprafață, eveniment ce a marcat finalizarea lucrărilor de excavație pe secțiunea Râul Doamnei – Eroilor. Pe firul 2, TMB-ul Sfânta Filofteia a excavat aproape 4,4 kilometri de tunel și galeria de legătură dintre Magistrala 1 – 3 și Magistrala 5.

Pe 24 iunie, TMB-ul Sfânta Varvara a încheiat săpăturile la tunelul de pe firul 1 al Magistralei 5, după ce a realizat aproape 4 kilometri de tunel.

Ambele utilaje au fost extrase la suprafață prin puțul de la Punctul de Scoatere Scut din zona Operei Române.

În medie, utilajele au înaintat cu 20 de metri pe zi, dar între stația Orizont și Favorit s-au realizat 45 de metri în 24 de ore, recordul european făcut de firma Astaldi, a anunțat Aldea.

În noiembrie 2016, cu ocazia Zilei Porților Deschise la metroul Drumul Taberei, fostul ministru al Transporturilor, Sorin Bușe, anunța că secțiunea de metrou Eroilor – Drumul Taberei va funcționa din semestrul al doilea al anului 2017.

Reprezentantul ministerului Transporturilor, Dragoș Titea, a spus că au fost finalizate procedurile de expropiere pentru Magistrala 6 de metrou. „Anul acesta am finalizat procedurile de expropriere la Magistrala 6. Undeva la finalul anului vom începe și procedurile de selecție pentru licitația de lucrări la magistrala 6″, a precizat Titea, care a dat asigurări că există bani pentru magistralele 5 și 6.

Directorul Metrorex a menționat că termenul de realizarea pentru Magistrala 6 este de 48 de luni de la începerea lucrărilor: „Acesta este termenul minim pe care noi l-am propus”.

Pentru Magistrala 6 sunt alocate fonduri europene și fonduri de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internațională.

Magistrala 5 de metrou, Secțiunea Râul Domnei-Eroilor, inclusiv Valea Ialomiței, este compusă din 10 stații de metrou și un depou.

Stadiul execuției la stația Râul Doamnei este de 61% – lucrări de structură. La stația Brâncuși au fost executate lucrări de structură în proporție de 96%, iar cele de finisaje și instalații în proporție de 75%.

Lucrările de structură la stația Romancierilor sunt realizate în proporție de 95%, iar cele de finisaje și instalații în proporție de 57%.

La stația Parc Drumul Taberei, lucrările de structură sunt realizate în proporție de 87%, iar cele de finisaje și instalații în proporție de 3%. La stația Tudor Vladimirescu au fost executate lucrări de structură în proporție de 98%, iar cele de finisaje și instalații ajung la 75%.

În cazul stației Favorit au fost executate lucrări de structură în proporție de 96%, iar cele de finisaje și instalații în proporție de 80%. Aproape 90% din lucrările de structură și 80% din cele de finisaje și instalații ale stației Orizont sunt realizate.

La stația Academia Militară au fost executate lucrări în proporție de 85%, iar cele de finisaje și instalații în proporție de doar 1%. Stația Eroilor 2 are lucrările de structură realizate în proporție de 91%, iar cele de finisaje și instalații în proporție de 12%.

La stația și Depoul Valea Ialomiței, lucrările de structură sunt realizate în proporție de 99,5%, iar cele de finisaje și instalații în proporție de 77%.

Devizul proiectului Magistralei 5 este de 3,2 miliarde de lei, investiția fiind, practic, de 2,65 miliarde de lei din fonduri structural nerambursabile în cadrul Programului Operațional Sectorial – Transport 2007- 2013 și Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, a precizat directorul Metrorex.

 

 

Inchide