De ce nu e gata nici acum podul peste Dâmbovița care trebuia inaugurat în urmă cu cinci ani. „Detaliul de proiectare” care nu a fost luat în calcul

Redactor:
Radu Tutulan
Amenajarea pasajului auto „Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu", care a început în 2010 și ar fi trebuit să dureze maximum doi ani, nu va fi gata nici în 2017, Primăra Capitalei dând vina pe liniile electrice de înaltă tensiune, care sunt prea jos și pe care nimeni nu le-a luat în calcul până acum. Proiectul are o valoare de 74.788.994 de lei, fără TVA.

De mai bine de șapte ani, Primăria Generală a Municipiului București a demarat lucrările de amenajare a unui nou pod peste Dâmbovița și a unui pasaj auto suprateran, care să facă legătura între Bulevardul Nicolae Grigorescu și Splai Dudescu. În 2012, podurile suprateran și cel de la nivelul Splaiului Independenței ar fi trebuit deschise circulației, dar nici în prezent proiectul nu este finalizat.

Cu toate că podul peste Dâmbovița a fost amenajat, fiind disponibile câte trei benzi de circulație pentru fiecare sens de mers și un trotuar cu o lățime de aproximativ trei metri, acestea sunt blocate și nu se permite traversarea sau întoarcerea autoturismelor prin această zonă. Deasupra acestui pod a fost construit un pasaj auto suprateran, cu câte trei benzi de circulație pe fiecare sens, pe care, de asemenea, nu se poate circula. În acest caz problema o reprezintă rampele de acces, însă, care nu au fost nici până astăzi amenajate.

„Finalizarea obiectivului este condiționată de contractarea unor lucrări ce nu au fost prevăzute în contractul de bază, și anume: iluminat public, semaforizare și separatoare de flux din beton. O altă problemă o reprezintă supraînalțarea liniilor de înaltă tensiune ce aparțin Transelectrica și Enel în vederea asigurării gabaritului de siguranță pe rampa de urcare pasaj și pe pasaj. Se preconizează ca până la finele lunii octombrie 2017 să fie puse în funcțiune podurile la nivel (fără pasajul suprateran) și artera cuprinsă între Bulevardul Theodor Pallady și Splaiul Unirii”, se precizează într-un răspuns al Primăriei Capitalei transmis MEDIAFAX.

Așadar, nu se știe când va fi gata pasajul „Grigorescu” fiindcă, în faza de proiectare, nimeni nu a luat în calcul liniile de înaltă tensiune care se află în acea zonă de zeci de ani, ci au constatat abia după ce a fost montată secțiunea centrală a podului, în momentul în care trebuia construită rampa de acces pe pod, că aceste cabluri electrice sunt prea jos și pun în pericol viața muncitorilor.

„Stadiul fizic actual al lucrărilor la pod este de 93%, cel al lucrărilor de drum este de 74%, lucrări de apă – canalizare sunt finalizate în proporție de 95%, astfel că, pe total obiectiv, apreciem că este realizat în proporție de 85%”, mai precizează reprezentanții Municipalității.

La finalul anului trecut, Primăria Capitalei preciza că pasajul suprateran este realizat în proporție de 98%, iar rampele de intrare și ieșire de pe acest pasaj sunt realizate în proporție de 60%. Și atunci problema o reprezenta, de fapt, rampa de urcare dinspre Sălăjan către Popești-Leordeni, la care nu se putea lucra din cauza liniilor de înaltă tensiune. Municipalitatea a anunțat, în luna noiembrie 2016, că procedurile necesare pentru realizarea documentației în vederea supraînălțării liniilor de înaltă tensiune care traversează zona pasajului sunt în desfășurare, la fel și procedurile de expropriere a câtorva terenuri din zonă. Iar termenul de finalizare al tuturor procedurilor și implicit a lucrărilor, a fost estimat de specialiști între trei și șase luni.

Dar, proiectul în valoare de 74.788.994 de lei, fără TVA, nu a fost încheiat nici după aproape 10 luni și este departe de a se finaliza. Nici măcar pe pasajul auto de la nivelul Splaiului Independenței nu se poate circula. Cu toate acestea, Primăria Capitalei a plătit deja peste 60 de milioane de lei constructorului, sumă la care se mai adaugă și TVA-ul.

Gigi Becali dă lovitura mult aşteptată la FCSB. O fostă câştigătoare a Ligii Campionilor a...
ULTIMA ORĂ. Tragedie în muzica românească. Îndrăgitul cântăreț a fost găsit mort
FOTO. Antonia a pozat într-un costum de baie, dar fanii au distrus-o pentru că e...
Bărbatul de 50 de ani cu care se căsătorește fiica lui VADIM TUDOR! Toată lumea...
Numai Ion Țiriac putea face asta! Miliardarul a uitat două Ferrari într-un garaj și după...
Oficialii Moderna au recunoscut. ce se întâmplă cu injecţia lor: 'Dezvoltăm un alt vaccin'
Principalul consilier medical din Franţa: Noile tulpini de coronavirus echivaleză cu o nouă pandemie
BANCUL ZILEI – Cu nimfomana la psihiatru
România, aproape de legalizarea canabisului în scop medical. În ce țări mai este legală marijuana...
ULTIMA ORĂ. Tragedie în muzica românească. Îndrăgitul cântăreț a fost găsit mort
Viață de bogătan! Ion Țiriac a uitat 2 Ferrari-uri într-un garaj din München. Ce s-a...
Detaliul extrem de CONTROVERSAT din imaginile cu Pământul dezvăluite recent de NASA
Despre Mălina Olinescu se știa că s-a sinucis, dar acum s-a aflat adevărul! Mărturie BOMBĂ,...
Pericolul descoperit în alimente și cafea. Toți românii fac această greșeală fatală
Ce s-a întâmplat cu Brandi Passante după „Războiul Depozitelor”
Avertisment pentru persoanele deja vaccinate! Este BREAKING NEWS
Gina Pistol, într-o rochie mulată, în luna a șaptea de sarcină. Cât de mult s-a...
Este oficial: Categoria de salariaţi care va putea ieşi la pensie la 57 de ani....
Zona din Bucureşti unde lucrau peste 100.000 de oameni pe care pandemia a transformat-o total...
ȘOC!Trebuie să ne pregătim pentru un CUTREMUR devastator. Se anunță un DEZASTRU total pentru România!
Inchide