Prima pagină » Știri » Magistrala 6, traseu schimbat. Când vor ajunge bucureștenii cu metroul la aeroport

Magistrala 6, traseu schimbat. Când vor ajunge bucureștenii cu metroul la aeroport

Magistrala 6, traseu schimbat. Când vor ajunge bucureștenii cu metroul la aeroport
Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică un proiect normativ prin care schimbă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Otopeni" și va declanșa exproprierea imobilelor proprietate privată situate pe traseul lucrării.

Proiectul prevede „modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 1030/2009″. Revizuirea soluției tehnice inițiale constă în reconsiderarea traseului pe porțiunea centrală a Municipiului București, în sensul că linia de metrou nu va mai pleca din Piața Victoriei pe traseul Bulevardul Ion Mihalache – Bulevardul Expoziției, ci se va desprinde din Stația 1 Mai în paralel cu calea ferată București-Constanța și se va înscrie pe Bulevardul Expoziției, apoi pe traseul inițial.

Față de traseul aprobat inițial, noua rută are unele avantaje, între care – potrivit notei de fundamentare a proiectului – se numără legătura directă între Gara de Nord – Gara Băneasa – Aeroportul Băneasa și Aeroportul Henri Coandă Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor și a trenurilor (ca în varianta inițială), accesul direct al călătorilor în întreaga rețea de metrou prin stația existentă Gara Basarab, utilizarea stațiilor deja în funcțiune ale Racordului 1 Mai – Grivița – Gara Basarab – Gara de Nord și costuri de realizare ale întregii investiții mai mici.

Viitoarele stații de metrou vor fi în număr de 12, față de 19 stații în proiectul inițial, lungimea interstației fiind de un kilometru.

Potrivit proiectului normativ, zona de amplasament a noii linii de metrou traversează Sectorul 1 al Capitalei, respectiv cartierele Grivița, Bucureștii Noi, Piața Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor și orașul Otopeni. „De-a lungul traseului vor fi parcurse următoarele puncte de interes municipal și supramunicipal: Aeroportul Henri Coandă, Aeroportul Aurel Vlaicu, Gara Băneasa, Gara Basarab, Gara de Nord. Totodată, vor fi interconectate și drumurile naționale și europene corespunzatoare: DN1/E60 (din partea de nord), Centura București, precum și cu DN1A (spre Buftea și Târgoviște) – dacă privim extinderea Magistralei 4 spre direcția nord-vest a orașului”, se mai arată în nota de fundamentare.

Cât privește exproprierile, inițiatorii proiectului arată că pentru realizarea lucrării „este necesară exproprierea unor imobile proprietate privată (persoane fizice și juridice), cât și transferarea unor suprafețe de teren/construcții din domeniul statului/domeniul public al unităților administrativ – teritoriale, în conformitate cu prevederile Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică și ale Hotărârii Guvernului nr. 53/2011 de aprobare a Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 255/2010″.

Suprafața totală afectată de coridorul de expropriere/transfer este de 225.903 mp, din care domeniul public al statului acoperă 167.920 mp, iar proprietățile private – 57.983 mp.

Exproprierile din sectorul privat presupun o cheltuială estimată la 117,51 milioane de lei, ceea ce – având în vedere suprafața totală de expropriat, de 57.983 mp – înseamnă un cost mediu de 2.026 de lei/mp, echivalentul a 450,4 euro/mp.

Pentru realizarea viitoarei Magistrale 6, s-a stabilit un traseu executat integral în subteran. Indicatorii tehnici revizuiți sunt următorii: lungime totală de 14,2 km, 12 stații, capacitate maximă de transport de 50.000 de călători pe oră și sens, viteză comercială de 36 km/h.

Populația care va beneficia în mod direct s-a estimat la circa 100.000 de persoane zilnic – care vor fi pasageri ai noii linii de metrou la punerea în funcțiune (estimare 2021) – și aproximativ 190.000 peste 15 ani de la punerea în funcțiune (estimare 2035).

În prezent, Metrorex SA. asigură transportul a circa 20% din numărul total al călătorilor care utilizează mijloacele de transport în comun la nivelul municipiului București, acoperind 3,7% din lungimea întregii rețele de transport public a Capitalei. Rețeaua de metrou actuală însumează 69,2 km cale dublă, structurată pe 4 magistrale, 51 de stații și 4 depouri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Un șofer din București a lovit un copac și două ambulanțe SMURD
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Povestea celui mai bogat sat din Ucraina, aflat la graniţa cu România. Paradoxul castelelor din Nyzhnia Apșa
Mediafax
AEP: Peste 2.2 milioane de alegători înscriși pentru alegerile locale parțiale de duminică
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Astronomii descoperă că o forță misterioasă influențează piticele albe