MINISTRUL CULTURII, despre o posibilă deschidere a teatrelor: „Să se elimine scenele care includ o apropiere mai mare”

Redactor:
Gândul
MINISTRUL CULTURII, despre o posibilă deschidere a teatrelor: „Să se elimine scenele care includ o apropiere mai mare”
Ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu

Ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu, a fost criticat pe reţelele de socializare, după ce a comparat spectacolele „Take, Ianke şi Cadîr” sau „Romeo şi Julieta”,  pentru a explica distanţarea socială pe scenă.

El a explicat, pentru Mediafax, că a vrut să sublinieze riscurile la care se expun spectatorii, actorii şi personalul tehnic şi să vorbească despre măsurile care trebuie aplicate după reluarea activităţii instituţiilor de spectacole.

„A fost o discuţie strict de zona de siguranţă din punct de vedere epidemiologic şi, sigur că, în momentul în care am fost întrebat, am spus că e de evitat apropierea prea mare între artişti, pentru a se evita aceste riscuri”, a declarat Bogdan Gheorghiu.

Gheorghiu a mai declarat, referitor la criticile primite, că ar fi sugerat că unele spectacole ar fi mai potrivite decât altele, că managerii teatrelor sunt cei care decid repertoriul şi pot controla câţi oameni sunt pe scenă şi în culise.

„Era doar la nivel de discuţie, ca şi posibile măsuri, ca şi posibile recomandări legat de ceea ce înseamnă desfăşurarea activităţii în condiţii de siguranţă”, a afirmat Ministrul Culturii.

Gheorghiu, el însuşi absolvent al unei Facultăţii de Actorie, spune că acele exemple au fost date pe moment.

„Eu am văzut ambele piese, adică nu doar le-am citit şi aici vorbeam sigur de o distanţare socială şi erau nişte exemple date pe moment. Eu vă dau un exemplu, ce înseamnă o desfăşurare de forţe când pe scenă sunt, nu ştiu, 15-20-25 de artişti, ce înseamnă şi desfăşurarea din punct de vedere al maşiniştilor şi a personalului tehnic şi ce înseamnă ca şi aglomerare pe scenă când e vorba de o piesă în două-trei personaje sau chiar de un monolog”, spune ministrul.

Ministrul Culturii consideră că, în momentul în care se doreşte păstrarea distanţei sociale, se poate lucra şi la scenariu, astfel încât să se elimine scenele care includ o apropiere mai mare.

„Vorbim de eliminarea riscului epidemiologic şi atunci te adaptezi vremurilor. Atâtea piese de teatru au avut atâtea de suferit prin dramaturgii mai mult sau mai puţin reuşite. Haideţi să nu fim farisei!”, a mai spus Bogdan Gheorghiu.

Inchide