Prima pagină » Știri » Modernizarea Gării Arad a întârziat deja cu un an. În ce stadiu este proiectul de peste 300 de milioane de lei

Modernizarea Gării Arad a întârziat deja cu un an. În ce stadiu este proiectul de peste 300 de milioane de lei

Modernizarea Gării Arad a întârziat deja cu un an. În ce stadiu este proiectul de peste 300 de milioane de lei
Modernizarea Gării Arad a întârziat deja cu un an. În ce stadiu este proiectul de peste 300 de milioane de lei

Modernizarea Gării Arad a început în aprilie 2012 și face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată cuprinsă între frontiera cu Ungaria (Curtici) și Simeria, tronson care face parte din coridorul feroviar pan-european.

Valoarea lucrărilor doar pe tronsonul Frontieră (Curtici) – Arad – Kilometrul 614, în lungime de 41 de kilometri (din care face parte și Gara Arad), este de 1,38 de miliarde de lei, iar termenul de finalizare era iunie 2014.

Din suma totală, investiția pentru Gara Arad depășește 334 de milioane de lei.

Segmentul feroviar cuprins între Kilometrul 614 (aflat între stațiile Glogovăț și Ghioroc) și Simeria este în curs de licitare, conform reprezentanților CFR Infrastructură, contactați de corespondentul MEDIAFAX.

Din valoarea de 1,38 miliarde de lei a lucrărilor derulate în prezent în județul Arad, aproape 702 milioane de lei reprezintă fonduri europene nerambursabile, iar diferența este acoperită de bugetul de stat.

Proiectul cuprinde modernizarea unor stații, între care Gara Arad, care ar urma să devină una dintre cele mai moderne din Europa de Est, conform autorităților. O pasarelă supraterană pentru călători a fost construită și face legătura între peroane și clădirea istorică a gării. Astfel, vor fi închise pasajele subterane, imediat ce lucrările vor fi finalizate.

Pasarela va avea lifturi, scări rulante, dar și magazine sau alte tipuri de facilități pentru călători.

Tot în gară a fost construită o clădire pentru mentenanță, care va cuprinde ateliere tehnologice, laboratoare, birouri, arhive și magazii.

De asemenea, au fost refăcute peroanele și modernizat un centru de management al traficului feroviar.

La un an de la termenul limită pentru finalizarea investițiilor, gara arădeană este încă în șantier, iar reprezentanții CFR Infrastructură au răspuns, la solicitarea corespondentului MEDIAFAX, că nu se poate preciza termenul de finalizare a lucrărilor.

Conform sursei citate, până în prezent s-au executat lucrări în proporție de 98%, care cuprind reabilitarea infrastructurii, a podețelor, peroanelor, pasarelelor și a clădirii gării.

„În momentul acesta ne aflăm în etapa de pregătire a testelor pentru sistemul de semnalizare, respectiv sistemul ERTMS nivel 2, standardul european care se implementează în premieră în România. Odată cu implementarea și funcționarea sistemului, vor deveni funcționale atât Stația CF Arad, precum și Centrul de Management al Traficului. Conform graficului actual, operațiunile de testare vor începe în semenstrul II, urmând ca până la sfârșitul anului sistemul ERTMS 2 să fie operațional”, se arată în răspunsul transmis de CFR Infrastructură.

Referitor la cauzele acestor întârzieri, sursa citată arată că „nivelul ridicat al pânzei de apă freatică” a cauzat probleme pe șantier, dar menționează și „complexitatea” lucrărilor necesare implementări sistemului de semnalizare ERTMS nivel 2.

„În prezent nu putem estima întârzierile înregistrate pentru întregul proiect Frontieră – Curtici- Simeria, deoarece anumite tronsoane se află deocamdată în etapa de licitație”, mai precizează CFR Infrastructură.

Lucrările sunt realizate de către asocierea de firme Alstom Transport S.A – Swietelsky Bau Gesell Sachaft m.b.H – Astaldi S.p.A – Euro Construct Trading”98 S.R.L – Dafora S.A., însă reprezentanții CFR Infrastructură afirmă că „penalitățile se pot calcula după emiterea certificatului de recepție a lucrărilor”.

Clădirea Gării Arad a fost construită în 1910, după planurile arhitectului arădean Ludovic Szantay. Este a treia clădire, pentru că primul tren a circulat în oraș în 25 octombrie 1858, anul deschiderii liniei Lokoshaza-Curtici-Arad.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Moș Nicolae se apropie: copiii își pregătesc ghetuțele. Tradițiile și obiceiurile dedicate Sfântului Nicolae
Digi24
JD Vance: UE nu ar trebui să atace companiile americane pentru „mizerii”. Elon Musk s-a grăbit să-i mulțumească vicepreședintelui
Cancan.ro
Rodica Stănoiu, înmormântare stranie, fără preot. S-au cântat colinde în loc de veșnica pomenire.
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
Anul 2026, istoric pentru infrastructura României: autostrăzi complet finalizate și sute de kilometri pregătiți de inaugurare
Mediafax
Horoscop 6 decembrie 2025: Zodiile care pot face pași importanți în iubire, la muncă sau în decizii personale
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
De ce Rusia nu va accepta pacea fără „Centura de Fortărețe” a Ucrainei - ultimul obstacol din calea armatei lui Putin în Donbas
Cancan.ro
Nuntă surpriză în Guvernul României. Premierul Ilie Bolojan s-ar fi căsătorit în secret
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
SINGURA diferență dintre Coca-Cola și Pepsi! Tu ȘTII?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Telescopul Webb a descoperit un pod cosmic care leagă două galaxii pitice