Oamenii de știință au descoperit un posibil leac pentru vindecarea alergiilor, astmului și a bolilor autoimune / Sursă Foto: Pixabay
Publicat: 13/03/2021, 15:38
Actualizat: 06/04/2021, 14:58

Oamenii de știință au descoperit un posibil leac pentru vindecarea alergiilor, astmului și a bolilor autoimune, se arată într-un articol publicat de cercetătorii de la Universitatea Naţională din Australia (ANU).

Oamenii de știință au descoperit un posibil leac pentru vindecarea alergiilor

Într-un studiu publicat joi în Cell, echipa de cercetători a dezvăluit că descoperirea ar putea oferi soluţia pentru împiedicarea organismului uman să dezvolte alergii, boli autoimune şi astm, potrivit Wion.

Această proteină, numită neuritină, determină un proces în sistemul imunitar care declanşează un mecanism natural de apărare împotriva reacţiilor alergice.

În urma a cinci ani de studiu al sistemului imunitar, echipa de oameni de ştiinţă a descoperit că neuritina împiedică organismul să producă imunoglobulină E (IgE) în exces, un anticorp ce provoacă reacţii alergice prin eliberarea de histamine.

„Am descoperit că neuritina previne formarea excesivă de IgE, care este de obicei asociată cu unele forme comune de alergie şi intoleranţe alimentare”, a declarat coautoarea studiului, Carola Vinuesa.

„Am demonstrat că este unul dintre mecanismele propriii sistemului nostru imunitar de prevenire a autoimunităţii şi alergiei, iar acum avem dovada, putem să continuăm să valorificăm acest lucru pentru tratament”, a precizat cercetătoarea.

Cercetătorii sunt optimişti că aceste constatări pot sta la baza unor noi tratamente pentru alergii, astm şi boli autoimune, multe dintre care sunt cauzate sau exacerbate de anticorpi.

„Acesta ar putea fi mai mult decât un nou medicament; ar putea fi o abordare complet nouă pentru tratarea alergiilor şi a bolilor autoimune”, a spus Vinuesa.

„Dacă această abordare se dovedeşte un succes, nu ar fi nevoie să epuizăm celulele imune importante şi nici să amortizăm întregul sistem imunitar; în schimb, nu va trebui decât să utilizăm proteinele pe care propriul corp le foloseşte pentru a asigura toleranţă imună”, a explicat ea.

„Este o descoperire incredibilă. Am observat că în absenţa neuritinei există o susceptibilitate crescută la deces din cauza anafilaxiei, ceea ce subliniază rolul său în prevenirea alergiilor care pun viaţa în pericol”, a declarat Paula Gonzalez Figueroa, la rândul său coautoare a studiului, citată pe site-ul ANU.

„Atât alergiile cât şi bolile autoimune sunt în creştere şi sperăm că acest lucru ne va oferi o nouă modalitate de a lupta împotriva lor”, a mai spus Carola Vinuesa.

O femeie bolnavă de cancer a decis să se mute împreună cu familia în „zona...
Zanni este câștigătorul Survivor 2024?! Cum s-a dat de gol, după ce s-a întors din...
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii...
VIDEO Scene halucinante în Ilfov: Un adolescent a fost sechestrat într-o parcare, apoi a fost...
Prognoza meteo Accuweather actualizată | Temperaturi anormale în București, după trecerea valului saharian
Adevărul despre DECESUL lui Naomi. Ce i-a adus sfârșitul. Dezvăluiri de ultimă oră
ANIMAŢIE. Cum s-a produs accidentul înfiorător de pe A1, în care Valentin a fost străpuns...
Știrea momentului despre Iliescu! Breaking news!
Programul marilor Magazine de Paște 2024: Zilele în care supermarketurile din România vor fi închise
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
❗Greșeala pe care mulți o fac la schimbarea ULEIULUI mașinii. Îți poate afecta mașina? ❗
Gruparea Hamas ia în calcul depunerea armelor. Care este condiţia pentru ca acest lucru să...
ADEVĂRUL despre specia Homo Sapiens, dezgropat într-un sit din...
Vestea cumplită primită de Simona Halep. A venit anunțul privind marele vis din 2024
Șase pași pentru un gazon perfect. Sfaturile unui grădinar
Lovitură grea pentru chef Richard. Juratul a pierdut un concurent după al treilea battle: „Am...
Turistă sfârtecată de urs pe Transfăgărășan! Scosese mâna pe geam ca să...
Gabriela Cristea, dezamăgită de lipsa de curaj pentru a-i refuza pe alții! Prezentatoarea TV și-a...
Care este, de fapt, relația dintre Mariana Ionescu Căpitănescu și sora sa, Marcela Fota, dincolo...
BANCUL ZILEI. Polițistul la stomatolog: - Măseaua este moartă! Îi punem coroană?
(P) Descoperă care e grosimea ideală a unor geamuri de tip termopan pentru un nivel...