PERICOL. Apocalipsa își arată semnele! Se rupe în două placa tectonică! Cercetătorii știu data exactă când Pământul va deveni un uriaș puzzle / Sursa FOTO: https://1.bp.blogspot.com
Publicat: 23/05/2020, 10:45

Într-un interval de timp scurt din punct de vedere geologic, imensa placă tectonică aflată sub Oceanul Indian se va rupe în două. Oamenii de știință francezi avertizează că Pământul va deveni, în viitor, un uriaș puzzle, din cauza schimbărilor ce vor urma.

Placa tectonică denumită India-Australia-Capricorn a început să se rupă, iar cele două părţi formate se distanţează una de cealaltă cu aproximativ 1,7 milimetri pe an. Nu este mult, dar peste un milion de ani – o eternitate pentru oameni, dar o clipă în timp geologic – cele două părţi se vor afla la distanţa de 1,7 km una de cealaltă!

„Nu vorbim despre o structură care se deplasează rapid, dar, totuşi, distanţarea se face cu o viteză semnificativă dacă o comparăm la alte plăci tectonice”, a declarat pentru revista Geophysical Research Letters co-autoarea acestui studiu, Aurélie Coudurier-Curveur, cercetător principal la Institutul de Fizică a Pământului din Paris.

Falia San Andreas, pericol iminent!

Ea a oferit drept exemplu falia Mării Moarte, din zona Orientului Mijlociu, care se deplasează cu o viteză de două ori mai mare (0,4 centimetri pe an). Însă cel mai elocvent exemplu este dat de celebra falie californiană San Andreas, care se deplasează de 10 ori mai repede (1,8 cm pe an).

Referitor la placa tectonică aflată la o adâncime foarte mare sub Oceanul Indian, oamenii de știință francezi au observat că se rupe atât de lent încât a trecut aproape neobservată. Însă, două evenimente majore au dat-o de gol și anume două seisme puternice produse într-un loc neobişnuit din Oceanul Indian.

Pe 11 aprilie 2012, un cutremur cu magnitudinea de 8,6, urmat de unul de 8,2 grade pe scara Richter s-au declanşat sub Oceanul Indian, în apropiere de Indonezia. De obicei, astfel de seisme se produc de-a lungul unei zone de subducţie, unde o placă tectonică se înalţă peste o altă placă aflată în proces de scufundare. Ei bine, cele două cutremure s-au produs într-un loc neobişnuit, mai precis în mijlocul unei plăci tectonice!

Un astfel de indiciu, plus altele mai puțin evidente, au indicat că în subteran, într-o regiune geologică denumită Bazinul Wharton (undeva pe placa tectonică India-Australia-Capricorn), se produce ceva neobişnuit.

Reacții internaționale

„Parcă e un puzzle. Nu este o placă tectonică uniformă, e vorba de trei plăci care, mai mult sau mai puţin, se ţin încă laolaltă şi se deplasează împreună în aceeaşi direcţie”, a precizat Coudurier-Curveur pentru Live Science.

„Nu s-a format încă o frontieră între cele două bucăţi ale plăcii. Însă mesajul clar este că aceste două bucăţi sunt pe cale să se desprindă una de cealaltă”, a reacționat şi William Hawley, seismolog la Institutul Lamont-Doherty Earth Observatory, din cadrul Universităţii Columbia (New York).

„Plăcile tectonice se formează şi sunt distruse constant pe Pământ. Studii detaliate, aşa cum este acesta, ne permit să înţelegem mai bine acest puzzle al plăcilor tectonice care formează stratul solid extern al Pământului”, a comentat Oliver Jagoutz, profesor de geologie la Massachusetts Institute of Technology.

Ce înseamnă ca Ucraina să piardă războiul cu Rusia. Trei scenarii
Împăcarea anului la înmormântarea lui Costel Corduneanu! Ce jurământ i-au făcut Adrian și Petronel Corduneanu...
FOTO. Grațiela e văduva lui Costel Corduneanu. Femeia e cu 20 de ani mai tânără...
Marele absent de la înmormântarea lui Costel Corduneanu. Toți s-au mirat că nu l-au văzut:...
Anunț-îngrijorător despre Kate Middleton, după ce a spus public că are cancer! Starea ei de...
Alerte meteo de vreme severă imediată emise de ANM. Cod galben în mai multe zone...
"Mă simt ciudat să spun cu voce tare: Am cancer la creier". Reacția tulburătoare a...
Au apărut primele imagini cu fiica lui Paris Hilton! „Nu m-am putut abține”. Ce anunț...
ProTV vs. Antena 1! Vedetele care au trădat şi s-au mutat de la un post...
Poți radia mașina dacă n-o mai folosești, fără s-o casezi?
UE are nevoie de gaz natural lichefiat rusesc pentru a evita un şoc energetic -...
L-au CREAT pe Dumnezeu! Inteligența Artificială Supremă este AICI?!
Interdicție completă în România din 9 aprilie. Legea n-are excepţii. Amendă 1000 lei
Cum să faci 1 milion de euro în 5 ani! Discuție cu analistul financiar Iancu...
„Nu mai e de trăit” O româncă stabilită în Italia este stupefiată de un nou...
Vreme ANORMALĂ în weekend! Ce se întâmplă în TOATĂ România!
Virginia, dezvăluiri despre o posibilă relație cu Patrick! Se simte Robi deranjat de apropierea dintre...
"A vrut să experimenteze pe copil". Un tată și-a lăsat bebelușul să moară de foame...
BANCUL ZILEI. Ștrulă: - Bulă, care este poziția ta preferată în timp ce faci amor?
Vânzările de lux ale grupului LVMH au depăşit exporturile agricole ale Franței