Reacții după ce Firea a anunțat că va fi introdusă vinietă în București | Nicușor Dan: Un gest de imagine / Președintele FORT: 1 ianuarie 2020 mi se pare un termen un pic exagerat / Tăriceanu: Un prim pas în reducerea poluării / Cîțu: Primarul bagă Capitala în faliment

Redactor:
Diana Grigore
Reacții după ce Firea a anunțat că va fi introdusă vinietă în București | Nicușor Dan: Un gest de imagine / Președintele FORT: 1 ianuarie 2020 mi se pare un termen un pic exagerat / Tăriceanu: Un prim pas în reducerea poluării / Cîțu: Primarul bagă Capitala în faliment
Nicușor Dan a afirmat, miercuri, că măsurile anunțate de Gabriela Firea, prin care mașinile care nu sunt înmatriculate în București/Ilfov vor putea intra în Capitală doar după plata unei viniete, reprezintă un gest de imagine al primarului general, având un impact nesemnificativ asupra traficului.

Senator PNL, despre vinietă: Firea a băgat Primăria București în faliment. Soluția este comunistă

Senatorul PNL Florin Cîțu a scris, pe Facebook, că primarul Bucureștiului Gabriela Firea a dus Primăria la faliment iar introducerea mai multor taxe mărite este o soluție „comunistă”. Cîțu susține că soluția vinietei pentru mașinile care nu sunt înamtriculate în București nu va funcționa.

„Primăria București este în faliment! Soluția a venit imediat de la Primarul Bucureștiului. Soluție comunistă bineînțeles. Taxe mai multe și mai mari. Să fie clar pentru toți românii. A cheltuit trei ani de zile banii din buget pe concerte, vouchere și excursii gratuite în Grecia și nu a făcut nimic pentru a rezolva problema traficului în București. Deși în campanie a promis că în șase luni o rezolvă. Tupeu tipic de PSD-ist. Acum, după ce a băgat primaria în faliment și nu a primit niciun ban de la propriul guvern, primarul Bucureștiului vrea să facă rost de bani pentru campanie de la români. Taxe. Atât știe. Atât știu cei de la PSD+ALDE- taxe, impozite, reglementări, constrângeri etc. A funcționat taxa de mediu? Dar celelalte taxe de drum? Nu. Niciuna Toate s-au dus către cheltuieli cu ajutoare sociale și alte prostii. Nici aceasta taxă nu va funcționa. Doar va crește prețurile și atât”, a scris, miercuri, senatorul PNL, Florin Cîțu.

Senatorul USR nu susține această măsură.

„Primarul Bucureștiului se pregătește de campanie. Vrea să ia bani din taxe și să facă concerte, să dea vouchere și excursi gratuite că poate, poate o mai votează cineva. O idee la fel de nenorocită ca toate ideile din OUG 114. Eu, senator de București, nu o susțin. Și nu voi susține niciodată o asemenea prostie. Primarul Bucureștiului a eșuat și trebuie să plece acasă. Ajunge cu experimentele comuniste pe banii românilor. #NuLuămPrizonieri #RomâniaFărăPSDșiALDE”, a conchis Cîțu.

Lider USR, despre vinietă: O idee aplicată în alte orașe ce riscă să fie transformată în dezastru

Președintele USR București Roxana Wring a spus că taxa sub formă de vinietă introdusă de Gabriela Firea pentru reducerea poluării în Capitală, este o idee aplicată în alte orașe, dar care riscă să fie transformată în dezastru . Aceasta critică lipsa unei analize atente a cifrelor.

„«Heirupismul» ca stil de management. Asta este ceea ce putem învăța din tot mandatul Gabrielei Firea. Cea mai recentă lecție, chiar astăzi când primarul a anunțat că introduce vinieta pentru București. Este o mostră de heirupism, la fel cum a fost, dacă vă mai aduceți aminte, banda unică ce a funcționat o singură zi pentru că a fost prost pregătită, prost anunțată și prost implementată.Avem acum aceeași situație. O idee aplicată în alte orașe, dar care riscă să fie transformată în dezastru de Gabriela Firea”, a scris președinta USR București, miercuri, într-o postare pe Facebook.

Roxana Wring a criticat luarea deciziei de a implementa taxa de rovienietă fără a fi efectuată o analiză a datelor în prealabil și lipsa unor măsuri alternative pentru șoferii afectați de măsură.

„În mod normal, astfel de decizii se iau după o analiză atentă a cifrelor. Nu am auzit de la actualul primar date precise despre câte astfel de mașini circulă zilnic în București, care este suma totală pe care speră să o obțină la bugetul local și cu cât va scădea poluarea din Capitală în urma introducerii acestei măsuri. Nu am auzit nici de facilitățile de transport vor fi oferite celor care, descurajați de vinietă, vor dori totuși să meargă cu transportul în comun. Unde să-și lase mașinile, ce noduri de transport vor avea la dispoziție sau ce variante ocolitoare”,mai notează aceasta.

Președinta USR București afirmă că în lipsa unor date era necesar un studiu de impact și pregătirea unui plan integrat pentru ca introducerea vinietei să fie dublată de măsuri de sprijin.

„În lipsa acestor date absolut necesare – nu mai spun că era bine să fi avut un studiu de impact unde toate aceste lucruri să fie detaliate – nu am încredere că Gabriela Firea va reuși să facă ceva bun cu această taxă. Cel mult să o compromită ca idee și să o îngroape așa cum a făcut și cu altele.Ce trebuia să facă un primar general? Încă din primul an de mandat trebuia să comande un studiu pe această problemă. Apoi să pregătească un plan integrat, în care introducerea vinietei să fie dublată de măsuri de sprijin (înnoirea parcului auto STB, parcări la marginea orașului, rute extinse, variante ocolitoare etc.). Apoi să pună în dezbatere această soluție. Apoi să o testeze și la final să anunțe că o va implementa”, a mai adăugat aceasta Wring.

Roxana Wring mai susține că în lipsa unei analize de date și a unui studiu pe problema introducerii vinietei, această măsură este doar o „sancțiune pe care oamenii o plătesc pentru incompetența primarului general”.

„Altfel, vinieta va fi doar o sancțiune pe care oamenii o plătesc pentru incompetența primarului general. În lipsa facilităților de care spuneam, această vinietă nu va duce la reducerea traficului și a poluării. Ci doar la penalizarea oamenilor care nu au nicio altă variantă. Și nu din cauza lor, ci din cauza actualei administrații. Pe scurt, o idee ce ar putea funcționa, dar pe care Gabriela Firea se pregătește să o îngroape definitiv”, a mai precizat președinta USR București.

„După 3 ani, Firea descoperă că Bucureștiul este poluat și supraaglomerat. Măsurile propuse azi sunt un nou gest de imagine, cu impact nesemnificativ atât asupra traficului, cât și asupra poluării. Adevăratele măsuri pentru reducerea traficului și a poluării sunt: șoseaua de centură, parcările „Park and Ride”, o strategie de management a locurilor de parcare pentru tot orașul, un adevărat sistem de management al traficului, benzi unice pentru transportul în comun. Din păcate, pe niciuna din aceste componente esențiale ale programului electoral al Gabrielei Firea nu s-a făcut niciun progres notabil”, a scris deputatul Nicușor Dan, pe Facebook.

Hagiu, despre introducerea vinietei în Capitală: 1 ianuarie 2020 mi se pare un termen un pic exagerat

Președintele Federației operatorilor români de transport (FORT), Augustin Hagiu, a declarat, miercuri, pentru Mediafax, că termenul de 1 ianuarie 2020 pentru introducerea vinietei e „exagerat”, pentru că într-un astfel de context de aplicabilitate trebuie pus la punct tot sistemul operațional.

Președintele Federației operatorilor români de transport (FORT) subliniază că Bucureștiul nu deține în acest moment o ofertă de mobilitate adaptată la nevoile pasagerilor, ca să introducă o astfel de vinietă.

„Măsura aceasta este binevenită într-o Capitală care are o ofertă de mobilitate, de transport adaptată nevoii de mobilitate a pasagerilor. Luată așa în parte și nu în coroborare cu alte măsuri, nici nu vreau să mă gândesc ce va fi. De principiu în centrul orașelor, a Capitalei, cu aglomerație, este foarte corect să aplici măsura de a nu permite sub un anumit nivel de poluare utilizarea infrastructurii, dar să nu permiți intrarea în București a autovehiculelor decât după plata unei viniete presupune să ai la întrările importante, adică cel puțin 10 drumuri naționale importante în cazul Bucureștiului, să ai terminale intermodale conectate la rețeaua de transport subteran și suprateran, să ai parcări pe principiul Park&Ride, să ai toate aceste elemente ce țin de mobilitate bine puse la punct și apoi să vii cu astfel de măsură. Altfel cei care vor fi nevoiți să între în București, clar vor plăti vinietă pentru că nu au altă alternativă de utiluzare a transportului în comun. Nu există la nivelul cererii care poate să apară în acest context și ai creat haos”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Augustin Hagiu.

Președintele Federației operatorilor români de transport a susținut că termenul de 1 ianuarie 2020 de implementare a măsurii.

„În plus, pentru că este zona mea de specialitate mai trebuie ținut cont de un lucru, 1 ianuarie mi se pare un termen un pic exagerat, pentru că într-un astfel de context de aplicabilitate trebuie pus la punct tot sistemul operațional, cel legat de partea de încasări, de verificare de emitere a vinietei. Cum depistezi în trafic vehiulculul respectiv, bănuiesc că nu vor sta ca pe drumurile naționale cu camere care să interacționeze cu sistemul să vadă dacă are vinietă. Vor fi niște chestiuni lipite, niște viniete lipite pe geamuri. Atenție ce ne dorim și cum ne atingem obiectivele, ăsta este avertismentul. De principiu, sunt de acord cu interzicerea vehiculelor sub Euro 4 în centru. Chestia cu vinieta este o treabă sensibilă dacă nu vii cu oferta la pachet. Noi nu avem oferta, iar până în ianuarie 2020, oferta de transport chiar nu are cum să apară, așadar haide să ne suflecăm mânecile să construim ce avem de construit, să venim cu o oferta clară pentru serviciul public și apoi să venim și cu astfel de măsuri”, a completat Augustin Hagiu.

Consilier general al PNL: Susțin proiectul privind introducerea vinietei în Capitală, cu amendamente

Consilierul general PNL Ciprian Ciucu a afirmat, miercuri, că va susține proiectul anunțat de Gabriela Firea pentru introducerea unei viniete pentru Capitală. El a adăugat că va propune un amendament prin care sumele colectate să fie utilizate special pentru măsuri de mobilitate urbană.

„Măsurile pe care le anunță Gabriela Firea azi sunt exact măsurile pe care trebuia să le ia după mai bine de 3 ani de mandat. Sunt genul de măsuri cu caracter restrictiv care se iau la sfârșit, după ce ai creat alternativele: transport comun decent și de încredere, transport alternativ, parcări la intrarea în oraș, șosea de centură șamd. Este vorba de acele măsuri mai complicate, mai grele, proiecte de infrastructura care nu sunt la îndemâna acestui primar incompetent. Cu toate acestea, voi susține aceste măsuri, chiar dacă pune carul înaintea boilor, pentru că situația este extrem de periculoasă pentru sănătatea bucureștenilor”, a scris Ciprian Ciucu, pe Facebook.

El a adăugat că va propune ca banii colectați din vinietă să fie folosiți pentru mobilitate urbană și calitatea aerului.

„Urmează ca noi să facem de la anul lucrurile cum trebuie făcute, în ordinea lor logică. Și încă ceva: voi propune un amendament prin care sumele colectate să fie utilizate special pe masuri de mobilitate urbană / calitatea aerului. Asta ca să nu trimită iar pensionarii la mare sau să toace acești bani pe alte concerte și festivaluri!”, a conchis Ciucu.

Tăriceanu salută demersul lui Firea de introducere a vinietei: Un prim pas în reducerea poluării

Călin Popescu Tăriceanu a afirmat, miercuri, că ALDE susține proiectul anunțat de Gabriela Firea privind introducerea unei viniete pentru Capitală și interzicerea în centrul Bucureștiului a mașinilor sub Euro 3. El a afirmat că e un prim pas pentru reducerea poluării cauzate de mașini.

„Bravo, Gabriela Firea! Primele măsuri pentru reducerea poluării cauzate de mașini! E primul pas, trebuie mers înainte! Pe lângă acest proiect, pe care ALDE îl va susține, e nevoie și de o campanie de educare și conștientizare privind nevoia reducerii poluării”, a scris Călin Popescu Tăriceanu, pe Twitter.

 

 

 

Reacțiile vin în contextul în care Gabriela Firea a anunțat, miercuri, un proiect prin care, de la 1 ianuarie 2020, mașinile care nu sunt înmatriculate în București sau Ilfov vor putea intra în Capitală doar după plata unei viniete. Mașinile sub Euro 3, indiferent unde sunt înmatriculate, nu vor avea acces în centrul Capitalei.

Primarul a anunțat introducerea unei viniete pentru mașinile care nu sunt înmatriculate în București sau Ilfov.

„Autoturismele care nu sunt înmatriculate în București și zona metropolitană, adică județul Ilfov, la momentul pătrunderii în Capitală, vor trebui să facă dovada că și-au achiziționat o vinietă pe București, Oxigen B unde B vine de la București, care va costa pentru o zi 10 lei, pentru un an 19 milioane. Celelalte intervale vor fi prezentate de către directorii de specialitate. Mă refer la mașini înmatriculate în celelalte județe și în alte țări, inclusiv Bulgaria”, a spus Gabriela Firea.

Totodată, mașinile sub Euro 3, indiferent unde sunt înmatriculate, nu vor avea acces în centrul Capitalei.

Inchide