România, după Zimbabwe și Gabon în infrastructură: Dacă la nivel de proiectare suntem campioni, în ceea ce privește km de autostradă suntem pe locul 128 în lume

România, după Zimbabwe și Gabon în infrastructură: Dacă la nivel de proiectare suntem campioni, în ceea ce privește km de autostradă suntem pe locul 128 în lume
Publicat: 31/10/2019, 13:13

„Principiul de bază al programului de guvernare este planificarea: planificarea proiectelor, planificarea bugetară și planificarea resurselor umane. Dacă ar fi să ne referim la planificarea cheltuielilor: cheltuieli de mentenanță, cheltuieli de investiții și pregătirea proiectelor pentru următorul exercițiu financiar. În programul de guvernare ne propunem ca și acțiuni redresarea și stoparea declinului companiilor de stat din portofoliul transporturilor. Ca și proiecte majore ne propunem realizarea programului de întreținere curentă și periodică de reparații pentru rețeaua terestră, rutieră și feroviară”, a explicat Bode.

Acesta a menționat principalele obiective de infrastructură rutieră, feroviară și intermodă, anunțând că lucrările la Magistrala 5 nu vor putea fi recepționate anul acesta.

„Ne-am asumat în programul de guvernare cele trei obiective majore: Sibiu – Pitești, Târgu Mureș – Iași – Ungheni. Conform deciziei CSAT, autostrada Comarnic – Brașov este un obiectiv strategic. În domeniul feroviar ne-am asumat liberalizarea transportului feroviar de călători, el este liberalizat, pachetul 4 pe interoperabilitate și pe siguranță trebuie transpus în legislația națională pentru a oferi liber acces la piață. Ne asumăm să finalizăm obiective, termene și investiții pentru un an de guvernare. Ne asumăm să finalizăm Magistrala 5 pe tronsonul Drumul Taberei – Eroilor. (…) Din păcate, așa cum arată lucrurile astăzi, acest obiectiv nu va putea fi recepționat în anul 2019″, a spus Lucian Bode.

Ministrul desemnat și-a propus modernizarea CNAB și limitarea pierderilor generate de compania aeriană Tarom. „Pe cele două componente majore CNAB și Tarom, ne-am propus modernizarea aeroporturilor din București, Timișoara și Constanța. Și un program ambițios de modernizarea al Companie de Administrare Aeroporturi București. Tarom trebuie să redevină o companie orientată spre client. Ne propunem să reducem pierderile (…), pentru început vom efectua o analiză realistă asupra tuturor contractelor semnate de companie cu accent pe contractele de achiziție ale aeronavelor în sistem leasing”, a adăugat acesta.

Lucian Bode s-a referit și la domeniul comnicațiilor, explicând că va separa componenta de infrastructură de cea de digitalizare. „Nu separăm componenta de comunicații de componenta de societate informațională. Noi separăm componenta de infrastructură de componenta de digitalizare. (…) Guvernul susține înființarea Autorității pentru Digitalizarea României. Lansarea licitației pentru rețelele 5G respectând condițiile memorandumului pentru combaterea riscurillor de securitate cibernetică generate de furnizorii 5 G semnat în 20 augutrs 2019 la Washington”, a mai spus ministrul desemnat.

Despre situația actuală din infrastructură acesta a comentat că „dacă la nivel de proiectare, suntem campioni, suntem pe locul 128 în lume în ceeea ce privește km de autostradă, după Zimbabwe și Gabon”.

.