SUBIECTE BAC 2013. SUBIECTE și BAREM BACALAUREAT 2013 la GEOGRAFIE, BIOLOGIE, FIZICĂ, CHIMIE, INFORMATICĂ, în timp real pe Gândul. Absolvenții de liceu susțin azi proba la alegere

Publicat: 05/07/2013, 11:53
Actualizat: 06/05/2019, 17:52

SUBIECTE BAC 2013 GEOGRAFIE,BIOLOGIE, FIZICĂ,CHIMIE,INFORMATICĂ, LOGICĂ, ECONOMIE, PSIHOLOGIE, FILOSOFIE, SOCIOLOGIE. 165.000 de absolvenți de liceu susțin vineri proba opțională a profilului. Gândul publică, în timp real, subiectele pe care trebuie să le rezolve elevii în acest an, precum și baremul de corectare, odată ce acesta va fi disponibil pe EDU.RO,

Variantele de SUBIECTE BAC 2013, precum și BAREMELE după care vor fi corectate lucrările absolvenților claselor a XII-a sunt publicate de Ministerul Educației Naționale (MEN) online, în fiecare zi de examen, după ora 15:00, pe site-ul www.subiecte2013.edu.ro.

UPDATE SUBIECTE BAC 2013 PSIHOLOGIE– Iată mai jos subiectele obținute de gândul la Psihologie:

CLICK PE POZĂ PENTRU A MĂRI

UPDATE SUBIECTE BAC 2013 INFORMATICĂ– Iată mai jos subiectele obținute de gândul la Informatică:

CLICK PE POZĂ PENTRU A MĂRI

UPDATE SUBIECTE BAC 2013 CHIMIE ORGANICĂ– Iată mai jos subiectele obținute de gândul la Chimie:

CLICK PE POZĂ PENTRU A MĂRI

UPDATE SUBIECTE BAC 2013 SOCIOLOGIE– Iată mai jos subiectele obținute de gândul la Sociologie:

CLICK PE POZĂ PENTRU A MĂRI

UPDATE SUBIECTE BAC 2013 ANATOMIE– Iată mai jos subiectele obținute de gândul la Anatomie:

â

UPDATE SUBIECTE BAC 2013 GEOGRAFIE– Iată mai jos subiectele obținute de gândul la Geografie:

CLICK PE POZĂ PENTRU A MĂRI

UPDATE SUBIECTE BAC 2013 BIOLOGIE – Iată mai jos subiectele obținute de gândul la Biologie 9-10:

CLICK PE POZĂ PENTRU A MĂRI

Cei mai mulți absolvenți ai claselor a XII-a au ales să dea, la ultima probă de la BACALAUREAT 2013, BIOLOGIE. Ei pot alege, potrivit programei, fie „biologie vegetală și animală”, materie parcursă în primele două clase de liceu, fie „anatomie și fiziologie umană, genetică si ecologie umană”, materie parcursă în clasele a XI-a și a XII-a.

Anul trecut, elevii au avut la partea a treia, la proba de la biologie vegetală și animală, subiectul „Organele de simț cu rol în realizarea sensibilității la mamifere” și teoria celulei. La anatomie, la ultimul subiect au avut de scris din „Sistemul respirator” și „Funcțiile fundamentale ale organismului uman”.

Circa 67.700 de elevi vor susține, vineri, proba la BIOLOGIE. Alți 45.400 de absolvenți de liceu au ales să susțină examenul la GEOGRAFIE. Pentru FIZICĂ au optat 14.600 de elevi, iar pentru CHIMIE 10.500 de tineri.

Materiile care i-au atras cel mai puțin pe absolvenți au fost INFORMATICĂ (5.600), LOGICĂ, ARGUMENTARE și COMUNICARE (3.600), SOCIOLOGIE (2.000), ECONOMIE (1.800), PSHILOGIE (1.400) și FILOSOFIE (1.000).

Elevii trebuie să ia minimum nota 5 la fiecare probă scrisă în parte, în timp ce media generală de BACALAUREAT 2013 trebuie să fie cel puțin 6.

Anul trecut, rata de promovare la BACALAUREAT a fost, după sesiunea din vară, de 43%, cu aproape două procente mai scăzută decât în 2011.

SUBIECTE BAC 2013. Ce li s-a cerut absolvenților de liceu la probele anterioare

Peste 162.000 de elevi s-au înscris la BAC 2013. Anul acesta, subiectele au fost diferite în funcție de profilul urmat de fiecare absolvent în parte. Practic, nivelul de dificultate a fost diferențiat pentru fiecare probă de BAC în funcție de materia parcursă în cei patru ani de liceu.

Miercuri, 3 iulie, liceenii au dat proba obligatorie a profilului, respectiv Matematică sau Istorie. Pentru absolvenții claselor de real, respectiv a claselor de matematică-informatică, au avut de rezolvat la subiectul I funcții, logaritmi și vectori. La subiectul al doilea s-au dat matrici și polinoame, iar la ultimul subiect au avut de rezolvat funcții și ecuații.

Elevii de la Pedagogic au avut, la matematică, la prima parte funcții, procente și geometri, la partea a doua legi de compoziție, iar la subiectul trei un sistem de matrice.

Absolvenții de profil tehnologic au primit la prima parte radicali, trigonometri și procente, la partea a doua matrici și polinoame, iar la trei analiză matematică din integrale.

Liceeni care au studiat la o clasă cu profil uman au susținut proba la istorie. La punctul trei li s-a cerut un eseu despre formarea statului modern român. Un alt subiect a fost despre disidența comunistă.

Luni, 1 iulie, absolvenții de liceu au susținu proba la Limba Română. Elevii de la profilurile real și tehnologic au avut la subiectul I un test la prima vedere din „Scrinul negru”, de George Călinescu. La subiectul al doilea li s-a cerut să argumenteze în 300 de cuvinte despre importanța alegerii unui model în viață. La ultima parte, absolvenții claselor a opta au avut de prezentat tema și viziunea în opera lirică. Ei puteau alege între trei autori, respectiv Tudor Arghezi, Lucian Blaga sau Ion Barbu.

Elevii care au studiat la profilul uman au primit la primul subiect de la BAC 2013 un text la prima vedere din „Accidentul”, de Mihai Sebastian. La subiectul doi li s-a cerut să argumenteze importanța unui jurnal în viața unui adolescent, iar la subiectul al treilea au avut de scris despre tema și viziunea într-o poezie aparținând simbolismului.

Cum se desfășoară examenul de Bacalaureat

Candidații trebuie să fie în sălile de examen în jurul orei 08:30. Absolvenții de liceu primescSUBIECTE BAC 2013în jurul orei 09:00 și au la dispoziție trei ore pentru a rezolva cerințele.

La intrarea în săli, elevii vor fi controlați de către profesorii din comisiile de examen pentru ca aceștia să nu intre în săli cu nimic altceva asupra lor în afară de cartea de identitate și pixul pentru examen.

Procedura prevede că în centrul de examen un cadru didactic și un membru al personalului de pază solicită la intrarea fiecărui candidat prezentarea actului de identitate și verifică dacă fotografiile corespund. Apoi, candidații sunt îndrumați spre sălile de examen.

Potrivit metodologiei de examen, pentru elaborarea lucrării, candidații au voie să folosească numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru scheme și desene pot folosi numai creion negru.

Cei care vor să corecteze o greșeală trebuie să taie fiecare rând din pasajul greșit cu o linie orizontală. Regulamentul de organizare de laBACALAUREAT 2013arată că în cazul în care unii elevi vor să-și transcrie lucrarea, fără să depășească însă timpul stabilit, primesc alte coli de examen.

Tentative de fraudă. Câți elevi au fost dați afară din examene

Șapte candidați de la Liceul „Dimitrie Bolintineanu” din Capitală au fost eliminați din examenul de la limba și literatura română,, după ce asupra lor au fost găsite dovezi care indicau tentativă de fraudă, respectiv copiuțe, cărți cu rezolvări, telefoane mobile.

„Dovezile au fost găsite în timpul percheziției corporale realizate de ofițerii de Poliție, care au descins în centrul de examen și consemnate în procesele verbale transmise de către Parchetul de pe lângă Tribunalul București. Perchezițiile au fost efectuate asupra a 41 de absolvenți prezenți la examen”, au precizat reprezentanții Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB).

Totodată, joi, mama unei eleve de la Liceul Tehnologic Dimitrie Gusti din sectorul 5 al Capitalei, care a fost eliminată de la proba de matematică de la BACALAUREAT 2013, a depus reclamație la inspectorat pentru că fiica sa a fost dată afară de la examen

Surse de la ISMB au confirmat pentru gândul că mama elevei a depus reclamația la inspectorat, dar în acest document ea nu menționează motivul pentru care fiica sa a fost eliminată de la BACALAUREAT 2013.

Numărul total al elevilor eliminați de la proba de matematică a fost, la nivel național, de 112, în timp ce de la examenul de la limba și literatura română au fost dați afară 93 de candidați.

CALENDARUL examenului de BACALAUREAT 2013 din toamnă

Sesiunea august-septembrie 2013

15 – 19 iulie 2013 – Înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen

19-20 august 2013 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

19-21 august 2013 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

20 -21 august 2013 – Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C

22 – 23 august 2013 – Evaluarea competențelor digitale – proba D

26 august 2013 – Limba și literatura română – proba E) a) – proba scrisă

27 august 2013 – Limba și literatura maternă – proba E) b) – probă scrisă

28 august 2013 – Proba obligatorie a profilului – proba E) c) – probă scrisă

30 august 2013 – Proba la alegere a profilului și specializării – proba E) d) – probă scrisă

2 septembrie 2013 – Afișarea rezultatelor (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor (orele 12:00 – 16:00)

3-4 septembrie 2013 – Rezolvarea contestațiilor

5 septembrie 2013 – Afișarea rezultatelor finale

SUBIECTE și BAREM BAC 2013 pentruBIOLOGIE,GEOGRAFIE,FIZICĂ,INFORMATICĂ,LOGICĂ ARGUMENTARE și COMUNICARE,CHIMIE,ECONOMIE,PSIHOLOGIE,FILOSOFIE,SOCIOLOGIEvor fi publicate vineri în timp real pe Gândul.

"Nu există așa ceva". Reacția unui bărbat din Cehia la o terasă din România unde...
Florin Piersic este în pericol și trebuie dus de urgență la Viena! Scandal uriaș generat...
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar...
Primele rezultate în cazul fetiței de 4 ani care a murit după ce a mâncat...
Roxana i-a șocat pe toți de 1 mai! A ajuns să fie cea mai tunată,...
Declarații scandaloase ale unei vedete. Cum face sex la 85 de ani: „Încă pot să-mi...
Craterul din Slănic se mărește: a înghițit un stâlp și a dus la noi evacuări....
Biletul de adio al fetei de 13 ani care s-a aruncat de la etaj, pentru...
Ies la lumină noi detalii în cazul morții lui Diego Maradona. Ce s-a descoperit după...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
La câți KM se schimbă ambreiajul mașinii? Primele semne al ambreiajului uzat
Rusia a recucerit oraşul Robotyne, principala aşezare eliberată de Ucraina în 2023
Marele GENIU al muzicii, îngropat FĂRĂ INIMĂ! S-a aflat abia acum
Obligatoriu pentru toți proprietarii de animale. Regulile UE nu pot fi încălcate
Ce a putut să găsească o tânără într-un burger de pui cumpărat de la un...
Se spală rufe azi, în Joia Mare? Ce spun preoții
Sebastian, provocat de băieți să o sărute pe Roberta. Cum au reacționat concurenții din casă....
BANCUL ZILEI. Profesorul:- Bulă, poți sa-mi spui ce înseamnă abstract?
A început deszăpezirea pe Transfăgărășan! Când ar putea fi permisă circulația?