TAXA DE PRIMĂ ÎNMATRICULARE. Ponta: La Mediu este o confuzie, am cerut o informare

TAXA DE PRIMĂ ÎNMATRICULARE. Ponta: La Mediu este o confuzie, am cerut o informare
Publicat: 08/08/2012, 16:23
Actualizat: 04/02/2019, 17:34

Premierul Victor Ponta i-a solicitat ministrului Mediului, Rovana Plumb, o informare privind situația taxei de primă înmatriculare auto, după ce a constatat că la nivelul ministerului există „o confuzie” legată de plata acestei taxe.

„Am avut astăzi o discuție cu doamna ministru și înțeleg că la nivelul ministerului e încă un tip de confuzie, pentru că, într-un fel, s-a spus că nu s-a mai plătit taxa. Înțeleg că în realitate, totuși, s-a plătit, așa încât pentru marți, pentru ședința de Guvern, aștept o notă de informare, pentru că nu putem să luăm decizii fără a ști exact ce s-a întâmplat și în ce situație suntem”, a declarat, miercuri, Ponta.

El a precizat că fost informat de ministrul Mediului de faptul că există o procedură de infringement la adresa României pe această temă.

Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a declarat, marți, că taxa de primă înmatriculare, suspendată de fostul Guvern la începutul anului, ar putea fi introdusă din nou începând cu luna septembrie, însă cuantumul acesteia va fi mai redus și calculat în funcție de tipul de emisii al vehiculului.

În în luna ianuarie, Guvernul a decis ca taxa de primă vânzare a mașinilor înmatriculate înainte de 2007 să fie suspendată până la începutul anului viitor, urmând ca persoanele care au plătit deja această taxă să primească banii înapoi.

În ordonanța de suspendare a taxei auto de primă vânzare se arăta că, prin această măsură, bugetul Fondului pentru mediu a fost privat de 336 milioane lei, reprezentând veniturile care ar fi fost obținute prin impunerea la plată a tuturor autovehiculelor înmatriculate rulate, pentru care este transcris dreptul de proprietate. O altă pierdere de venituri, estimată la 240 milioane lei, era indicată din reducerea valorii taxei auto cu până la 25%.

Taxa auto a fost introdusă de Guvern în luna aprilie 2008, fiind calculată în funcție de datele tehnice ale fiecărei mașini în parte, pe baza capacității cilindrice și emisiilor de dioxid de carbon.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase