Prima pagină » Știri » Un spot publicitar pentru apa de gură Listerine, interzis de la difuzare de către CNA

Un spot publicitar pentru apa de gură Listerine, interzis de la difuzare de către CNA

Un spot publicitar pentru apa de gură Listerine a fost interzis de la difuzarea pe posturile de televiziune, printr-o decizie luată joi de CNA, care a considerat că acest clip încalcă legislația audiovizualului.

Un spot publicitar pentru apa de gură Listerine a fost interzis de la difuzarea pe posturile de televiziune, printr-o decizie luată joi de CNA, care a considerat că acest clip încalcă legislația audiovizualului.

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a analizat, în ședința de joi, un spot publicitar pentru apa de gură Listerine care a fost difuzat pe Antena 1, Kanal D, Prima TV și Antena 3.

CNA a primit o reclamație în urma difuzării acestui spot, potrivit căreia clipul „induce în eroare” telespectatorii, întrucât în el se regăsesc informații contradictorii cu privire la procentul bacteriilor distruse de persoanele care folosesc Listerine.

Potrivit monitorizării CNA, în spot se spune o dată că Listerine „distruge până la 99% din bacteriile rămase în urma periajului”, iar altă dată că „distruge 99,9% din bacterii”.

Florin Gabrea, membru al CNA, a fost de părere că nu este cuantificabilă cantitatea de bacterii rămase în gură la un anumit moment astfel încât să îți poți da seama ce înseamnă 99%.

Astfel, membrii CNA au considerat că spotul Listerine încalcă legislația audiovizualului, respectiv articolul 93 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual, potrivit căruia „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă și de durată, principiile de protecție a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnității umane, de asigurare a unei concurențe loiale”.

În acest caz, CNA a decis să aplice o decizie de intrare în legalitate, fapt care înseamnă că spotul publicitar pentru apa de gură Listerine nu mai poate fi difuzat până când nu va fi modificat astfel încât să respecte legislația audiovizualului.

Decizia a fost luată cu șapte voturi „pentru” (Florin Gabrea, Lorand Turos, Narcisa Iorga, Monica Gubernat, Viorel Vasile Buda, Laura Georgescu și Radu Călin Cristea) și două „împotrivă” (Cristina Trepcea și Valentin Jucan).

Pe de altă parte, tot în ședința de joi, CNA a decis, cu unanimitate de voturi, să someze public televiziunile Etno TV și Neptun TV pentru difuzarea unui spot publicitar pentru produsul Bicorsan.

În acest spot se spune că Bircosan este un „produs natural”, cu ajutorul căruia „nu vom mai avea nevoie de tratament alopat în următoarele afecțiuni: tumori de tot felul, diabet, ateroscleroză, scleroză multiplă în plăgi etc.”

În acest caz, CNA a considerat că spotul pentru produsul Bircosan încalcă articolul 126, alineatul 2 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual, potrivit căruia „Este interzisă difuzarea de publicitate și teleshopping în care personal medical sau farmaciști recomandă ori avizează produse alimentare destinate minorilor, produse și tratamente medicale sau suplimente alimentare”, articolul 128, literele d și f din Cod – „Este interzisă menționarea în publicitate sau în teleshopping a unor indicații terapeutice referitoare la boli precum: d) cancer și alte boli tumorale; f) diabet și alte boli metabolice”.

De asemenea, spotul a încălcat articolul 130 din Cod, potrivit căruia „(1) Este interzisă difuzarea de publicitate și teleshopping la produse și tratamente naturiste, care, după caz, nu sunt însoțite de avertizarea, sonoră și scrisă: a) „Produs neatestat medical”; b) „Metodă neatestată medical”. (2) Publicitatea și teleshoppingul la produsele homeopate trebuie să includă în mod obligatoriu avertizarea: „Acesta este un produs homeopat. Citiți cu atenție prospectul/informațiile de pe ambalaj.” (3) Durata avertizării menționate la alin. (1), respectiv alin. (2), va fi de minimum 3 secunde și aceasta va fi difuzată la sfârșitul spotului publicitar; pe posturile de televiziune avertizarea va fi prezentată atât sonor, cât și vizual. (4) În cazul reminderului, textul precizat la alin. (2) va fi prezentat pe parcursul difuzării spotului publicitar, în condiții care să asigure o percepție clară a mesajului, conform dispozițiilor art. 94″.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Un șofer din București a lovit un copac și două ambulanțe SMURD
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Povestea celui mai bogat sat din Ucraina, aflat la graniţa cu România. Paradoxul castelelor din Nyzhnia Apșa
Mediafax
AEP: Peste 2.2 milioane de alegători înscriși pentru alegerile locale parțiale de duminică
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Un fost director Microsoft, impresionat de transformarea României din ultimii ani