Prima pagină » Economic » Cel mai greu job din România

Cel mai greu job din România

Cel mai greu job din România
Șase din zece angajați din vânzări rezistă mai puțin de un an într-o companie, susține Mădălina Pascu, cea care coordonează activitățile Salestrust.eu în România, filiala locală a unei companii din Marea Britanie, organizație care certifică profesional oamenii de vânzări, denumită Institute of Sales and Marketing Management (ISMM).

În România sunt două tipuri de companii: câteva care investesc în programe interne regionale printr-o academie de vânzări, de regulă multinaționale cu afaceri de sute de milioane de euro; altele care cheltuiesc bani în mod episodic în funcție de nevoi pentru traininguri de vânzări, tocmai pentru că riscul pierderii investiției e mai mic dată fiind fluctuația mare de personal în rândul angajaților din domeniu, spune Mădălina Pascu.

„Firmele consideră că aceste programe au ca scop cunoașterea produselor și nu formarea stabilă a angajaților. E o problemă în toate piețele logica «Cu cât cunoști produsul mai bine, cu atât îl vinzi mai bine». Fals”, spune Pascu. O cercertare statistică a Salestrust.eu arată că majoritatea românilor cred că oamenii de vânzări buni sunt nativi și nu construiți pe parcursul vieții – „cei mai descurcăreți, sociabili și muncitori”. Fluctuația mare de personal se explică prin faptul că marea majoritatea a angajaților renunță nu numai la jobul respectiv, ci și la cariera în vânzări, pentru că ajung să înțeleagă că nu sunt făcuți pentru asta. „Un om ajunge întâmplător în vânzări.

Se angajează, învață trei luni produsul, după care trebuie să își îndeplinească țintele. Nefiind bine pregătit și fără să înțeleagă că încrederea în client se câștigă în timp, renunță”, spune Mădălina Pascu. În mare parte, oamenii de vânzări sunt absolvenți de științe economice atrași de iluzia unei slujbe în care interacționează cu alți oameni și sunt feriți de rutinele pe care le impun joburile din bănci sau audit. „Partea cea mai dificilă e tocmai interacțiunea cu oamenii, pentru că interacțiunea nu înseamnă să convingi omul să cumpere, ci să construiești o relație cu clientul, să cunoști bine piața și percepțiile”.

Citește articolul intergral pe Business Magazin

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Sesizare: Miros de gaze într-o școală din Capitală unde sunt amenajate secții de votare
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Anul 2026, istoric pentru infrastructura României: autostrăzi complet finalizate și sute de kilometri pregătiți de inaugurare
Mediafax
Prahova: În unele localități apa nu a ajuns încă. În altele au fost înregistrate avarii
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Psihologia din spatele nedreptății emoționale și cum să ne protejăm. De ce cei dragi ne ignoră, dar îi răsfață pe alții?