Prima pagină » Sănătate » Ce se întâmplă când eliminăm zahărul din alimentația copiilor?

Ce se întâmplă când eliminăm zahărul din alimentația copiilor?

Ce se întâmplă când eliminăm zahărul din alimentația copiilor?
Eliminarea zahărului din alimentația copiilor pare să aibă un efect benefic vizibil în doar câteva zile, potrivit unui nou studiu.

Copiii din America consumă o cantitate enormă de zahăr, adesea dublu sau triplu față de doza recomandată, iar aceste calorii sunt adesea învinovățite pentru obezitate sau hiperactivitate.

Dar ce se întâmplă când înlăturăm acest ingredient?

Cercetătorii de la Universitatea din California și Universitatea Touro au decis să afle acest lucru recrutând 44 de voluntari, cu vârsta între 9 și 18 ani, și punându-i să urmeze o dietă fără zahăr, analizând felul în care corpurile acestora s-a schimbat în urma dietei.

Toți participanții la studiu erau obezi și aveau cel puțin o afecțiune metabolică, precum hipertensiune arterială sau semne ale unui ficat cu probleme.

Copiii au completat un formular și au fost intervievați de un nutriționist pentru a le crea o dietă personalizată. În noua dietă, oamenii de știință au inclus o cantitate similară de proteine, grăsimi și carbohidrați, dar au redus între 10% și 28% din cantitatea de zahăr, înlocuind-o cu amidon.

Transformarea a fost vizibilă aproape instant.

Doctorul Robert Lustig de la Spitalul de Copii UCSF Benioff din San Francisco, a declarat că starea de sănătate a copiilor s-a îmbunătățit doar prin înlocuirea zahărului cu amidon, fără a schimba numărul de calorii sau de exerciții fizice.

După doar zece zile, cercetătorii au observat o scădere în tensiunea arterială diastolică, trigliceride și LDL sau „colesterolul rău”. Toleranța la glucoză și cantitatea de insulină care circulă în sânge s-au îmbunătățit. Cu toate că aceștia mâncau în continuare aceeași cantitate de calorii, participanții au slăbit în medie două kilograme în acea perioadă scurtă de timp.

Anumiți copii au pierdut atât de multe kilograme încât cercetătorii au fost nevoiți să mărească numărul de calorii din dieta acestora, scrie Washington Post.

Acest studiu, publicat luni în jurnalul Obesity, oferă detalii cu privire la modificările care apar în corp și la ce rămâne la fel în cazul adoptării unei diete cu o cantitate mai mică de zahăr.

Una dintre întrebările cheie ale cercetătorilor a fost dacă eliminarea sau diminuarea cantității de zahăr din alimentația copiilor cu sindrom metabolic ar duce la tratarea disfuncției metabolice. Se pare că raspunsul este da, într-o anumită măsură.

Cu toate că studiul este preliminar din cauza dimensiunii reduse, acesta are implicații importante legat de felul în care percepem efectele negative ale zahărului. Cercetătorii concluzionează că, în loc să ne gândim la zahăr ca la caloriile care duc la creșterea în greutate, trebuie privit efectul negativ asupra întregului metabolism.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Combinația incredibilă de numere care a câștigat cel mai mare premiu din istoria Loto 6/49
Digi24
Misterul celor doi soldați germani găsiți în Dunăre. Plăcuțele de identificare și o motocicletă ar putea dezvălui cine au fost
Cancan.ro
4.000 lei amendă tuturor românilor care locuiesc la casă și fac acest lucru în curte, crezând că nu îi vede nimeni
Prosport.ro
FOTO. Antonela, iubita mult mai tânără a milionarului Arpad Paszkany, în jacuzzi
Adevarul
Criza de la Cernavodă și capcana orelor de vârf: obiceiul banal care umflă factura între 19:00 și 23:00
Mediafax
Moldova și Ucraina au BĂTUT palma! Înțelegerea produce EFECTE și în România
Click
Cezar Ouatu, topit după fiica lui. Imagini adorabile cu Serena Maria: „Simți cum timpul se oprește”
Digi24
Fiul lui Borcea, Patrick, pus sub monitorizare electronică după ce a intrat în locuinţa fostei iubite şi ar fi agresat-o
Cancan.ro
Explicația halucinantă a pensionarului SRI despre Anna. Cum a încercat 'Romeo' de pe Transfăgărășan să iasă basma curată după ce familia l-a luat la întrebări
Ce se întâmplă doctore
Electrocasnicul care nu trebuie să-ți lipsească din casă ajunge de astăzi, 13 august, în toate magazinele Lidl! Clienții Lidl Plus îl pot cumpăra la preț redus
Ciao.ro
De ce a lipsit Vierme de la reuniunea Animal X de la UNTOLD 2026. Explicația oferită de Șerban Copoț
Promotor.ro
Minivacanța de 15 august – Restricții majore pe două drumuri din România. Ce trebuie să știe șoferii între 14 și 17 august
Descopera.ro
Test de cultură generală. De ce avem gene?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULIŞOR: – Tată, ce trebuie să vând pentru a-mi cumpăra mașini, iahturi...
Descopera.ro
Ce rase de câini sunt predispuse la stres din cauza stăpânilor gălăgioși?