Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV VIDEO | Trace a început probele tehnologice la instalația de producere a asfaltului necesar pentru lotul 2 al Autostrăzii Ploiești-Buzău

EXCLUSIV VIDEO | Trace a început probele tehnologice la instalația de producere a asfaltului necesar pentru lotul 2 al Autostrăzii Ploiești-Buzău

Este activitate intensă pe lotul unde constructorul bulgar Trace realizează segmentul său din Autostrada Ploiești – Buzău, parte din Autostrada Moldovei (A7), mai exact între Mizil și Buzău (Pietroasele). Dincolo de lucrările la traseul efectiv al drumului de mare viteză, foarte importante sunt instalațiile de producție. Fabrica de asfalt, de ultimă generație, va trebui să producă la capacitate maximă în primăvara lui 2024. La începutul acestei săptămâni au început probele tehnologice la această instalație pentru a se stabili rețetele și viteza de fabricare a mixturii asfaltice.

Forfota la organizarea de șantier a început încă de dimineață. Dincolo de activitatea cotidiană, au început și probele tehnologice la instalația de producție a asfaltul. Prima etapă – încălzirea materialelor pentru a stabili exact viteza de curgere prin instalație care să ducă la stabilirea rețetei după care se va fabrica, ulterior, asfaltul.

“Este cel mai important să pregătim instalația de producere a asfaltului ca să fim gata după iarnă, ca să începem producția imensă de asfalt după perioada rece, anul viitor”, ne-a explicat Georgy Ivanov, project manager Trace România.

Această fabrică de asfalt va deveni practic inima activității pe șantierul autostrăzii. De aceea, toate reglajele, rețetele, timpii de amestec ce vor fi coordonați de un calculator trebuie să fie prestabilite.

“Este importantă pentru că trebuie să punem cantități imense de asfalt”, a continuat Ivanov.

Procesul tehnologic ne-a fost prezentat de un specialist cu peste trei decenii de experiență pe șantiere, în țară și pe diverse continente.

“Se iau mineralele din aceste padocuri, se urcă în predozatoare, fiecare predozator are stabilită granulația lui, și aici intervin patru granulații, 0-4, 4-8, 8-16 și 16-32, se duc pe o bandă colectoare care le duce într-un uscător, uscător care are un arzător, care usucă și încălzește piatra la o anumită temperatură, temperatură care se stabilește de laborator. Ulterior, prin turnul de malaxare, respectiv elevatorul de materiale, ele ajung sus pe o sită care cerne și face selecția către buzunarele stației de asfalt. Din aceste buzunare, conform rețetei, se stabilește cantitatea de material care se duce în șarja de asfalt. La două tone se duce nisip, avem fracție 0-4, 4-8, 8-16 și 16-32”, a început explicația șefului stației de asfalt, Iuri Sidletschi.

„Trebuie să producem în jur de 300.000 de tone”

La primele probe, nu s-a adăugat și bitumul. Însă acest material nu va putea lipsi din mixtura care va fi transportată de camioane pe autostradă.

“Totodată există un siloz de filer și tancurile de bitum. Tot așa, trecând prin metoda de cântărire gravimetrică se dozează și aceste materiale, se bagă într-un malaxor care are niște brațe cu niște sape și care vin și amestecă. Amestecă un interval de la 18 la 25 de secunde, în funcție de tipul de material care se fabrică și ulterior este lăsat în buncărele de asfalt, după care este încărcat în camioane și se duc pe șantier”, a completat Sidletschi.

Când se va ajunge la etape de asfaltare, producția va fi una imensă.

“Instalația este calibrată la 180 de tone pe oră”, spune șeful stației.

Dacă ar fi să fie pus la un loc tot asfaltul ce va ajunge pe traseul autostrăzii, în mijlocul câmpiei s-ar fi ridicat un mic munte.

Trebuie să producem în jur de 300.000 de tone. Trebuie să producem între 1.500 de tone și 2.000 de tone pe zi
Georgy Ivanov, manager de proiect Trace România

Iar scopul acestor activități este cât se poate de clar, pentru că există un termen-limită

“Vom termina în luna octombrie, la sfârșitul lui octombrie anul viitor”, după cum spune șeful de proiect din România al companiei Trace.

Compania bulgară Trace are 25 de ani de experiență în construcția infrastructurii de transport, în Balcani, international. Este listată la Bursa de Valori din Sofia, din 2007. Trace a fost desemnată câștigătoare pe lotul 2 al autostrăzii Ploiești-Buzău, parte din Autostrada Moldovei, alături de românii de la Coni. Pe 7 iunie 2022 a fost semnat contractul, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în 11 august.

CITEȘTE ȘI:

VIDEO EXCLUSIV | Trace solutions and strategies for large, complex and difficult infrastructure works in Serbia and Bulgaria

VIDEO EXCLUSIV | Soluții și strategii Trace pentru ample, complexe și dificile lucrări de infrastructură în Serbia și Bulgaria

Recomandarea video

Mediafax
Când ospățul duce la spital. Medic chirurg: „Colecistul primește rapid nota de plată. Credeți-mă pe cuvânt, va durea tare”
Digi24
Casetă metalică cu documente, descoperită sub talpa Cavalerului de pe acoperişul Castelului Corvinilor. Ce ascundea aceasta
Cancan.ro
ULTIMUL mesaj al lui Ion Drăgan. Ce a postat artistul, cu câteva ore înainte să moară
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Mesajele subtile ale ambasadelor străine pentru România: amenințări din Rusia, prietenie din SUA, solidaritate din Franța
Mediafax
Premiu uriaș la loterie de Crăciun. Biletul câștigător, în valoare de 1,8 miliarde de dolari, a costat 2 dolari
Click
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători
Digi24
Lui Soloviov îi dau lacrimile când primește un premiu de la Putin: „E clar, omule, că ai fost făcut pentru război”
Cancan.ro
Ce mâncau Nicolae și Elena Ceaușescu în prima zi de Crăciun. Meniul strict era făcut cu o zi înainte
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Prezentare video Renault Clio 6. Dacia Sandero va primi același motor de 1,8 litri ca și modelul francez
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
15 lucruri mai puțin știute despre Chris Rea