Prima pagină » Actualitate » Unele pasaje rutiere din Capitală sunt adevărate bombe cu ceas. Trei dintre ele au fost încadrate deja în categoria maximă de RISC SEISMIC

Unele pasaje rutiere din Capitală sunt adevărate bombe cu ceas. Trei dintre ele au fost încadrate deja în categoria maximă de RISC SEISMIC

Unele pasajele rutiere din Capitală au devenit adevărate bombe cu ceas, trei dintre fiind încadrate în categoria maximă de risc seismic. Reabilitările sunt amânate de la un an la altul, dar edilul Capitalei, Nicușor Dan, care a câștigat al doilea mandat, promite că Pasajul Lujerului, Obor și Podul Băneasa vor fi puse în siguranță încă de la primul mandat.

Lucrările, care ar putea ajunge la 90 de milioane de euro, ar aduce un nou blocaj în trafic, care va dura cel puțin doi ani.

„Cele care sunt în categoria urgență sunt Podul Băneasa și Pasajele de la Lujerului și Obor. Pentru acestea va trebui să intervenim în perioada următoare. (…) Cei de la Administrația Străzilor au făcut, cred că sunt deja la stadiul de studiu de fezabilitate realizat. Dar discuția n-o s-o punem acum, pe bugetul din 2024, ci o s-o punem la bugetul din 2025 și sunt convins că o să facem aceste trei pasaje”, a precizat Nicușor Dan.

În anul 1979 a fost inaugurat Pasajul Obor, unul dintre cele mai importante din Capitală, chiar de către Nicolae și Elena Ceaușescu. Muncitorii de atunci au reușit să construiască tot acest masaj în doar 15 luni.

De atunci și până acum, municipalitatea nu a investit nici măcar un leu în consolidarea sa. Asta chiar dacă pe aici, în fiecare zi, trec zeci de mii de șoferi. În acest moment, pasajul este încadrat în cea mai gravă clasă de risc seismic.

În cazul Pasajului Lujerului, din vestul Capitalei, situația se complică pentru că aici structura de rezistență este cea mai afectată. Situația este complicată și pentru faptul că acest pasaj este tranzitat în fiecare zi de sute de mii de oameni, prin intermediul tramvaiului care circulă pe linia 41.

Situația este aproape identică și la Podul Băneasa. Ar fi nevoie de 450 de milioane de lei pentru a pune în siguranță cele trei pasaje, iar lucrările ar dura cel puțin doi ani, în cel mai bun caz, informează Antena 3.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Pe cine avantajează prezența mică la alegerile din București
Digi24
Cele două probleme care țin pe loc încheierea unui acord de pace Rusia - Ucraina, dezvăluite de Keith Kellogg
Cancan.ro
Și-a părăsit iubita medic pentru Rodica Stănoiu! Noi detalii despre 'puiuțul' fostei ministrese a Justiției
Prosport.ro
FOTO. Cea mai frumoasă fotbalistă din lume a primit o ofertă de nerefuzat
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
Primele rezultate. Cum au votat bucureștenii până la acestă oră
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Directorul general de la JPMorgan avertizează că slăbiciunea Europei ar putea afecta economia americană
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Cel mai bătrân STRĂMOȘ al RECHINILOR înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Fosilele de Anaconda arată de ce sunt acești șerpi atât de mari