Prima pagină » Actualitate » Unele pasaje rutiere din Capitală sunt adevărate bombe cu ceas. Trei dintre ele au fost încadrate deja în categoria maximă de RISC SEISMIC

Unele pasaje rutiere din Capitală sunt adevărate bombe cu ceas. Trei dintre ele au fost încadrate deja în categoria maximă de RISC SEISMIC

Unele pasajele rutiere din Capitală au devenit adevărate bombe cu ceas, trei dintre fiind încadrate în categoria maximă de risc seismic. Reabilitările sunt amânate de la un an la altul, dar edilul Capitalei, Nicușor Dan, care a câștigat al doilea mandat, promite că Pasajul Lujerului, Obor și Podul Băneasa vor fi puse în siguranță încă de la primul mandat.

Lucrările, care ar putea ajunge la 90 de milioane de euro, ar aduce un nou blocaj în trafic, care va dura cel puțin doi ani.

„Cele care sunt în categoria urgență sunt Podul Băneasa și Pasajele de la Lujerului și Obor. Pentru acestea va trebui să intervenim în perioada următoare. (…) Cei de la Administrația Străzilor au făcut, cred că sunt deja la stadiul de studiu de fezabilitate realizat. Dar discuția n-o s-o punem acum, pe bugetul din 2024, ci o s-o punem la bugetul din 2025 și sunt convins că o să facem aceste trei pasaje”, a precizat Nicușor Dan.

În anul 1979 a fost inaugurat Pasajul Obor, unul dintre cele mai importante din Capitală, chiar de către Nicolae și Elena Ceaușescu. Muncitorii de atunci au reușit să construiască tot acest masaj în doar 15 luni.

De atunci și până acum, municipalitatea nu a investit nici măcar un leu în consolidarea sa. Asta chiar dacă pe aici, în fiecare zi, trec zeci de mii de șoferi. În acest moment, pasajul este încadrat în cea mai gravă clasă de risc seismic.

În cazul Pasajului Lujerului, din vestul Capitalei, situația se complică pentru că aici structura de rezistență este cea mai afectată. Situația este complicată și pentru faptul că acest pasaj este tranzitat în fiecare zi de sute de mii de oameni, prin intermediul tramvaiului care circulă pe linia 41.

Situația este aproape identică și la Podul Băneasa. Ar fi nevoie de 450 de milioane de lei pentru a pune în siguranță cele trei pasaje, iar lucrările ar dura cel puțin doi ani, în cel mai bun caz, informează Antena 3.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Zilele cu dezlegare la pește rămase până la Crăciun
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Povestea celui mai bogat sat din Ucraina, aflat la graniţa cu România. Paradoxul castelelor din Nyzhnia Apșa
Mediafax
Alegeri Primăria București 2025. Capitala votează astăzi primarul general. S-au deschis secțiile de votare
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Celebritatea poate scurta viața