Prima pagină » Actualitate » Primele CONCLUZII ale francezilor de la Alstom, în criza metrourilor din Brazilia: Sunt sensibile la fluctuațiile de tensiune din tunelurile Metrorex

Primele CONCLUZII ale francezilor de la Alstom, în criza metrourilor din Brazilia: Sunt sensibile la fluctuațiile de tensiune din tunelurile Metrorex

Cea de-a noua garnitură de metrou produsă de Alstom în Brazilia se află și acum în Franța, iar la București s-a oprit, deocamdată, livrarea de trenuri (în total 13). În aprilie 2025 s-a împlinit un an de când a fost adus primul metrou și nici acum nu au fost introduse în circulație. Nici măcar rodajul de 10 mii de kilometri nu s-a realizat. Potrivit surselor Gândul, noile garnituri ar fi sensibile la fluctuațiile mari de tensiune din tunelurile din București.

Surse Metrorex au explicat pentru Gândul care sunt concluziile pe care inginerii Alstom le-au tras până acum în criza trenurilor fabricate în Brazilia.

Se pare că noile metrouri nu rezistă la fluctuațiile de curent de pe magistralele bucureștene. În momentul în care sunt introduse în probe, noile garnituri se opresc, după ce le „sar” siguranțele.

„Rămâne de văzut ce vor face cei de la Alstom, dacă vor decide să schimbe siguranțele la toate garniturile. Iar celelalte câte mai trebuie fabricate să fie făcute cu alte siguranțe. A trecut foarte mult timp de când au fost aduse, nu este firească această întârziere”, au precizat surse Metorex pentru Gândul.

De altfel, această teorie a fost dezvăluită anul trecut și de către șeful Alstom în România, într-o declarație în exclusivitate pentru Gândul.

„Trenul se află în faza de testare și integrare. În această fază, la orice fel de tren, și la orice fel de producător, apar încontinuu chestiuni de corectat. În ceea ce privește faptul că au sărit niște siguranțe, există o investigație tehnică în curs. Trebuie să vedem dacă este din cauza siguranței, dacă este din cauza softurilor. Cel mai probabil este din cauza grupurilor de sarcină care apar pe rețeaua aceasta, care este foarte veche și în care tensiunea este nefiltrată. Nu știm să spunem, este prematur”, a spus Gabriel Stanciu, pentru Gândul.

O echipă de ingineri Alstom din Franța a fost prezentă în luna martie la București. Specialiștii francezi au fost chemați de cei din România, pentru a găsi o soluție în ceea ce privește intrarea în circulație a noilor trenuri de metrou.

Nouă trenuri de metrou Alstom au ajuns în București

Până în prezent, teste s-au efectuat doar pe M2.

În total, nouă garnituri Alstom produse în Brazilia au ajuns la București.

Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 de metrou are 20 de kilometri dus-întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.

Contract de peste 100 de milioane de euro

Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5. Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.

Caracteristicile noilor trenuri Alstom:

  • au caroserie din oţel inoxidabil;
  • 114 metri lungime şi 3 metri lăţime;
  • asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren;
  • fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
  • asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
  • au aer condiționat.

Alstom a livrat Metrorex, la sfârșitul lunii octombrie, simulatorul de ultimă generaţie pentru Magistrala M5, destinat instruirii practice a mecanicilor care vor conduce noile trenuri.

Potrivit Alstom, simulatorul reproduce în mediu digital elemente reale, cum ar fi calea de rulare, staţiile, depoul şi echipamentele de semnalizare şi control de pe Magistrala 5. Acesta creează scenarii realiste prin utilizarea tehnologiei Realităţii Virtuale.

Simulatorul include, de asemenea, o replică la scară 1/1 a cabinei mecanicului de pe trenurile de metrou Alstom Metropolis care urmează să circule pe M5. Imagini cu noul simulator pot fi văzute AICI.


CITEȘTE ȘI:

„Giurgiu”, noul metrou produs de Alstom, „se plimbă” noaptea pe Magistrala Pipera: „Circulă în teste, totul este în linie”. Miercuri ajunge trenul 5

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Știri false despre „alimente contaminate din Ucraina” se răspândesc în mediul online din Polonia
Digi24
Cea mai mare problemă cu care se va confrunta noul primar al Bucureștiului. „Nu e normal să nu ai căldură iarna. E strigător la cer”
Cancan.ro
SURPRIZĂ! Cine este soția lui Ciprian Ciucu, noul primar al Capitalei, și ce afaceri 'învârte'
Prosport.ro
FOTO. Catrinel Menghia și Diana Munteanu, vizite în apartamentul lui Adi Mutu: „Mi-a spus să-i zic că sunt vărul lui”
Adevarul
Exit-poll-urile și sondajele au eșuat masiv în București. „E fără precedent. Am avut trei case de sondare care au manipulat”
Mediafax
Veste bună! Sumele pentru unele beneficii sociale, virate în avans de ANPIS. Când vor ajunge banii la beneficiari
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Cele trei puncte la care țarul nu va renunța. Consilierul lui Putin dezvăluie liniile roșii peste care Rusia nu va trece
Cancan.ro
BREAKING | Anunț de ultimă oră despre starea lui Dan Petrescu! Familia antrenorului a venit de urgență în țară
Ce se întâmplă doctore
Transformarea uluitoare a prezentatorului celebru, după ce a slăbit spectaculos! Acum e alt om, abia l-au recunoscut apropiații
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
E legal să oprești cu avariile în fața unei farmacii sau brutării? Răspunsul oficial
Descopera.ro
Ce spune ȘTIINȚA despre oamenii care ADORĂ sensurile giratorii?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Când mirodeniile valorau cât aurul: adevărata poveste a lui Vasco da Gama în India