Prima pagină » Actualitate » Primele CONCLUZII ale francezilor de la Alstom, în criza metrourilor din Brazilia: Sunt sensibile la fluctuațiile de tensiune din tunelurile Metrorex

Primele CONCLUZII ale francezilor de la Alstom, în criza metrourilor din Brazilia: Sunt sensibile la fluctuațiile de tensiune din tunelurile Metrorex

Cea de-a noua garnitură de metrou produsă de Alstom în Brazilia se află și acum în Franța, iar la București s-a oprit, deocamdată, livrarea de trenuri (în total 13). În aprilie 2025 s-a împlinit un an de când a fost adus primul metrou și nici acum nu au fost introduse în circulație. Nici măcar rodajul de 10 mii de kilometri nu s-a realizat. Potrivit surselor Gândul, noile garnituri ar fi sensibile la fluctuațiile mari de tensiune din tunelurile din București.

Surse Metrorex au explicat pentru Gândul care sunt concluziile pe care inginerii Alstom le-au tras până acum în criza trenurilor fabricate în Brazilia.

Se pare că noile metrouri nu rezistă la fluctuațiile de curent de pe magistralele bucureștene. În momentul în care sunt introduse în probe, noile garnituri se opresc, după ce le „sar” siguranțele.

„Rămâne de văzut ce vor face cei de la Alstom, dacă vor decide să schimbe siguranțele la toate garniturile. Iar celelalte câte mai trebuie fabricate să fie făcute cu alte siguranțe. A trecut foarte mult timp de când au fost aduse, nu este firească această întârziere”, au precizat surse Metorex pentru Gândul.

De altfel, această teorie a fost dezvăluită anul trecut și de către șeful Alstom în România, într-o declarație în exclusivitate pentru Gândul.

„Trenul se află în faza de testare și integrare. În această fază, la orice fel de tren, și la orice fel de producător, apar încontinuu chestiuni de corectat. În ceea ce privește faptul că au sărit niște siguranțe, există o investigație tehnică în curs. Trebuie să vedem dacă este din cauza siguranței, dacă este din cauza softurilor. Cel mai probabil este din cauza grupurilor de sarcină care apar pe rețeaua aceasta, care este foarte veche și în care tensiunea este nefiltrată. Nu știm să spunem, este prematur”, a spus Gabriel Stanciu, pentru Gândul.

O echipă de ingineri Alstom din Franța a fost prezentă în luna martie la București. Specialiștii francezi au fost chemați de cei din România, pentru a găsi o soluție în ceea ce privește intrarea în circulație a noilor trenuri de metrou.

Nouă trenuri de metrou Alstom au ajuns în București

Până în prezent, teste s-au efectuat doar pe M2.

În total, nouă garnituri Alstom produse în Brazilia au ajuns la București.

Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 de metrou are 20 de kilometri dus-întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.

Contract de peste 100 de milioane de euro

Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5. Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.

Caracteristicile noilor trenuri Alstom:

  • au caroserie din oţel inoxidabil;
  • 114 metri lungime şi 3 metri lăţime;
  • asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren;
  • fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
  • asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
  • au aer condiționat.

Alstom a livrat Metrorex, la sfârșitul lunii octombrie, simulatorul de ultimă generaţie pentru Magistrala M5, destinat instruirii practice a mecanicilor care vor conduce noile trenuri.

Potrivit Alstom, simulatorul reproduce în mediu digital elemente reale, cum ar fi calea de rulare, staţiile, depoul şi echipamentele de semnalizare şi control de pe Magistrala 5. Acesta creează scenarii realiste prin utilizarea tehnologiei Realităţii Virtuale.

Simulatorul include, de asemenea, o replică la scară 1/1 a cabinei mecanicului de pe trenurile de metrou Alstom Metropolis care urmează să circule pe M5. Imagini cu noul simulator pot fi văzute AICI.


CITEȘTE ȘI:

„Giurgiu”, noul metrou produs de Alstom, „se plimbă” noaptea pe Magistrala Pipera: „Circulă în teste, totul este în linie”. Miercuri ajunge trenul 5

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

Recomandarea video

Mediafax
Dormitul cu televizorul pornit. Ce spun specialiștii despre efectele asupra sănătății
Digi24
Lanțul secret de aprovizionare care alimentează războaiele Americii: povestea lui Will Somerindyke, sportivul devenit vânzător de arme
Cancan.ro
Meteorologii Accuweather anunță o lună ianuarie 2026 cum nu a mai fost în România. Ce se întâmplă în București
Prosport.ro
Cea mai frumoasă profesoară de matematică din România e colega lui Gabi Tamaș!
Adevarul
„Asta e tot ce vreau eu”. Reacția virală a unei mame filipineze din România a emoționat internetul
Mediafax
Jucării periculoase de Crăciun. Cum unele jucării populare pot deveni un risc real pentru copii și părinți
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Cancan.ro
Mihaela Rădulescu, gest sfâșietor când și-a văzut mama în sicriu. Nu s-a mai putut abține
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Cele mai consumate băuturi din lume au un efect crucial pentru sănătatea oaselor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Copacul Prometeu, vechi de 4.900 de ani, a fost cândva cel mai bătrân din lume. Ce soartă a avut?