Mattel a lansat prima păpușă Barbie cu diabet zaharat de tip 1. Motivul? Încercarea de a promova un sentiment mai mare de incluzine și empatie în rândul copiilor, a precizat un vicepreședinte al companiei.
Astfel, noua păpușă Barbie a fost concepută în parteneriat cu globală non-profit Breakthrough T1D, dedicată diabetului zaharat de tip 1, scrie France 24.
„Introducerea unei păpuși Barbie cu diabet zaharat de tip 1 marchează un pas important în angajamentul nostru față de incluziune și reprezentare”, a declarat Krista Berger, vicepreședinte senior al Barbie și director global al diviziei de păpuși.
„Barbie ajută la modelarea percepțiilor timpurii ale copiilor asupra lumii și, reflectând la afecțiunile medicale precum diabetul zaharat de tip 1, ne asigurăm că mai mulți copii se pot vedea în poveștile pe care și le imaginează și în păpușile pe care le iubesc”.
Amintim că diabetul zaharat de tip 1 este o afecțiune autoimună în care organismul atacă și distruge celulele din pancreas care produc insulină. Adesea, el este diagnosticat în copilărie, iar pacienții trebuie să își monitorizeze nivelul de glucoză și să ia insulină în fiecare zi.
De asemenea, noua păpușă poartă un CGM – un mic dispozitiv care măsoară continuu glicemia unei persoane, pe braț, pentru a-i gestiona afecțiunea.
În plus, pentru a-și menține CGM-ul la locul lui, aceasta folosește o bandă medicală roz în formă de inimă, împreună cu un telefon care afișează o aplicație pentru a-i monitoriza nivelul de zahăr din sânge pe tot parcursul zilei.
Mai are și o pompă de insulină, un dispozitiv medical mic, purtabil, ce permite dozarea automata a insulinei, după cum este necesar, atașată la talie.
Păpușa Barbie poartă un top albastru cu buline și o fustă asortată, inspirate de simbolurile globale de conștientizare a diabetului.
Pe lângă asta, compania a lansat și păpușă Lila Moss personalizată, completă cu accesoriile CGM, iar asta pentru că iica supermodelului Kate Moss, a fost diagnosticată cu diabet zaharat de tip 1 când avea 12 ani.
De câțiva ani, Mattel și-a propus să își diversifice modelele, mai ales pe cele ale lui Barbie. Astfel că, din 2016, ompania californiană a lansat în special versiuni „curvy”, „mini” și „high” ale păpușilor Barbie.
În 2019, compania a dezvăluit o linie de păpuși „incluzive din punct de vedere al genului”,dar și pentru cele cu dizabilități fizice.
Autorul recomandă: