Tot mai mulți români aleg magazinele de tip outlet pentru a face cumpărături. Inflația și scumpirile i-au determinat să fie mai atenți la bani, iar magazinele se adaptează rapid. Noile măsuri adoptate de la 1 august îi sperie pe cetățeni.
În fața scumpirilor tot mai dese, românii își schimbă obiceiurile de consum. Reducerile mari și prețurile mici contează mai mult decât brandurile. Industria magazinelor outlet se extinde: apar centre noi.
„Românii caută prețuri bune. Nu mai cumpără impulsiv, ci strategic.”, explică un reprezentant al industriei de retail.
De la haine, încălțăminte și până la accesorii sau articole pentru copii, românii se orientează spre outleturi, unde găsesc reduceri și de 60-70%. Clienții spun că vin regulat, în funcție de timpul disponibil și de nevoile familiei.
„Am venit pentru un cadou. Tricouri, pantaloni. Geanta asta era redusă de la 850 la 331 lei. E o diferență mare.”, spune o clientă.
Dacă în alte țări magazinele outlet sunt de zeci de ani parte din cultura de consum, în România ele abia acum prind avânt. Nu mai e vorba doar de stil, ci de strategie. Oamenii caută etichete care conving și nu sperie.
„E nevoie de ochi format, de răbdare, dar găsești lucruri bune. Calitate, dar la preț bun.”, afirmă un alt client.
Sursă: Antena 1
Foto caracter ilustrativ/capturi: Pexels
CITEȘTE ȘI:
Dan Dungaciu: „Europa are o singură ȘANSĂ – să se alieze cu China”