Prima pagină » Actualitate » Care sunt cele mai periculoase drumuri din România, conform numărului de accidente, și cauzele principale ale producerii lor

Care sunt cele mai periculoase drumuri din România, conform numărului de accidente, și cauzele principale ale producerii lor

Care sunt cele mai periculoase drumuri din România, conform numărului de accidente, și cauzele principale ale producerii lor
foto ilustrativa: sursa foto: Envato

În țara noastră, riscul la volan rămâne mare pentru un stat al Uniunii Europene. Primele șase luni ale acestui an au adus din nou statistici apăsătoare: mii de evenimente rutiere, sute de vieți pierdute și alte sute de persoane rănite grav.

Însă dincolo de cifre, harta pericolului are contururi clare: câteva Drumuri Naționale concentrează un număr disproporționat de accidente, adesea pe tronsoane aglomerate, cu localități înșirate, treceri dese de pietoni și zone cu depășiri riscante.

Astfel, datele sintetizate din rapoartele Poliției indică nu numai unde se întâmplă cel mai des tragediile, dar și de ce. Viteza, indisciplina în trafic și neacordarea de prioritate se amestecă cu infrastructura încărcată și cu lipsa de atenție la detalii, care, pe șosele, fac diferența între un drum reușit și un deznodământ sever.

În top, pe 2025, semestrul I, se află DN 6, cu 36 de accidente grave, soldate cu 23 de morți și 24 de răniți grav. Este axa București – Alexandria – Caracal – Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș – Lugoj – Timișoara, o arteră lungă de circa 640 km, care îmbină trafic mixt, localități dese și porțiuni unde tenta de a depăși e mare, însă marja de eroare este mică.

Apoi, DN 2, drumul spre Moldova și frontiera de la Siret, are 35 de accidente grave, cu 14 morți și 28 de răniți grav. Cei aproximativ 450 km ai săi străbat Urziceni, Buzău, Râmnicu Sărat, Focșani, Adjud, Bacău, Roman, Fălticeni și Suceava, cu numeroase intrări/ieșiri, zone cu trafic lent și traversări la nivel.

DN 1, de puțin peste 640 km, dintre București și granița cu Ungaria (via Ploiești, Brașov, Sibiu, Alba Iulia, Cluj-Napoca, Oradea), a înregistrat 32 de accidente grave: cu 24 de morți și 12 răniți grav. Alternanța dintre sectoare modernizate, tronsoane montane cu vizibilitate variabilă și porțiuni urbane aglomerate crește variabilitatea acestui risc.

foto ilustrativa: sursa foto: Envato

foto ilustrativa: sursa foto: Envato

DN 7, care leagă Bucureștiul de Nădlac prin Pitești, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Deva și Arad, a cumulat și el 19 accidente grave (8 morți, 14 răniți grav). De asemenea, Valea Oltului rămâne un exemplu clasic de drum scenic, dar capricios: benzi înguste, curbe strânse și trafic greu.

În total, la nivel național, în primele șase luni ale lui 2025 s-au consemnat 1.712 accidente grave, cu 549 de persoane decedate și 1.349 rănite grav. Media zilnică pe Drumurile Naționale ajunge până la 10 accidente cu urmări severe, fapt care explică percepția de risc constant atunci când pornești la un drum lung.

Ce poți să faci ca șofer sau pieton ca reduci riscul

Dacă pătrunzi pe DN6, DN2, DN1 sau DN7, îți planifici traseul cu pauze scurte la două ore și lași o marjă de timp realistă. În localitate, tratezi orice trecere de pietoni ca pe un punct de conflict: reduci piciorul de pe accelerație, scanezi lateral și te pregătești să cedezi. În afara localității, alegi depășiri numai cu vizibilitate lungă și ieși din manevră decis, fără ezitări. În zonele rurale, re poți aștepta la pietoni, bicicliști sau vehicule lente imediat după o curbă.

Ca pieton sau bicilist, te faci vizibil și îți anticipezi mișcările. Seara sau când este ploaie, o bandă reflectorizantă pe ghidon, pe rucsac sau pe mâneci, îți crește șansele fii observat de la distanță.

În ce privește mașina, îi tratezi frânele, cauciucurile și luminile ca pe un pachet de siguranță. O anvelopă corect umflată și cu profil bun scurtează frânarea, iar un stop ars îți poate aduce riscuri în lanț. Pe ploaie, reduci viteza cu 10–20 km/h sub limita legală atunci când stratul de apă e vizibil, deoarece distanța de oprire crește mult mai mult decât pare, potrivit ProMotor.

Autorul recomandă:

Drumuri construite ilegal peste magistrale de gaz, de edilul Sectorului 3. În caz de explozie, nu mai rămâne nimic

Ce pasager trebuie să stea doar pe bancheta din spate a mașinii. Amenda ajunge la 4.050 de lei, potrivit Codului Rutier

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Europa 2026: previziuni salariale, țările cu cele mai mari creșteri. România și Ucraina, singurele pe minus
Digi24
Cea mai scăzută temperatură de pe Pământ în acest moment. Zilele următoare sunt prognozate și -60 de grade Celsius
Cancan.ro
Ce mâncau Nicolae și Elena Ceaușescu în prima zi de Crăciun. Meniul strict era făcut cu o zi înainte
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Crăciun sărbătorit în secret, în Coreea de Nord. Familiile riscă pedepse aspre pentru împodobirea unui brad
Mediafax
Cod portocaliu de viscol în zona de munte din județele Hunedoara și Caraș-Severin
Click
Orașul care va avea primul tren suspendat din România
Digi24
A murit Pat Finn. Actorul din serialele „Seinfeld” și „Friends” avea 60 de ani
Cancan.ro
-17 grade Celsius în România. Pe ce dată vine "iarna secolului", potrivit meteorologilor Accuweather
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Dacia deschide comenzile noului Spring pe piețele vest-europene. România încă vinde vechea generație
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Cum s-au schimbat planurile militare ale României după Războaiele Balcanice