Se anunță impozite mai mari, din 2026. Începând cu anul viitor, impozitele auto din România vor trece prin cea mai amplă reformă din ultimele decenii. Statul schimbă complet modul de calcul, iar principiul devine „poluatorul plătește”. Prin urmare, mașinile nu vor mai fi taxate numai pe baza capacității cilindrice, ci și în funcție de norma de poluare.
Vehiculele vechi, non-Euro sau Euro 1-3, vor plăti semnificativ mai mult, în vreme ce, mașinile noi, Euro 6, hibrid sau electrice, vor avea impozite mai mici sau cel puțin apropiate de nivelul actual.
Astfel, noua formulă se aplică pentru primele opt categorii de vehicule cu tracțiune mecanică, de la motociclete până la autobuze, potrivit BZI. Impozitul va ține cont de:
Impozitul va crește treptat la fiecare 200 cm³.
Autoturisme 1.600 cm³:
Euro 3: 240 lei
Euro 6: 200 lei
Comparativ cu 2025: aprox. 100 lei
Autoturisme peste 2.000 cm³:
Euro 6: 850 lei
Comparativ cu 2025: aprox. 1.000 lei
Autoturisme 1,6–2,0 litri:
Euro 0–3: 237,6 – 297 lei
Euro 4: 228 – 285 lei
Euro 5: 213 – 267 lei
Mașini electrice:
taxă unică de 40 lei
Exemplu București (1.400–1.600 cm³):
2025: 82 lei
2026: 91 – 132 lei, în funcție de norma de poluare
Cele mai afectate vor fi vehiculele fabricate înainte de anul 2005, mai ales cele cu norme non-Euro sau Euro 1–2. Estimările indică faptul că unele taxe se vor dubla sau tripla, în vreme ce media creșterii pentru toți șoferii va fi de aproximativ 30%.
Ajustarea aceasta vine într-un context în care România are una dintre cele mai îmbătrânite flote auto din UE. Astfel, din cele peste 8,6 milioane de autoturisme, numai un sfert au sub 15 ani.
Autorul recomandă:
Impozit pe moștenire. Cine îl plătește, dar și ce valoare are potrivit legii