Uniunea Europeană și statele membre își intensifică eforturile pentru a îmbunătăți siguranța rutieră, introducând noi reglementări menite să reducă numărul tragic al accidentelor. România se află în topul european al accidentelor soldate cu victime.
Un pas crucial în această direcție este impunerea unei noi obligații pentru toți șoferii, care va intra în vigoare începând cu iulie 2024.
România pierde într-un an mai mulți oameni pe șosele decât a pierdut în cutremurul din 1977, adică în jur de 1.500. Datele arată că șapte din 100 de autovehicule provoacă un accident. Anul trecut au avut loc 4.525 de accidente rutiere grave în România. Față de 2022, numărul accidentelor a scăzut cu 190.
Situația nu stă mai bine nici în alte țări europene. Anul trecut, în Germania, 2.830 de persoane au murit în accidente rutiere conform datelor Oficiului Federal de Statistică.
Regulamentul UE definește patru etape (de la A la D), până la sfârșitul cărora noile cerințe ar trebui implementate. În prima fază, aceste cerințe se aplică vehiculelor noi, iar ulterior și mașinilor mai vechi vândute după data implementării regulamentului.
Pentru a contracara această situație, noile reglementări privind vehiculele și circulația rutieră au fost adoptate. Una dintre aceste reglementări impune montarea camerelor de marșarier pe mașinile noi începând cu data de 7 iulie 2024.
Este important de reținut că proprietarii de mașini vechi vândute după această dată vor trebui să echipăm aceste vehicule cu o cameră de marșarier funcțională și/sau senzori corespunzători.
Neconformitatea cu această cerință poate atrage amenzi conform legislației auto din fiecare țară membră, potrivit Ziarulromânesc.de.
Deși camerele de marșarier sunt un instrument util pentru orientarea la parcare și la ieșire, ele nu asigură protecție împotriva sancțiunilor sau a răspunderii în caz de accident.
Conform legislației, șoferii rămân responsabili de securitatea vehiculului și a celor din jurul său în timpul manevrelor de parcare.
Citește și: