Acuzații de pedofilie la adresa Balenciaga, după ce a lansat campania de Crăciun, în care apar copilași cu ursuleți în costume BDSM

Acuzații de pedofilie la adresa Balenciaga, după ce a lansat campania de Crăciun, în care apar copilași cu ursuleți în costume BDSM
Sursa FOTO: Captură
Publicat: 24/11/2022, 21:50
Actualizat: 24/11/2022, 22:03

Celebra casă de modă Balenciaga a retras campania de Crăciun Toy Stories, după un val uriaș de reacții și acuzații de pedofilie, din cauza fotografiilor folosite.

Fotografiile în care apar copii de doar câțiva ani ținând în brate ursuleți de pluș îmbrăcați în costume BDSM au stârnit revolta internauților, potrivit The Independent. Ursuleții respectivi sunt gentuțe-accesoriu.

BDSM este un termen ce denotă o gamă de practici sexuale, incluzând jocuri de rol, dominanță/subordonare, constrângere, sadomasochism și alte dinamici interpersonale. BDSM este prescurtarea denumirii din limba engleză „Bondage & Discipline, Dominance & Submission, Sadism & Masochism”.

Brandul de lux spaniol a retras imediat fotografiile de pe site și din rețelele sociale și și-a cerut scuze într-o postare pe Instagram.

„Ne cerem scuze sincer pentru orice jignire adusă prin campania noastră de sărbători. Gentuțele-ursuleț de pluș nu ar fi trebuit prezentate alături de copii. Am scos imediat campania de pe toate platformele“., a anunțat casa de modă, care a șters toate postările și fotografiile de pe Instagram.

Ședința foto a prezentat modele-copii care țineau în brațe gențile-ursuleț, accesorii care au fost prezentate de casa de modă la Paris Fashion Week, în această toamnă. Internauții au spus că fotografiile sunt „dezgustătoare“, deoarece „echipamentul“ jucăriilor de pluș era unul tipic BDSM, cu maieuri din plasă, hamuri și „zgardă“ din piele.

Rețelele sociale au fost pline de mesaje dure și la adresa fotografului campaniei, Gabriele Galimberti, care este fotograf National Geographic. La rândul său, acesta a scris într-o postare pe Instagram că nu a avut nicio implicare în alegerea decorului și a obiectelor, colaborând cu brandul de modă strict în calitate de fotograf.

„Nu sunt în măsură să comentez alegerile Balenciaga, dar trebuie să subliniez că nu am avut dreptul în niciun fel să aleg produsele, modelele sau combinația dintre acestea. În calitate de fotograf, mi s-a cerut exclusiv să fac fotografiile în conformitate cu stilul meu. Ca de obicei, la o ședință foto pentru o campanie comercială, direcția campaniei și alegerea obiectelor fotografiate nu aparține fotografului“, a scris Gabriele Galimberti pe Instagram.

Casa Balenciaga a încheiat recent colaborarea cu Kanye West, după ce acesta a făcut o serie de comentarii antisemite în rețelele sociale.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase