Prima pagină » Actualitate » „Alstom. Metroul Alstom”. TRENUL „007” din Brazilia a ajuns la București. Mai sunt de adus 6 garnituri, iar testele pe Magistrala 5 încă nu au început

„Alstom. Metroul Alstom”. TRENUL „007” din Brazilia a ajuns la București. Mai sunt de adus 6 garnituri, iar testele pe Magistrala 5 încă nu au început

A șaptea garnitură de metrou Alstom produsă în Brazilia a ajuns la București. Deocamdată, trenul „007” este învelit în țipla din fabricație, dar este aliniat lângă „frații” lui. Compania mai are de livrat încă șase garnituri, însă introducerea în circulație a noilor metrouri întârzie foarte mult. Nici măcar nu au început testele obligatorii care trebuie efectuate pe Magistrala 5, Drumul Taberei.

Din cele 13 garnituri cumpărate de Metrorex de la Alstom, la București au fost livrate șapte. Trenul „007” a ajuns recent în depoul de la Berceni, așa cum se poate observa din imaginile publicate în exclusivitate de Gândul.

Două din cele șapte garnituri aduse la Berceni au fost mutate în Depoul Ciurel, iar de acolo ar putea pleca spre Magistrala 5, via Eroilor.

Pentru a intra în circulație, noile garnituri au nevoie de teste obligatorii.

Trenul „007”, a șaptea garnitură de metrou Alstom produsă în Brazilia

Astfel, pentru primul metrou adus în România se vor efectua 10 mii de kilometri, iar pentru al doilea tren se vor parcurge 2.500 de kilometri.

„Este foarte greu de crezut că se vor efectua testele doar noaptea. În mod normal, testele trebuie relizate și în timpul zile, când este trafic, adică printre celelalte trenuri. Ca atare, testarea va dura mult, iar asta înseamnă că vom avea de așteptat până la introducerea în circulație a noilor garnituri aduse din Brazilia”, au declarat surse Metrorex, în exclusivitate pentru Gândul.

Singurele teste realizate până în prezent au fost pe Magistrala 2, Pipera – Tudor Arghezi.

Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 de metrou are 20 de kilometri dus-întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.

13 metrouri Alstom cumpărate de Metrorex

Anul acesta ar fi trebuit să se livreze 10 din totalul de 13 garnituri prevăzute în contractul cu Alstom. Noile trenuri ar trebui introduse pe Magistrala Drumul Taberei.

„În conformitate cu cele mai recente date transmise de furnizorul Alstom Transport SA, punerea în funcțiune a primului tren de metrou se estimează a se realiza în trimestrul I, 2025”, arată un răspuns Metrorex, la solicitarea Economedia.

Contract de peste 100 de milioane de euro

Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5. Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.

Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.

Caracteristicile noilor trenuri Alstom:

  • au caroserie din oţel inoxidabil;
  • 114 metri lungime şi 3 metri lăţime;
  • asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren;
  • fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
  • asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
  • au aer condiționat.

Alstom a livrat Metrorex, la sfârșitul lunii octombrie, simulatorul de ultimă generaţie pentru Magistrala M5, destinat instruirii practice a mecanicilor care vor conduce noile trenuri.

Potrivit Alstom, simulatorul reproduce în mediu digital elemente reale, cum ar fi calea de rulare, staţiile, depoul şi echipamentele de semnalizare şi control de pe Magistrala 5. Acesta creează scenarii realiste prin utilizarea tehnologiei Realităţii Virtuale.

Simulatorul include, de asemenea, o replică la scară 1/1 a cabinei mecanicului de pe trenurile de metrou Alstom Metropolis care urmează să circule pe M5. Imagini cu noul simulator pot fi văzute AICI.


CITEȘTE ȘI:

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

Metroul bucureștean în 2024, marile obiective. Mihai Barbu, Metrorex: „Începem lucrările pentru Otopeni, așteptăm trenurile din Brazilia”

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Ce companii de stat au oferit prime de sărbători în 2025 și cât de mari au fost acestea. Care sunt campionii generozității
Digi24
Casetă metalică cu documente, descoperită sub talpa Cavalerului de pe acoperişul Castelului Corvinilor. Ce ascundea aceasta
Cancan.ro
ULTIMUL mesaj al lui Ion Drăgan. Ce a postat artistul, cu câteva ore înainte să moară
Prosport.ro
FOTO. Natalia Mateuț, spectaculoasă de ziua ei. Apariție rară a tatălui ei, legendarul Dorin Mateuț
Adevarul
Rusia amenință România și o acuză că împinge lumea spre un nou război mondial. „Indivizi cu conexiuni în KGB și GRU au acționat aici”
Mediafax
Visul unei femei, distrus de judecători: Nu poate avea copilul soțului decedat
Click
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători
Digi24
Scenariul care îl sperie pe J.D. Vance: armele nucleare ale Franței și Marii Britanii, controlate de politicieni islamiști „în 15 ani”
Cancan.ro
Ce mâncau Nicolae și Elena Ceaușescu în prima zi de Crăciun. Meniul strict era făcut cu o zi înainte
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Prezentare video Renault Clio 6. Dacia Sandero va primi același motor de 1,8 litri ca și modelul francez
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Iată cum lumina naturală poate să ajute diabeticii!