O studentă povestește infernul de la granița dintre România și Ucraina: „Am stat 34 de ore la -5 grade Celsius, fără apă sau mâncare”

Sursa: Shutterstock
Publicat: 02/03/2022, 10:56
Actualizat: 02/03/2022, 11:01

Aproximativ 182 de indieni au fost repatriați din Ucraina și au ajuns în Mumbai cu cel de-al șaptelea zbor de evacuare în cadrul misiunii „Operațiunea Ganga” a guvernului central. Printre cele mai mari obstacole pentru cei 182 de studenți indieni a fost temperatura extrem de scăzută, de aproape -5 grade Celsius la granița dintre Ucraina și România.

„Cea mai rea parte a fost așteptarea de 34 de ore la granița cu România. Nu puteam să mănânc, să beau sau să dorm. Temperatura a fost între -3 și -5 grade Celsius. Nu era mâncare, doar cafeaua și pâinea oferite de ucraineni. Nu exista toaletă sau loc de dormit. La un moment dat, m-am gândit să mă întorc la universitate pentru că nu aveam voie să trecem granița și nu mă simțeam bine. Am văzut niște fete căzând inconștiente”, a spus Dinanath Rai, o studentă de 21 de ani, din Bihar, scrie The Indian Express.

Rai este studentă în anul II la medicină la Universitatea de Medicină Ivano-Frankivsk din orașul Ivano-Frankivsk din vestul Ucrainei, situat la aproximativ 200 de kilometri de Suceava.

„La graniță erau peste o mie de studenți – toți din India – care așteptau cu nerăbdători să treacă, dar procesul a fost foarte lent. Am auzit un atac cu rachete care a avut loc joi la câțiva kilometri de campusul nostru universitar. Ne-a fost foarte frică. Ni s-a spus că evacuarea va începe vineri sau sâmbătă. Atunci oficialii universității ne-au spus că vom fi evacuați duminică, dar am decis să plecăm singuri, sâmbătă. Un autobuz ne-a lăsat la 10 kilometri de graniță și am mers pe jos pe restul distanței”, a spus Rai.

Mărturiile altor studenți captivi în Ucraina

Shivpalsingh Gurjar (21 de ani), un alt student care a petrecut mai mult de trei nopți la graniță, a spus că, în mijlocul panicii și haosului, soldații ucraineni au fost nevoiți să tragă în aer de două ori – dimineața și noaptea – pentru a controla mulțimea.

Gurjar, student în anul doi la medicină la Universitatea Națională de Medicină din Vinnytsia (VNMU) din orașul Vinnytsia din centrul de vest al Ucrainei, a spus că zăpada le-a îngreunat așteptarea.

„Din cauza blocajelor din trafic, ni s-a cerut să coborâm la 30 de kilometri de graniță și să mergem pe jos pe restul distanței. Am ajuns la graniță în noaptea de 25 februarie și am trecut la 3 dimineața pe 27 februarie.”

Soniya Choudhary, o altă studentă la medicină din Rajasthan, care studiază la VNMU, a povestit cum au intrat în buncăre de fiecare dată când au auzit sirenele raidului aerian.

„Am petrecut aproape două zile în buncăre. Am alergat în buncărele noastre auzind sirena. Ne-am petrecut nopțile într-un frig de neimaginat. Stocul de mâncare și apă se termina, iar bancomatele rămâneau fără bani. Am reușit să ajungem singuri la graniță, dar aceasta era închisă”, a spus ea.

„Soldații ucraineni nu au putut să ne evacueze, deoarece era prea multă lume. Au trebuit să folosească gaze lacrimogene și să deschidă focul în aer pentru a controla mulțimea. Situația de la Kiev este cea mai rea. Eram încă în siguranță în Vinnytsia. Părinții mei erau îngrijorați, dar am vorbit cu ei și le-am spus că suntem în siguranță”, a adăugat Soniya.

Cei trei studenți s-au numărat printre cei care au sosit marți dimineața pe aeroportul din Mumbai. Zborul lor a decolat de pe Aeroportul Internațional Henri Coanda din București, luni, la ora 23.10, și a ajuns în Mumbai la ora 7.05.

Citește și Românii pot fi „Alături de Ucraina” în campania pentru refugiați organizată de Asociația Medici pentru România în parteneriat cu grupul de presă Gândul

Otilia Serescu
Absolventă a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării, Otilia Serescu a debutat în mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Niște români s-au instalat confortabil în casa unei spaniole plecate la copii, în Canada, și...
Împăcarea anului la înmormântarea lui Costel Corduneanu! Ce jurământ i-au făcut Adrian și Petronel Corduneanu...
FOTO. Grațiela e văduva lui Costel Corduneanu. Femeia e cu 20 de ani mai tânără...
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Marele absent de la înmormântarea lui Costel Corduneanu. Toți s-au mirat că nu l-au văzut:...
A văzut că ia brusc în greutate și a mers la medic. Ce avea femeia...
Investiţia de peste 1 miliard de euro pe care o fac arabii în România. Suma...
"Mă simt ciudat să spun cu voce tare: Am cancer la creier". Reacția tulburătoare a...
Au apărut primele imagini cu fiica lui Paris Hilton! „Nu m-am putut abține”. Ce anunț...
ProTV vs. Antena 1! Vedetele care au trădat şi s-au mutat de la un post...
Poți radia mașina dacă n-o mai folosești, fără s-o casezi?
UE are nevoie de gaz natural lichefiat rusesc pentru a evita un şoc energetic -...
L-au CREAT pe Dumnezeu! Inteligența Artificială Supremă este AICI?!
ITP 2024. OBLIGATORIU pentru toți șoferii care trebuie să facă inspecția tehnică periodică
Restricții la o mare bancă din România. Cum vor fi afectați clienții
„Nu mai e de trăit” O româncă stabilită în Italia este stupefiată de un nou...
Vreme ANORMALĂ în weekend! Ce se întâmplă în TOATĂ România!
Virginia, dezvăluiri despre o posibilă relație cu Patrick! Se simte Robi deranjat de apropierea dintre...
Reacția furibundă a lui Alexandru Ciucu după ce s-a scris ca ar avea o amantă...
BANCUL ZILEI. Ștrulă: - Bulă, care este poziția ta preferată în timp ce faci amor?