CFR a semnat un contract de 2,18 miliarde de lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe secțiunea Ronaț Traij – Arad

CFR a semnat un contract de 2,18 miliarde de lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe secțiunea Ronaț Traij - Arad
Publicat: 17/11/2022, 13:04
Actualizat: 17/11/2022, 13:06

CFR a semnat, joi, un contract de 2,18 miliarde de lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe secțiunea Ronaț Triaj – Arad, finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Conform CFR SA, directorul general Ion Simu Alexandru şi asocierea Webuild SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timişoara – Arad Lot 4, reprezentată de Martinez Sonnendrucker Pablo, au semnat, în prezenţa ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, contractul în valoare de 2.184.174.656,60 lei, pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunea Ronaţ Triaj – Arad (lotul 4), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebeş – Timişoara – Arad (162,19 km), pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

„Am semnat al doilea contract important pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebeş – Timişoara – Arad, inclus în PNRR, este vorba despre secţiunea Ronaţ Triaj – Arad, care are o lungime de 54,86 km, iar ca noutate de menţionat este faptul că această secţiune va fi proiectată cu cale ferată dublă pe o distanţă de 50,33 km din lungimea totală a traseului, un avantaj din punct de vedere al creşterii capacităţii de exploatare feroviară, nu doar pentru transportul de călători, dar şi pentru cel de marfă. Prin semnarea acestui contract, în valoare de 2,18 miliarde lei, programul de modernizare a infrastructurii feroviare la standarde europene, pe o lungime de 68,72 de km de cale ferată, de la Timişoara Est la Arad, intră în linie dreaptă”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA, conform unui mesaj postat pe Facebook.

Contract în valoare de 2,18 miliarde de lei

Durata de implementare a contractului, în valoare de 2,18 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor.

Asocierea Webuild SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timişoara – Arad Lot 4 va elabora proiectul tehnic şi va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secţiunea Ronaţ Triaj – Arad (lotul 4), în lungime de 54,86 km, lucrări civile în staţiile Sânandrei, Băile Calacea, Orţişoara, Vinga, Sag şi Aradu Nou, în 2 halte de călători, 1 haltă comercială de mărfuri, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 6 poduri şi 39 podeţe, sisteme automate de semnalizare la 7 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum şi lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R) şi BLAI pe întregul traseu, conform sursei citate.

De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente secţiunii Ronaţ Triaj – Arad sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică şi feroviară: 6 pasarele pietonale în staţiile Sânandrei, Băile Calacea, Orţişoara, Vinga, Sag şi Aradu Nou, o pasarelă edilitară în Aradu Nou, 4 pasaje superioare în staţiile Sânandrei (DJ692A), Orţişoara (DJ693), Carani (DJ692), Vladimirescu (DN7), 11 pasaje inferioare, dintre care 9 în Aradu Nou, 1 în staţia Orţişoara, respectiv 1 pasaj în staţia Sag, panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 9.410 m; rampe de încărcare-descărcare în staţiile Orţişoara, Vinga şi Aradu Nou.

Obiectivul general al contractului este modernizarea liniei de cale ferată pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spaţiile destinate publicului călător, îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare şi operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, precum şi îmbunătăţirea geometriei traseului şi sporirea capacităţii portante a căii pentru a permite circulaţia trenurilor cu viteza de până la 160 km/h, modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice, modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare, dublarea liniei (funcţie de condiţiile de relief), lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare şi a terasamentelor; lucrări pentru rridicarea niveletei căii şi protecţia antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile, montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localităţi, instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R), modernizarea echipamentului de telecomunicaţii, montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

Linia de cale ferată Caransebeş – Timişoara – Arad beneficiază de finanţare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Otilia Serescu
Absolventă a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării, Otilia Serescu a debutat în mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Cum a ajuns „Regele Cripto” al Canadei, care trăia în vile de lux și conducea...
Mircea Geoană nici nu și-a depus candidatura, dar caraghiosul grăsuț a intrat în scenă. Penibilul...
Prima reacție milionarului Dorin Mateiu, bărbatul de 57 de ani care s-ar iubi cu Simona...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Bizara poveste a lui Kaitlin. Logodnicul ei a făcut infarct în ziua nunții, iar apoi...
România, lovită de ciclonul devastator din Italia! Cod roșu de fenomene extreme
Cel mai iubit CUPLU și-a spus ADIO! Apropiații lor sunt șocați: „Nu ar fi putut...
"Cam un 4.000 de lei ca să trăieşti decent". Ofertele angajatorilor pentru tineri, la târgurile...
EL l-a ucis pe bărbatul din Crângași! Dezvăluiri de ultimă oră despre crima care a...
„Dacă m-ar înșela..” Anamaria Prodan a răspuns la întrebarea care stă pe buzele tuturor! Cum...
Acum păpușă, în trecut mătușă! Cum arăta Inna înainte să fie celebră
Pe ce șosele îți trebuie rovinietă? Este obligatorie pe DN-urile ce trec prin localitate?
Noua axă a răului? Vladimir Putin şi Xi Jinping şi-au promis să coopereze împotriva SUA...
Tehnologia ULUITOARE care a generat CĂLDURĂ de peste 1.000 grade Celsius
S-a stins marele actor. Adio, maestre! A murit în mod pașnic și rafinat
Cine a câștigat marele trofeu Chefi la cuțite! La cine a mers trofeul și cine...
Cine e, de fapt, bărbatul omorât în bătaie în Crângași! Breaking news
Virginia, întrebare neașteptată pentru Patrick: „Patrick, îți pare rău că m-ai chemat la camera roșie?”
Care au fost primele cuvinte rostite de Florin Piersic, după ce s-a trezit din anestezie?...
BANCUL ZILEI. Bulă e cu o tipă în pat. Gagica: - Bulă, ai un clopoțel...
Astronomii au găsit o planetă de mărimea Pământului la doar 55 de ani-lumină depărtare
×