Ciprian Șerban, ministrul Transporturilor, a anunțat că s-a întâlnit vineri, 25 iulie, cu directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, Mihai Teodorescu, pentru a discuta strategia de dezvoltare a Portului Constanța, „un hub strategic pentru România și Europa„.
Ministrul Transporturilor Ciprian Șerban a precizat că Portul Constanța este un „obiectiv esențial pentru economia românească„, iar investițiile sprijină dezvoltarea acestui „hub strategic”, precum și a altor proiecte aflate în derulare.
„Astăzi, am fost în Portul Constanța, la invitația directorului general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, Mihai Teodorescu, care mi-a prezentat strategia de dezvoltare a acestui obiectiv esențial pentru economia românească.
Portul Constanța rămâne un hub strategic pentru România și Europa, iar proiectele aflate în derulare sau pregătire vor consolida acest rol. Investițiile sprijină activitatea Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA (CN APM SA) și aduc beneficii directe economiei naționale.”, a afirmat ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, într-o postare pe Facebook.
De asemenea, ministrul a precizat că au fost finalizate mai multe proiecte, printre care: extinderea la 4 benzi a drumului Poarta 10 bis – Poarta 9, modernizarea infrastructurii și protecția mediului (PROTECT), drum și parcare zona cheu fluvio-maritim.
:format(webp):quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.gandul.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F07%2F524045904_1270362947885148_7011726848637315170_n.jpg)
Oficialul a adăugat că există și o serie de proiecte de infrastructură, aflate în faza de implementare, în valoare totală de 1,93 miliarde de euro: modernizarea infrastructurii electrice, extinderea cheurilor danelor 10 și 12 – Zona Midia, E-COLD (Cold Ironing) , extinderea la 4 benzi Poarta 7 – Pod Canal, master Plan rutier, electrice II, MEIAC (Apă și Canal), dragaje investiții, dezvoltarea capacității feroviare – Etapa II, cheuri Midia, parc fotovoltaic, parcare securizată lângă A4, cheu nave tehnice Midiam, molurile III S și IV S.
„Portul Constanța nu este doar o facilitate logistică — este un pilon strategic al transportului regional. Cu aproape două miliarde de euro investiți prin CN APM SA, Portul Constanța se poziționează ca principal nod comercial al Mării Negre, deschizând un drum vital către Asia prin Orientul Mijlociu. Viitorul transportului maritim românesc se construiește acum, aici.”, a afirmat ministrul Transporturilor.
Ciprian Șerban a precizat, de asemenea, că a vizitat terminalul de pasageri din Portul Constanța, „un spațiu nou, modern și primitor, gata să ofere o experiență plăcută turiștilor”. Ministrul a anunțat că au fost demarate și lucrările de consolidare la Digul Nord– tronson Poarta 1 – Farul Alb.
:format(webp):quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.gandul.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F07%2F514340062_1270362974551812_5335290196431107328_n.jpg)
„Un alt obiectiv prioritar: Digul de Nord – tronson Poarta 1 – Farul Alb (3.550 m), parte esențială a sistemului de protecție a portului, este în reabilitare. Lucrările includ:
Reparații la dală și zidul de protecție (etanșări, umplere, canivou);
Consolidări bermelor, refacerea carapacei și mantalelor din blocuri naturale;Taluz exterior: înlocuirea stabilopozilor, completări și carapace;Taluz interior: refacerea pereului din beton și completarea cu piatră.
Structură pe tronsoane și stabilopozi:Zona I (330 m) – stabilopozi 4,5 t/bucZona II (740 m) – stabilopozi 20 t/bucZona III (2.465 m) – stabilopozi 25 t/buc”
:format(webp):quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.gandul.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F07%2F522967229_1270363091218467_351940386376151049_n.jpg)
Foto: Facebook/ Ciprian Șerban