Clotilde Armand a construit un proiect de buget pe o organigramă suspendată de instanță. Sebastian Burduja: ”Legea nu se negociază și nu se aplică după bunul plac al fiecărui pretins specialist”

Clotilde Armand a construit un proiect de buget pe o organigramă suspendată de instanță. Sebastian Burduja: ”Legea nu se negociază și nu se aplică după bunul plac al fiecărui pretins specialist”
FOTO - Mediafax
Publicat: 14/04/2021, 12:14
Actualizat: 14/04/2021, 14:23

La sfârșitul anului trecut, Clotilde Armand a luat decizia de a desființa unele structuri din subordinea Consiliului Local al Sectorului 1: Administrația Piețelor, Administrația Unităților de Învățământ Preuniversitar și Unităților Sanitare Publice, dar și a Centrului Cultural, plecând de la premisa că aceste servicii au fost ”găuri negre” financiare ale aparatului administrativ al Primăriei Sectorului 1. 

Totuși, hotărârea 291/04.12.2021 a fost atacată în instanță de Sindicatul Angajaților Administrației Domeniului Public (ADP), iar magistrații Secției a II-a Civilă a Tribunalului București au decis să suspende hotărârea luată la finele anului trecut de Consiliul Local al Primăriei Sectorului 1.

Clotilde Armand a reacționat, însă, și a transmis că hotărârea instanței de fond ”nu poate produce efecte asupra măsurilor deja dispuse față de părțile în litigiu, în temeiul HCL Sector 1 nr. 291/2020”, numai că – ieri –  Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) a formulat răspunsul oficial la solicitarea formulată de consilierii PNL Sector 1, prin viceprimarul Ramona Porumb, cu privire la legalitatea proiectului de buget pentru 2021 propus de Armand.

ANFP confirmă că decizia instanței este executorie de drept

Iată că, potrivit acestui răspuns, proiectul de buget pentru anul 2021 a fost construit de primarul Clotilde Armand și de aparatul executiv pe o organigramă suspendată de instanță. ANFP confirmă, astfel, că decizia instanței este executorie de drept, fiind obligatorie revenirea la situația anterioară Hotărârii 291/04.12.2021.

Pe data de 12 aprilie, în ședința de consiliu care includea pe ordinea de zi și proiectul de buget, consilierii PNL s-au abținut, iar explicația a fost aceea că ”nesocotirea deciziei instanței, prin girarea unui buget construit pe baza unei organigrame suspendate, ar însemna încălcarea gravă a legii și ar genera un blocaj generalizat la nivelul administrației locale a Sectorului 1”. 

Chiar dacă aparatul administrativ al primarului Clotilde Armand a încercat să explice că decizia instanței nu impune revenirea la situația precedentă, consilierii PNL au preferat să aștepte puncte de vedere avizate, venite de la instituții credibile și obiective, în măsură să tranșeze acest blocaj, așa cum este cazul ANFP. Paradoxal, documentul transmis către Primăria Sectorului 1 este semnat de către un membru USR –  Liviu Mălureanu, președintele Agenției Naționale a Funcționarilor Publici – ceea ce înseamnă că nici măcar colegul de partid al Clotildei Armand nu îi dă dreptate acesteia.

Sebastian Burduja ”Decizia instanței a fost cât se poate de clară încă de la început”

Conform răspunsului ANFP, ”hotărârea dată cererii de suspendare este executorie de drept (…), iar introducerea recursului nu suspendă executarea. Suspendarea executării actului administrativ are ca efect încetarea oricărei forme de executare, până la expirarea duratei suspendării. Față de situația expusă, prevederile legale menționate și obiectul solicitării, rezultă că Hotărârea CL al Sectorului 1 numărul 291/04.12.2020 a încetat temporar sa producă efecte juridice, astfel că sub acest aspect se revine la situația anterioara reorganizării prin actul administrativ menționat”.

În aceste condiții, filiala PNL a Sectorului 1 solicită public primarului Clotilde Armand și, mai ales, aparatului administrativ al acesteia, – inclusiv secretarului general Lavinia Ionescu – să respecte legea și decizia Tribunalului București, să ia toate măsurile necesare pentru revenirea la organigrama anterioară hotărârii de Consiliu Local suspendată și să refacă de urgență proiectul de buget, în condiții de legalitate.

”Legea nu se negociază și nu se aplică după bunul plac al fiecărui pretins specialist, dincolo de orgolii și demnități vremelnice. Decizia instanței a fost cât se poate de clară încă de la început, după cum au și justificat consilierii liberali votul de abținere la cele două ședințe de consiliu local din ultima perioadă. Iată că acum răspunsul ANFP la solicitarea viceprimarului PNL clarifică orice interpretări abuzive pe care primarul și o parte din aparatul său administrativ au insistat să le facă, ceea ce a dus la un blocaj total al Primăriei. Această situație ar fi putut fi evitată prin dialog și colaborare, mai ales că PNL Sector 1 a anunțat public încă de săptămâna trecută deschiderea și sprijinul pentru deblocarea Primăriei”, a declarat Sebastian Burduja, președinte PNL Sector 1.

Am spus mereu că vrem să o ajutăm pe doamna primar să respecte legea și să facă proiecte bune pentru sector. Ne menținem acest angajament. Mai sunt 10 zile până la termenul de aprobare a bugetului local, așa că solicităm public refacerea urgentă a proiectului de buget, în conformitate cu legea, respectiv organizarea unei ample dezbateri publice”

Sebastian Burduja

Cristian Lisandru
S-a născut în București, pe data de 18 iulie 1968, și este absolvent al Facultăţii de Jurnalism, specializarea Comunicare. Activitatea jurnalistică – editorialist GÂNDUL.RO, scriind articole de investigație, politică internă, politică citeste mai mult