După mai multe extinderi contractuale, cauzate de rețele de utilități descoperite și care nu figurau în studiul de fezabilitate, dar mai ales din cauza slabei mobilizări în șantier constatate pe parcursul întregii lucrări – ceea ce a dus la încălcări ale propriilor promisiuni – grecii de la Aktor și-au asumat un nou grafic și trebuie să finalizeze lotul 3 din Semiinelul de Sud al Centurii Capitalei, la nivel de autostradă, în primăvară. „Din aprilie vom circula pe toată A0 Sud”, a anunțat la Gândul Exclusiv, Cristian Pistol, director general al CNAIR.
Cei aproape 18 km ai lotului 3 din A0 Sud ar fi trebuit să fie gata încă de la finalul anului trecut, spune șeful CNAIR.
„Deși lotul este o lucrare nu foarte complexă din punct de vedere tehnic, am avut foarte mule probleme întâmpinate cu antreprenorul grec. Știți foarte bine, toate discuțiile pe care le-am purtat, inclusiv contractuale, au fost pentru a debloca orice întârziere care s-ar putea produce, de a debloca acele elemente care ar fi putut duce la întârzieri suplimentare privind finalizarea acestui lot în termen. Din păcate, el nu a reușit să se mobilizeze suficient de bine astfel încât lucrările să se finalizeze așa cum ne-am fi dorit cu toții”, a declarat directorul general al CNAIR, la Gândul Exclusiv.
Deși lucrările au fost reluate după pauza de sărbători, pe teren lucrurile nu s-au schimbat în bine.
„În momentul de față, au fost reluate lucrările după Anul Nou. Mobilizarea pare una timidă acum, dar din discuțiile pe care le-am purtat la început de an cu antreprenorul, acesta a înțeles că nu mai putem să mai venim cu încă o decalare de termen și nu mă refer la decalările contractuale, ci pur și simplu o altă asumare de termen a lui pe care nu și-o va respecta ulterior”, a completat Cristian Pistol.
Conform șefului CNAIR, lucrarea trebuie să fie finalizată în trei luni.
„Din graficele pe care le-a prezentat acum antreprenorul, rezultă că în aprilie vom circulă pe acest lot. Odată cu finalizarea lui avem tot ce înseamnă variantă ocolitoare, la profil de autostradă a Bucureștiului, cel puțin zona de sud completă, respectiv legătura dintre Autostrada A1 și Autostrada A2”, a conchis Cristian Pistol.
Lotul 3 din A0 Sud a fost adjudecat, în urma licitației, de compania elenă Aktor, în aprilie 2019. Valoarea contractului este de 853 de milioane de lei.
România avea, la sfârșitul lui 2024, o rețea de aproape 1.300 km de autostrăzi și drumuri expres. Dintre aceștia, 197 au fost finalizați în 2024, cel mai de succes an în infrastructura rutieră.
Întreaga emisiune Gândul Exclusiv poate fi urmărită AICI.
Citește și: