Cum vrea STB să limiteze consumul mare de motorină: „Controale în autobaze, pentru preîntâmpinarea eventualelor fraude”. Ce soluții se mai caută

Cum vrea STB să limiteze consumul mare de motorină: „Controale în autobaze, pentru preîntâmpinarea eventualelor fraude”. Ce soluții se mai caută
FOTO: Alexandra Pandrea / GÂNDUL
Publicat: 20/01/2022, 16:19
Actualizat: 20/01/2022, 16:52

Nicușor Dan a cerut recent explicații de la STB pentru depășirea consumului de motorină pe anul 2021. Șefii STB i-au explicat edilului ce trebuie făcut pentru reducerea acestui consum.

Pe data de 12 ianuarie 2022, primarul general Nicușor Dan a trimis către STB o adresă prin care semnala depășirea consumului la autobuzele diesel, pe anul 2021.

Șefii Societății i-au explicat edilului ce soluții se pot implementa pentru reducerea acestui consum.

„Ca măsuri dispuse pentru încadrarea în consumurile normale, menționăm:

  • Oprirea din circulație a autobuzelor de generație veche, cu consum mărit de carburnat pentru înlocuirea componentelor cu uzură avansată din cadrul sistemelor de alimentare și transmisie al autobuzelor;
  • Instruirea periodică a conducătorilor de autobuze prin compartimentul specializat din cadrul STB;
  • Monitorizarea zilnică și aplicarea măsurilor procedurale a modului de conducere economică a conducătorilor de autobuz, prin utilizarea resurselor aplicațiilor informatice exisente;
  • Controale în traseu și autobaze pentru preîntâmpinarea eventualelor fraude”, se arată în răspunsul STB către Nicușor Dan, semnat de directorul general Adrian Criț.

În adresa către Nicușor Dan, șeful STB mai precizează că are în vedere soluții „pentru optimizarea consumului de carburant al autobuzelor precum:

  • Semaforizare inteligentă cu prioritizare pentru transportul public;
  • Benzi unice de circulație pentru autobuze;
  • Adaptarea de TPBI a programelor de circulație la condițiile reale ale traficului general;
  • Efectuarea în comun de către TPBI și STB a unui studiu pilot de impact pe două linii care se pretează, privind neoprirea în stațiile unde nu sunt călători și nu este solicitată oprirea din salonul autobuzului. În cazul unor rezultate pozitive, soluția poate fi extinsă la alte linii de transport”, se mai arată în adresa trimisă edilului general.

Șoferii STB nu au ieșit joi pe traseu

Șoferii STB au intrat, joi, într-o grevă spontană și niciunul dintre ei nu a ieșit pe traseu.

Atât Nicușor Dan cât și directorul general al STB au declarat că acest protest este ilegal.

Adrian Criț l-a acuzat pe Vasile Petrariu, liderul principalului sindicat STB, de incompatibilitate.

„Liderul de sindicat are incompatibilități. Au fost identificate mari afaceri în care este implicat, afaceri pe care le are cu STB prin centrul de sănătate și diferiți furnizori. Domnul Petrariu simte că a pierdut puterea, această societate este condusă, nu mai conduce sindicatul reprezentativ”, declarat, joi dimineață, Adrian Criț.

Vasile Petrariu este și consilier general PSD.

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul Zilei (3 ani), dar și la Agenția de Presă citeste mai mult