Prima pagină » Actualitate » Dieta care poate încetini îmbătrânirea creierului cu aproape 3 ani. Reduce riscul de demență și menține funcțiile cognitive

Dieta care poate încetini îmbătrânirea creierului cu aproape 3 ani. Reduce riscul de demență și menține funcțiile cognitive

Cercetătorii de la Universitatea Zhejiang din China au analizat efectele dietei MIND asupra structurii cerebrale, prin intermediul unui studiu în urma căruia participanții nu au urmat o dietă impusă, ci au fost evaluați după cât de mult seamănă obiceiurile lor cu dieta MIND.

Cercetătorii au urmărit 1.647 de adulți timp de aproximativ 12 ani prin scanări RMN, iar rezultatele au fost publicate în Journal of Neurology Neurosurgery & Psychiatry, potrivit sciencealert.com. Concluzia e că dieta MIND încetinește îmbătrânirea creierului cu până la 2,5 ani.

FOTO – Caracter ilustrativ

Participanții care au respectat cu strictețe dieta au pierdut mai puțină materie cenușie în timp, esențială pentru gândire, memorie și luarea deciziilor. De asemenea, s-a constatat și o mărire ventriculară mai redusă, un alt semn al pierderii de țesut cerebral legat de îmbătrânire.

Ce este dieta MIND și cum funcționează

Dieta MIND combină dieta mediteraneană cu dieta DASH, cu ajustări suplimentare pentru prevenirea declinului cognitiv, care include fructe de pădure, carne de pasăre, nuci, legume și cereale integrale. Totodată, limitează alimentele prăjite, carnea roșie și grăsimile nesănătoase.

Alimentele bogate în antioxidanți, precum fructele de pădure, reduc stresul oxidativ și atenuează leziunile neuronale, în timp ce alimentele prăjite, bogate în grăsimi trans, contribuie la inflamație și leziuni vasculare, avertizează cercetătorii.

Studii anterioare au arătat că dieta MIND reduce riscul de demență și menține funcțiile cognitive, nucleul său de bază fiind dieta mediteraneană, care presupune un consum ridicat de plante și nuci, consum moderat de pește și lactate și puțină carne roșie.

Limite și perspective

Studiul nu stabilește o relație directă între cauză și efect, iar factori precum calitatea somnului sau genetica nu au fost incluși în analiză. În schimb, au apărut și unele rezultate neașteptate, cum ar fi: cerealele integrale au fost asociate cu o scădere mai rapidă a materiei cenușii, iar brânza, pe care dieta MIND o limitează, părea să încetinească deteriorarea cerebrală.

În acest context, cercetătorii recomandă studii viitoare pe grupuri mai mari și mai diverse, iar dieta MIND ar putea deveni parte din recomandările nutriționale pentru populația în vârstă, pe fondul creșterii globale a cazurilor de Alzheimer și Parkinson.

FOTO – Caracter ilustrativ

Cum a fost realizat studiul

Echipa internațională de cercetători a urmărit 1.647 de adulți de vârstă mijlocie și mai în vârstă, timp de aproximativ 12 ani, timp în care obiceiurile alimentare au fost auto-raportate, iar starea creierului a fost monitorizată prin scanări RMN.

Cei mai disciplinați participanți au prezentat modificări cerebrale echivalente cu o încetinire a îmbătrânirii cu 2,5 ani, iar beneficiile au fost cu atât mai mari cu cât aderența la dietă a fost mai strictă.

Autorul mai recomandă:

Mersul pe jos poate ajuta la detectarea a două boli ale creierului, în stadiile lor incipiente. Totul depinde de felul cum faci această mișcare

„Butonul lui Dumnezeu”: ce spun cercetările despre efectele rugăciunii asupra creierului

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Industria frumuseții, EXPLOZIE în România! 4,3 miliarde de euro cheltuite pe cosmetice și parfumuri
Digi24
Bărbat prins de radar cu 172 kmh pentru că își ducea la spital tatăl muşcat de câine. Ce reacție au avut polițiștii
Cancan.ro
Cine este Anna și cum l-a 'smintit' pe pensionarul MApN care i-a scris numele pe stâncă. Povestea 'interzisă' care se ascunde în spatele graffitiului de pe Transfăgărășan
Prosport.ro
FOTO. Irina Deleanu, imagini incendiare: „Îmi place să fiu cât mai naturală”
Adevarul
Poliția i-a confiscat Ferrari-ul de 3,7 milioane de lire sterline la o jumătate de oră după ce s-a urcat la volan
Mediafax
Procurorul care a tras cu pistolul în timp ce era imobilizat de polițiști scapă de arestul preventiv
Click
Corina Caragea, vacanță spectaculoasă în Ibiza. Ce spune despre celebra insulă: „Poți să dansezi până dimineața sau să te culci la 10”
Digi24
„Să le ia organismul din ei”. Cum explică mama unuia dintre tinerii care au atacat ambulanța agresiunea revoltătoare a acestora
Cancan.ro
Cum a ajuns o tânără să scoată 5.000 de euro din buzunar după o noapte de distracție la UNTOLD
Ce se întâmplă doctore
Alina Pușcău, mărturisire sfâșietoare înainte de operație. A fost diagnosticată cu cancer la sân în metastază: „Este singurul tratament care o să mă ajute să îmi salvez viața”
Ciao.ro
De ce a lipsit Vierme de la reuniunea Animal X de la UNTOLD 2026. Explicația oferită de Șerban Copoț
Promotor.ro
Un producător din CHINA urcă rapid în clasamentul auto din România. Despre cine este vorba?
Descopera.ro
Cercetătorii au creat câini la care oamenii să nu fie alergici
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. Badea Gheorghe: – Nu pot face dragoste!
Descopera.ro
Mare atenție la bancnotele false! La ce să fii atent atunci când primești restul într-o localitate străină?