Reprezentanții Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC) demontează miturile legate de phishing, înșelăciunea electronică.
Phishing-ul reprezintă o formă de activitate infracțională care constă în obținerea unor date confidențiale – cum ar fi date de acces pentru aplicații de tip bancar, aplicații de comerț electronic (ca eBay sau PayPal) sau informații referitoare la carduri de credit – folosind tehnici de manipulare a datelor identității unei persoane sau a unei instituții.
„Mit: Phishing-ul este ușor de recunoscut și nu poate afecta pe nimeni.
Realitate: Phishing-ul a devenit mult mai sofisticat și este tot mai greu de identificat. Atacatorii folosesc tehnici avansate pentru a crea mesaje care par a proveni de la surse de încredere, cum ar fi bănci, instituții guvernamentale sau chiar prieteni, făcându-le greu de distins de mesajele autentice.
De exemplu, un mesaj care spune «Contul tău a fost suspendat» și îți cere să îți actualizezi informațiile bancare poate părea complet legitim”, transmite DNSC.
În același timp, reprezentanții DNSC oferă și sfaturi punctuale pentru ca utilizatorii să nu cadă în plasa întinsă de cei care recurg la înșelătoria electronică.
„Cum să te protejezi de phishing? Verifică sursa mesajului:
Nu da click pe link-uri din mesaje nesolicitate:
Activează autentificarea în doi pași (2FA):
Monitorizează activitatea conturilor tale:
Phishing-ul reprezintă o amenințare reală, dar prin măsuri de securitate adecvate și atenție constantă, îți poți proteja informațiile personale. Informațiile corecte și educația digitală sunt esențiale pentru a rămâne în siguranță online”, au mai transmis reprezentanții DNSC.
Foto – DNSC / Facebook
Citește și: