NASA se teme că planul SpaceX de a desfășura 30.000 de sateliți ar putea împiedica misiunile spațiale

Publicat: 10/02/2022, 15:58
Actualizat: 10/02/2022, 16:11

NASA se teme că planul SpaceX de a desfășura 30.000 de sateliți, prin intermediul Starlink, ar putea împiedica misiunile spațiale. Agenția americană spune că expansiunea lui Elon Musk ar putea aglomera orbita Pământului cu obiecte, îngreunând zborurile și observațiile.

SpaceX, care îi aparține lui Elon Musk, a primit inițial autorizația de a plasa pe orbita terestră aproximativ 12.000 de sateliți pentru a oferi internet în bandă largă în zonele de pe glob unde acest lucru este dificil. Acum, însă, a cerut aprobarea pentru o constelație de generația a doua, pentru a lansat 30.000 de sateliți, scrie The Guardian.

„NASA își exprimă îngrijorarea cu privire la potențialul unei creșteri semnificative a frecvenței evenimentelor de conjuncție și a posibilelor impacturi asupra misiunilor științifice și asupra zborurilor spațiale umane ale NASA”, a spus agenția într-o informare trimisă Comisiei Federale de Comunicații (FCC).

NASA a precizat că, în prezent, sunt urmărite 25.000 de obiecte pe orbită – și aproximativ 6.100 se află la mai puțin de 600 km. Expansiunea SpaceX Gen2 „ar dubla numărul obiectelor urmărite pe orbită și ar crește de cinci ori numărul de obiecte aflate la sub 600 km”, a adăugat Agenția spațială americană.

Un astrofizician de la Harvard-Smithsonian, Jonathan McDowell, care face parte din grupul Societății Americane de Astronomie care examinează impactul sateliților asupra astronomiei, a spus: „Ne-am îngrijora să avem acest număr mare de sateliți care interferează cu observațiile astronomice… Cred că avem nevoie de puțină mai multă experiență cu cei câteva mii de sateliți în funcțiune înainte de a putea ajunge la zeci de mii.”

SpaceX nu a răspuns imediat solicitării de a face comentarii pe marginea subiectului.

Elon Musk a scris pe Twitter, la jumătatea lunii ianuarie, că SpaceX avea 1.469 de sateliți Starlink activi și 272 erau în curs de relocare pe orbite operaționale.

Amazon.com, care s-a angajat să cheltuiască cel puțin 10 miliarde de dolari pentru a construi 3.236 de astfel de sateliți prin programul său Project Kuiper, și-a exprimat în mod separat îngrijorarea cu privire la planul SpaceX.

Deși este extrem de costisitoare de implementat, tehnologia prin satelit poate oferi internet de mare viteză pentru persoanele care locuiesc în zone rurale sau greu de deservit, unde cablurile de fibră optică și turnurile operatorilor celulari nu ajung. Tehnologia ar putea fi, de asemenea, un sprijin esențial atunci când uraganele sau alte dezastre naturale întrerup comunicarea.

Otilia Serescu
Absolventă a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării, Otilia Serescu a debutat în mai mult
Femeia care apără cerul României. Interviu cu tânăra care se asigură că rachetele rușilor nu...
Veste tristă despre Florin Piersic, la scurt timp după ce fusese externat
FOTO. Cea mai controversată jucătoare WTA din România face ravagii la început de vară! Imagini...
Unde au fugit azi noapte Irinel Columbeanu și Irinuca, direct de la aeroport. Avem imagini...
Ceva se întâmplă în Crimeea: Ucrainenii distrug antiaeriana rusă și par a pregăti terenul pentru...
Babasha a dat lovitura după huiduielile pe Arena Naţională! Anunţul oficial care îi va schimba...
Prințul Harry se întoarce în Marea Britanie? Dezvăluiri uluitoare despre planurile soțului lui Meghan Markle
Experiment Observator. Un permis auto fals costă peste 700 de euro. Cum sunt racolaţi pe...
Cea mai frumoasă zi, transformată într-o traumă! Zeci de copii au fost implicați într-un accident,...
Kate Middleton, prima apariție publică de când a fost diagnosticată cu cancer! Prințesa de Wales...
Au încins atmosfera la malul mării. Canicula le-a făcut pe vedete să renunţe la haine
La câți KM schimbi uleiul la cutia automată? Cât costă și care e cel mai...
Inteligenţa Artificială utilizată de Israel în Gaza ajută la reducerea victimelor civile, sugerează un expert
CRIPTOTEREȘTRII s-ar putea afla PRINTRE NOI, NEDETECTAȚI! Cine sunt aceștia?
Spunem ADIO marelui ACTOR al ţării! S-a stins încă o stea. Românii l-au iubit enorm
Mașina de spălat, curățată rapid cu un ingredient simplu. Toți îl avem în bucătărie
Ce este creatura cu ochi holbați și dinți ascuțiți care a eșuat la mal. A...
Fotografia sfâșietoare de la priveghiul Ancăi Molnar. Fiul de 14 ani, îndurerat lângă sicriu
Gagea și Alexandra, din nou împreună? Cum a fost sărutul din Camera roșie: „Am avut...
Saveta Bogdan, adevărul despre cererea în căsătorie făcută de Gheorghe Turda. Care este, de fapt,...
BANCUL ZILEI. Ștrulă: - Măi Bulă, familia ta din câte persoane e compusă?
Schimbările climatice micșorează balenele cenușii din Pacific