NASA se teme că planul SpaceX de a desfășura 30.000 de sateliți ar putea împiedica misiunile spațiale

Publicat: 10/02/2022, 15:58
Actualizat: 10/02/2022, 16:11

NASA se teme că planul SpaceX de a desfășura 30.000 de sateliți, prin intermediul Starlink, ar putea împiedica misiunile spațiale. Agenția americană spune că expansiunea lui Elon Musk ar putea aglomera orbita Pământului cu obiecte, îngreunând zborurile și observațiile.

SpaceX, care îi aparține lui Elon Musk, a primit inițial autorizația de a plasa pe orbita terestră aproximativ 12.000 de sateliți pentru a oferi internet în bandă largă în zonele de pe glob unde acest lucru este dificil. Acum, însă, a cerut aprobarea pentru o constelație de generația a doua, pentru a lansat 30.000 de sateliți, scrie The Guardian.

„NASA își exprimă îngrijorarea cu privire la potențialul unei creșteri semnificative a frecvenței evenimentelor de conjuncție și a posibilelor impacturi asupra misiunilor științifice și asupra zborurilor spațiale umane ale NASA”, a spus agenția într-o informare trimisă Comisiei Federale de Comunicații (FCC).

NASA a precizat că, în prezent, sunt urmărite 25.000 de obiecte pe orbită – și aproximativ 6.100 se află la mai puțin de 600 km. Expansiunea SpaceX Gen2 „ar dubla numărul obiectelor urmărite pe orbită și ar crește de cinci ori numărul de obiecte aflate la sub 600 km”, a adăugat Agenția spațială americană.

Un astrofizician de la Harvard-Smithsonian, Jonathan McDowell, care face parte din grupul Societății Americane de Astronomie care examinează impactul sateliților asupra astronomiei, a spus: „Ne-am îngrijora să avem acest număr mare de sateliți care interferează cu observațiile astronomice… Cred că avem nevoie de puțină mai multă experiență cu cei câteva mii de sateliți în funcțiune înainte de a putea ajunge la zeci de mii.”

SpaceX nu a răspuns imediat solicitării de a face comentarii pe marginea subiectului.

Elon Musk a scris pe Twitter, la jumătatea lunii ianuarie, că SpaceX avea 1.469 de sateliți Starlink activi și 272 erau în curs de relocare pe orbite operaționale.

Amazon.com, care s-a angajat să cheltuiască cel puțin 10 miliarde de dolari pentru a construi 3.236 de astfel de sateliți prin programul său Project Kuiper, și-a exprimat în mod separat îngrijorarea cu privire la planul SpaceX.

Deși este extrem de costisitoare de implementat, tehnologia prin satelit poate oferi internet de mare viteză pentru persoanele care locuiesc în zone rurale sau greu de deservit, unde cablurile de fibră optică și turnurile operatorilor celulari nu ajung. Tehnologia ar putea fi, de asemenea, un sprijin esențial atunci când uraganele sau alte dezastre naturale întrerup comunicarea.

Otilia Serescu
Absolventă a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării, Otilia Serescu a debutat în mai mult
Fiica transgender a lui Elon Musk face dezvăluiri despre copilăria ei și spune că amintirile...
Cine va fi ELIMINAT de la ”Insula Iubirii”. Ispitele le-au făcut fenta, iar noi am...
FOTO. Ioana Tamaș, apariție incendiară în costum de baie. Imaigni hot cu soția lui Gabi...
Suspectul crimei din Brăila a mărturisit tot ce s-a întâmplat în cabinetul stomatologic! Ce confesiune...
Ungaria acuză Ucraina că „şantajează” ţările care vor negocieri de pace: Va trebui să luăm...
Am aflat CINE e noul iubit al Emei Uta! Va zbura în Mykonos unde e...
Misterioasa moarte a celei mai iubite actrițe! Dezvăluiri TRAGICE despre sfârșitul ei! Soțul, principalul suspect
De ce vin turişti din China, Coreea sau Australia să înveţe limba română. Cursul costă...
'O minciună, o înscenare!' Fiica suspectului crimei din Brăila face acuzații grave
Anunț de ultimă oră despre pensiile românilor! Daniel Baciu spune ce se va întâmpla cu...
Au făcut spectacol în valurile mării! Laurette, Andra sau Alexandra Stan nu au ţinut cont...
Ce înseamnă P-R-N-D-S-B la cutia automată? Ce pățești dacă oprești motorul în Drive?
Ciolacu şi Orban au pus la cale un tren de mare viteză care să lege...
Descoperire SUMBRĂ despre COPIII din familiile care se MUTĂ DES
Se acordă gratuit pentru proprietarii de teren din România. Au extins lista. Lege nouă din...
Tragedia prin care trece Dan Diaconescu. Dumnezeu să te odihnească!
Gabriela Cristea și familia, situație neplăcută la finalul vacanței. Ce i s-a întâmplat prezentatoarei în...
Infracțiunile odioase care ar fi avut loc în palatul unde doctorița are cabinetul, în care...
Culiță Sterp, amintiri traumatizante din copilărie: „Râdeau copiii de mine.”
De ce a murit, de fapt, Sorin Nazîru după ce a făcut o banală baie...
BANCUL ZILEI. Bubulina în noaptea nunții: - Bulă, te rog să fii tandru cu mine!
Un bărbat cu tumoare orbitală din Iași a fost supus unei intervenții complexe pentru redarea...