Nicușor Dan cere audit financiar pentru activitatea Gabrielei Firea. Primăria ar urma să plătească 4 milioane de lei pentru serviciile de auditare!

Nicușor Dan cere audit financiar pentru activitatea Gabrielei Firea. Primăria ar urma să plătească 4 milioane de lei pentru serviciile de auditare!
Gabriela Firea și actualul Primar General, Nicușor Dan / Colaj Foto - Gândul
Publicat: 22/04/2021, 15:59
Actualizat: 22/04/2021, 16:03

Nicușor Dan vrea să facă un audit de 4 milioane de lei pentru activitatea pe care a avut-o fosta administrație, condusă de Gabriela Firea. Actualul edil le solicită consilierilor să aprobe prestarea unor servicii în acest sens, pentru perioada 01.01.2017 – 31.12.2020. Pentru fiecare an auditat, Primăria Captalei ar urma să plătească un milion de lei.

Așa cum a anunțat încă de la începutul mandatului, Nicușor Dan va face un audit pentru perioada în care primar general a fost Gabriela Firea.

Auditul trebuie însă aprobat de către Consiliul General al Municipiului București, iar un proiect în acest sens se află pe ordinea de zi a ședinței de marți, 27 aprilie.

„Municipiul București va contracta servicii conexe în baza Standardelor Internaționale de Servicii Conexe ISRS 4400, cu privire la analizarea modului în care au fost utilizate resursele financiare, precum și cu privire la eficiența utlilizarii resurselor umane pentru perioada 01.01.2017 – 31.12.2020 de către aparatul de specialitate și entitățile din subordinea Primarului General al Municipiului București, precum și de către entitățile din subordinea Consiliului General al Municipiului București”, se arată în proiectul de hotărâre aflat pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General de săptămâna viitoare (27 aprilie).

Audit la Primăria Capitalei: care sunt principalele puncte urmărite

Potrivit documentului, acestea vor fi principalele obiective care vor fi urmărite de către auditor:

  • Modul de aducere la îndeplinire a recomandărilor și a măsurilor constatate prin actele de control precedente încheiate de către organele abilitate, inclusiv de către Direcția de Audit Public Intern din aparatul de specialitate, în perioada auditată;
  • Analizarea datelor din activul și pasivul bilanțului din punct de vedere al realitatii, legalității și conformității cu normele legale în vigoare;
  • Analizarea cheltuielilor înregistrate în perioada auditată (inclusiv cele angajate în perioade precedente dar derulate în perioada auditată).
  • Verificarea legalității documentelor care stau la baza efectuării cheltuielilor. Cheltuielile vor fi verificate prin procedee de eșantionare specifice activității de audit. Firmele de audit vor stabili pragul de semnificație.
  • Execuția bugetului de venituri și cheltuieli pentru perioada analizată: analiza modului în care au fost identificate și fundamentate sumele prevăzute în Bugetul de Venituri și Cheltuieli, analiza veniturilor și încadrarii cheltuielilor efectuate în limita creditelor bugetare aprobate pentru activitatea proprie a instituției
  • Modul de respectare a prevederilor legale cu privire la inventarierea anuală a patrimoniului
  • Aplicarea corectă a procedurilor de achiziție publică – se vor verifia urmatoarele aspecte : (i) dacă există proceduri proprii de achiziție publică, (îi)dacă achizițiile au la baza referate de necesitate și documente legale deachizitie, (iii) dacă au fast achiziționate la prețul de piață și dacă au viza de control financiar preventiv.
  • Verificarea modului de constituire a veniturilor obținute. Firmele de audit vorvstabili pragul de semnificație.
  • Analizarea eficienței utilizării resurselor umane (grad de ocupare pe fiecare post dar și organizațional), dacă se impune diminuarea respectiv creșterea resurselor umane pentru fiecare direcție/serviciu din structura aparatului de specialitate, respectiv din structura organizatorică;
  • Evaluarea sistemului informatic la nivelul aparatului de specialitate (sistem demanagement, soft de contabilitate integral în sistemul de management, registratură electronică, alte sisteme informatice existente și operaționale etc.);
  • Verificarea respectării procedurilor legale la emiterea certificatelor de urbanismsi a autorizațiilor de construire.

Un milion de lei pentru fiecare an auditat

Pentru fiecare an auditat, Municipalitatea ar urma să plătească un milion de lei.

„Se împuternicește Primarul General să stabilească calendarul acțiunilor de audit pe direcții/servicii din aparatul de specialitate și instituții subordonate, în limitele bugetului propriu al Municipiului București, valoarea maximă în vedere aducerii la îndeplinirea serviciilor contractate este de 1.000.000 RON (un milion lei) pentru perioada 01.01.2017 -31.12.2017”, se arată ăn referatul de specialitate al documentului.

Potrivit proiectului, termenul de finalizare a auditului este de un an de la data aprobării lui.

Proiectul de audit a fost respins în februarie de către CGMB

„În cazul în care se vor aplica dispozițiile Art. 1 alin. 7 de mai sus și se va continua cu analizarea perioadei 01.01.2018 – 31.12.2018, 01.01.2019 – 31.12.2019 și 01.01.2020 – 31.12.2020, bugetul maxim va fi același, de 1.000.000 RON (un milion lei) pentru fiecare an care va fi supus analizei. Termenul de aducere la îndeplinire este de 1 (un) an calendaristic, începand cu dată adoptării prezenței hotărâri”.

Proiectul acesta a mai fost pe ordinea de zi a ședinței, însă, Consiliul General al Capitalei a respins, în februarie, cu 27 de voturi favorabile, 24 împotrivă şi 3 abţineri, proiectul pentru contractarea acestor servicii de audit.

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul Zilei (3 ani), dar și la Agenția de Presă citeste mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase