Șase autobuze marca Volvo, cumpărate de Societatea de Transport București (STB) în 2022 cu peste 420 de mii de euro, la mâna a doua, zac în continuare prin depourile din București. Potrivit surselor Gândul, vehiculele ar fi funcționale, iar Primăria Capitalei vrea să le bage în exploatare într-un traseu turistic, așa cum exista în București înainte de pandemie. Ce pași trebuie urmați astfel încât în Capitală să avem din nou Linia „Bucharest City Tour”.
Controversatele autobuze turistice second hand, cumpărate în decembrie 2022 cu peste 71 de mii de euro bucata, de către o firmă din Harghita, ar fi trebuit să iasă pe traseu încă din vara lui 2023.
Din cauze birocratice, linia turistică nu a fost aprobată, iar autobuzele au rămas „închise” în depouri, acolo unde se află și în prezent.
Primăria Capitalei intenționează să reintroducă traseul turistic cu ajutorul acestor autobuze, dar este nevoie de reluarea pașilor birocratici necesari.
„Este posibil ca în vara lui 2025 să avem din nou linia turistică. Procedurile au fost demarate la nivel de discuții. Mai departe, Direcția de Cultură trebuie să solicite Centrului de Cultură «Palatele Brâncovenești» un traseu potrivit, care să pună în valoare Bucureștiul și monumentele culturale emblematice. Ulterior, linia va trebui aprobată prin Consiliul General al Municipiului București și să fie atribuită operatorului de transport, respectiv STB”, au declarat în exclusivitate pentru Gândul reprezentanți ai Primăriei Capitalei.
Potrivit surselor Gândul, motivul pentru care traseul turistic trebuie stabilit de către Centrul de Cultură „Palatele Brâncoveneşti de la Porţile Bucureştiului” pentru că această instituție, subordonată CGMB, este cea care administrează monumentele din București.
În mai 2023, Primăria Capitalei anunța că are în plan lansarea unui traseu turistic, linie care nu a mai fost implementată.
Piața Presei – Șoseaua Kiseleff – Calea Victoriei – Bd. Națiunilor Unite – Bd. Libertății- Bd. Unirii – Piața Unirii, cu întoarcere pe Bd. I.C. Bratianu – Bd. Nicolae Bălcescu – Bd. Charles de Gaulle – Bd. Constantin Prezan – Piața Arcul de Triumf – Șos. Kiseleff – Piața Presei (rond) – Șos.Kiseleff- Piața Presei.
Biletul de călătorie, valabil o zi, urma să fie atunci de 50 de lei.
Până în 2019, linia turistică a Capitalei era deservită de patru autobuze supraetajate închiriate de la Primăria Constanța. În 2016, contractul de închiriere pe o perioadă de şase luni s-a ridicat la 148.800 de euro cu TVA.
Traseul a fost sistat din cauza pandemiei.
Revenind la cele 6 autobuze „double-decker” cumpărate la mâna a doua din Suedia, acestea ar fi venit cu defecțiuni, cu geamuri sparte și fără aer condiționat.
Florin Ivan, președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor (APT) și membru al Sindicatului STB, spunea în 2023 că autobuzele turistice pot fi foarte periculoase.
„O să ne distrăm foarte mult cu aceste autobuze. Bănuiala noastră rezonabilă este că prima dată le-au găsit pe site-ul din Suedia și după s-a făcut un caiet de sarcini și au fost achiziționate. Au fost cumpărate de o firmă din Harghita, care prelucrează piatră. Autobuzele au venit cu defecțiuni. În primul rând, nu aveau carte de identitate, fără ITP, fără absolut nimic. La recepție s-au constatat multe probleme, inclusiv lipsa aerului condiționat. Aveau chiar și geamuri sparte sau parbrize fisurate și sunt și foarte vechi”, declara Florin Ivan, pentru Gândul.
Citește și: