Romprest face public contractul cu Primăria Sectorului 1. Peste 200 de zile întârzieri la plată, 21 de facturi neachitate! (Galerie FOTO)

Romprest face public contractul cu Primăria Sectorului 1. Peste 200 de zile întârzieri la plată, 21 de facturi neachitate! (Galerie FOTO)
Romprest face public contractul cu Primăria Sectorului 1. Peste 200 de zile întârzieri la plată, 21 de facturi neachitate!
Publicat: 07/06/2021, 23:12

Război în toată regula între administrația locală a Sectorului 1 și firma Romprest. Ridicarea deșeurilor a devenit o problemă de securitate națională, dacă ne raportăm la reacția europarlamentarului Dragoș Pîslaru, care s-a și grăbit să exporte mizeria de la „1” la Bruxelles, în birourile Comisiei Europene. Dar astea sunt doar vorbe și atacuri sub centură. Să vedem, în schimb, cum stau lucrurile pe hârtie… căci pe străzile din Sectorul 1, ne-am lămurit.

Acuzați de Clotilde Armand că refuză să onoreze contractul și amenințați cu tot felul de ultimatumuri, cei de la Romprest se apără cu acte. Într-un drept la replică dat în urma unei postări publicate luni, 7 iunie, pe site-ul Primăriei Sector 1, Romprest SA alege să pună „la dispoziția cetățenilor facturile neachitate, în numar total de 21 de facturi, emise în perioada iulie 2020-martie 2021, pentru servicii prestate și confirmate pentru operațiunile de Salubrizare stradală”.

Da, ați citit bine! 21 de facturi neonorate de primăria edilului Clotilde Armand, în valoare totală de, atenție, 116.502.001,77 lei!

Numai penalitățile depășesc 12 milioane de lei!

Facturile neachitate de Primăria Sectorului 1 și făcute publice de Romprest SA sunt pentru servicii de „curățenie căi publice, inclusiv valori reprezentând prestația operatorilor de sortare-tratare-eliminare prin depozitare (colorate cu galben în centralizatoare) pentru deșeurile din depozite necontrolate (colorate cu verde), respectiv valoarea serviciilor de colectare și transport al acestor deșeuri din depozite necontrolate”. Toate aceste cantități de gunoi „au fost confirmate prin predare la stații/depozit”.

  • Între facturile arătate cetățenilor indignați din Sectorul 1 (dar nu numai lor) figurează și cele pentru activitatea de deszapezire. Încă o dată, valoarea totală a facturilor neachitate este de 502.001,77 lei.

Să mai facem precizarea și că cele mai vechi facturi aferente prestațiilor din anul 2020 înregistrează întârzieri la plată de peste 200 de zile. Asta înseamnă „penalități de întârziere pentru soldul datorat de peste 12 milioane de lei”, arată cei de la Romprest SA.

Nu în ultimul rând, compania Romprest SA notează: „Pentru o corectă informare privind obligațiile contractuale aflate în vigoare, precum și pentru a prezenta opiniei publice, în mod corect și complet, obiectul contractului de delegare a gestiunii serviciilor de salubritate pe raza teritorială a Sectorului 1, redăm în facsimil extras din contract privind obligațiile Autorității contractuale”.

Dragoș Pîslaru, reclamație la Comisia Europeană

Așa cum scriam în șapou, europarlamentarul Dragoș Pîslaru duce chestiunea deșeurilor neridicate din Sectorul 1 pe masa Comisiei Europene. În acest sens, Pîslaru a reclamat firma Romprest SA la Bruxelles, conform unui anunț făcut chiar de el pe pagina de Facebook.

Problema gunoaielor de la Sectorul 1 trebuie să ajungă pe agenda UE!

Fiind vorba de un serviciu economic de interes general, reglementat la nivel comunitar, un parteneriat local-european pentru iesirea din impas este necesar, urgent și realizabil: anumite erori și probleme naționale sau locale care afectează direct cetățenii trebuie semnalate la nivel european. Este dreptul nostru, al cetățenilor, să primim aceste servicii fără întrerupere, la o calitate bună, mai ales ca suntem contributori direcți pentru ele.

Din acest motiv, am inițiat o interpelare Comisiei Europene referitor la situația urât mirositoare a Sectorului 1 din București pentru a afla dacă practicile firmei de salubritate au fost conforme principiilor de piața internă aflate în vigoare la nivel european de zeci de ani și dacă refuzul repetat al Romprest de a ridica gunoiul timp de o lună nu a pus în pericol, în mod voit, sănătatea locuitorilor Sectorului 1 și a intreg municipiului Bucuresti, în special în timpul unei pandemii severe cu consecințe sociale și economice extrem de grave”, scrie Dragoș Pîslaru pe Facebook.