„Șase luni până la impact”. Cum comentează Alexandru Mironov scenariul apocaliptic al NASA, în care un asteroid ar urma să lovească Terra / Foto: Pixabay.com
Publicat: 26/05/2021, 11:43

NASA a simulat recent coliziunea dintre Pământ și un asteroid, mergând pe scenariul că mai sunt „șase luni până la impact”. Acest scenariu i-a determinat pe cercetători să calculeze metode prin care Terra ar putea scăpa de ipoteticul asteroid. Ar fi prea puțin timp la dispoziție, în viziunea savanților, pentru a ne salva. Alexandru Mironov, scriitor de SF și realizator Digi World, a explicat că nu e doar scenariul unui film, ci scenarii pentru zeci de asemenea filme, denumite și „disaster movies”.

„S-au scris sute de asemenea cărți în această parte a culturii numită science fiction, care are rolul de a speria, de a propune un fel de reflex spre înainte.

Cum ar putea fi distrus asteroidul uriaș

Dacă ar fi să ți se întâmple, cum ar trebui tu să reacționezi. Trebuie să vă spun că Organizația Națiunilor Unite este bine pusă la punct în ideea asta, ei sunt un comitet special de apărare împotriva intrușilor din spațiul cosmic – prietenul nostru Dumitru Dorin Prunariu a fost președintele acestui comitet o perioadă – au prezentat diferitele tehnologii care ar putea fi puse la punct.

Ele pot fi: o explozie atomică, o bombă la mare distanță va exploda, dar se va rupe în bucăți asteroidul care vine și nu știm totuși care din bucăți va veni pe Pământ. În plus, radioactivitatea nu știm cât de departe se întinde, dar este una dintre soluții. A doua soluție este să construim motoare de rachetă instalate pe rachete, care să preîntâmpine, să ajungă înainte obiectului cosmic care vine spre noi și să cârmească, pur și simplu să-l devieze. Acestea sunt principalele metode.

Mironov: Un asteroid de câțiva kilometri a izbit Pământul

Evident că la fiecare ne trezim că suntem cu civilizația nepusă la punct pentru așa ceva. Sărmanii dinozauri acum 65 de milioane de ani, să zicem că aveau un dram de rațiune, s-au trezit în fața unei asemenea situații: un asteroid de câtiva kilometri a venit, a izbit Pământul, au izbucnit vulcanii și s-a schimbat cu totul felul în care viața se desfășura pe Pământ.

Vă atrag atenția că sistemul solar e traversat de un obiect solar fuziform – are un nume straniu – care merge cu viteze mult mai mari față decât permit legile fizicii și există bănuiala ca fiind coadă de cometă și îndreptându-se spre soare, la un moment dat a cârmit și atunci s-au ridicat o mulțime de întrebări.

Ceea ce vă spun este o observație științifică. Acest obiect solar este printre noi, în sistemul nostru solar de câțiva ani deja, merge cu viteză foarte mare și probabil că va reuși să evite gravitația foarte puternică a Soarelui și să plece mai departe. Este unul dintre obiectele pe care nu știm cum să-l luăm”, a explicat Alexandru Mironov la Digi24.

Harta obiectelor cosmice periculoase din spațiu

Totodată, Mironov vorbește despre o planetele care s-au făcut bucățele la începutul Sistemului Solar și părți din ele se învârt în jurul Soarelui, iar adesea unele pleacă spre Terra.

„Tot ce se întâmplă dincolo de planeta Marte, între Marte și Jupiter, se bănuiește că a existat la începutul Sistemului Solar, deci acum 4,5 miliarde de ani, o Planetă care în urma unui carambol s-a făcut bucățele. Aceste bucățele se învârt încă în jurul Soarelui, conform legilor fizicii, și din când în când câte unul dintre obiectele cosmice de acolo pleacă spre Pământ.

Eu am fost în California alături de Dumitru Prunariu și am asistat la o întâlnire a trei astronauți, care încercau să convingă americani bogați, investitori de risc, să pună bani pentru construirea unei hărți a acestor obiecte periculoase. Au și obținut banii, prin urmare încercăm să facem hărțile acestor pericole potențiale.

O geografie specială se desenează. Să recunoaștem că suntem încă mici, că n-avem decât 260 de mii de ani de când a apărut specia noastră, că acest intrument extraordinar care este creierul omenesc e într-adevăr mai complex decât însuși Universul, dar suntem încă la început, încă în copilărie”, a conchis Alexandru Mironov.

O femeie de 60 de ani, cu un aspect uluitor de tânăr, a câștigat un...
Gestul făcut de Alexandru Ciucu față de Alina Sorescu, după ce și-a ascuns relația paralelă...
FOTO. Face o avere din imaginile cu ea: apariție controversată a jucătoarei de fotbal!
Replica ironică a unui general finlandez, după ce Rusia a amenințat că va trimite rachete...
Umilită din cauza listei de cumpărături! Ce a pățit Lili din Iași, după ce a...
Alimentul pe care Nadia Comăneci îl mănâncă zilnic, imediat cum se trezește. Dieta de nota...
Românii care se pot pensiona cu 5 ani mai devreme, din toamnă. Noua lege aduce...
Știrea momentului despre Iliescu! Breaking news!
Inter Milano a sărbătorit titlul “Made in Romania”. Imaginile cu fotbaliștii care dansează pe piesa...
Wow sau Bau? Cât de mult le-a schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
USR a depus plângere pentru grup infracţional organizat împotriva „caracatiţei lui Piedone”
Semnal CIUDAT de la o galaxie DIN APROPIERE! Cercetătorii din toată lumea l-au primit
Este OBLIGATORIU pentru șoferii din România. Trebuie să ai acest obiect în mașină
Cât costă cea mai ieftină înmormântare organizată de „Regina Întunericului”. Suma este accesibilă pentru toate...
Turistă sfârtecată de urs pe Transfăgărășan! Scosese mâna pe geam ca să...
Getuța Sterp, mesaj pentru urmăritorii care spun că prețurile produselor de la stână sunt scumpe....
Cansu Dere, motivul pentru care a luat o pauză de la aparițiile pe micile ecrane
BANCUL ZILEI. Polițistul la stomatolog: - Măseaua este moartă! Îi punem coroană?
Oamenii de știință din domeniul energiei dezleagă misterul strălucirii aurului