Cât vor costa reparațiile auto, după majorarea accizelor și a cotei TVA, de la 1 august 2025? Patronatul Operatorilor de Service din România trage un semnal de alarmă asupra unor practici pe care atelierele auto le-ar putea adopta, odată cu majorarea prețurilor. Service-urile auto mici ar putea să treacă într-o zonă nefiscalizată, susțin reprezentanții POSAR.
Vineri, 1 august 2025, este ziua marilor scumpiri! Cota TVA se mărește de la 19% la 21%. Gândul.ro v-a arătat AICI cât de adânc bagă mâna Guvernul Bolojan în buzunarele românilor.
Reparațiile auto vor costa mai mult, începând cu data de 1 august 2025, a susținut președintele POSAR. Acesta a mai precizat faptul că există o probabilitate ca atelierele auto mai mici „să intre în zona nefiscalizată”.
În România ar funcționa, la momentul actual, peste 6.000 de service-uri auto neautorizate. În țară funcționează circa 19.000 de ateliere auto.
„Creșterea TVA-ului și a accizei va duce clar la creșterea orei de manoperă. Pe de altă parte, service-urile cu 1, 2, 3 angajați care, datorită creșterii acestor tarife, este posibil să intre în zona nefiscalizată”, a susținut Dan Barbu, președintele Patronatului Operatorilor de Service Auto, arată TVR Info.
Un asemenea scenariu ar putea avea repercursiuni pentru stat, dar și pentru clienții atelierelor auto. Analistul fiscal Adrian Negrescu explică faptul că „fără factură, nu ai nicio garanție” și că „riscurile sunt pe măsură”.
„Riscurile sunt pe măsură. Fără factură, nu ai nicio garanție. Dacă ceva se strică din nou, nu poți cere reparație suplimentară, nu ai dreptul la despăgubiri și în cele mai grave cazuri, siguranța ta în trafic poate fi compromisă. Să sperăm că Registrul Auto Român, instituțiile abilitate își vor extinde controalele în așa fel încât să limiteze reparațiile la negru, să reducă folosirea pieselor auto provenite din dezmembrarea mașinilor vechi sau accidentate”, a precizat analistul Adrian Negrescu pentru TVR Info.
„Suntem transportatori autorizați, rămânem într-un cadru legal. Este și normal că și noi vom mări tarifele pe transport, dar toate acestea se vor duce către consumatorul final”, explică Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.
Sursă foto: Shutterstock (caracter ilustrativ)
Sursă video: TVR Info