Gigantul chinez de comerț online Shein a fost amendat cu suma de 40 de milioane de euro de către Autoritatea pentru Concurență din Franța. O investigație derulată de autoritățile din Hexagon timp de aproape un an a scos la iveală o serie de practici comerciale considerate înșelătoare.
Ancheta a vizat modul în care platforma Shein afişa reducerile de preț.
Potrivit autorităților franceze, compania chineză Shein ar fi afișat discounturi nerealiste sau complet inexistente.
Printre neregulile identificate se numără: creșterea prețului de referință înainte de aplicarea unei reduceri, omiterea celui mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile (care este o obligație legală în Franța), dar și prezentarea unor procente de reducere fără acoperire reală.
Datele prezentate de francezi sunt grăitoare: în perioada analizată, între 1 octombrie 2022 și 31 august 2023, peste jumătate dintre reducerile afișate pe site nu aveau, de fapt, nicio scădere de preț. Alte 19% erau mai mici decât cele anunțate, iar în 11% dintre cazuri prețurile crescuseră înainte să fie afișate ca „reduse”.
Decizia luată de Franța apare într-un context în care la nivelul Uniunii Europene se discută tot mai intens despre practicile comerciale din zona de e-commerce, în special în segmentul fast-fashion, unde transparența este foarte des ignorată.
Franța devine prima țară din UE care sancționează dur astfel de metode.
Rugați să comenteze subiectul, reprezentanții companiei Shein au transmis că au fost informați în martie 2023 despre problemele constatate și că au luat măsuri rapide pentru corectarea acestora. Într-un comunicat de presă, chinezii susțin că toate modificările au fost implementate în termen de două luni de la data primii notificărilor, iar noile reguli sunt în vigoare de peste un an.
„ISEL (Infinite Style E-Commerce Co Ltd) este angajată în respectarea legislației franceze”, a transmis Shein.
CITEȘTE ȘI: