Prima pagină » Actualitate » Stadiul lucrărilor la LINIA 5 de tramvai: primăria are datorii de 80 de milioane de lei către constructor și nu a oferit soluții pentru copertine

Stadiul lucrărilor la LINIA 5 de tramvai: primăria are datorii de 80 de milioane de lei către constructor și nu a oferit soluții pentru copertine

Linia 5 de tramvai prinde tot mai mult contur, în ciuda faptului că Primăria Capitalei are de achitat facturi de 80 de milioane de lei către constructorul care lucrează la acest proiect. Chiar și cu o finanțare deficitară, antreprenorul a reușit să amenajeze peroanele însă așteaptă o soluție tehnică pentru copertine.

Surse administrative au precizat, în exclusivitate pentru Gândul, că datoria PMB către antreprenorul care reabilitează Linia 5 de tramvai a ajuns la 80 de milioane de lei.

Ultima factură achitată de Municipalitate către antreprenor este de 5 milioane de lei și datează din decembrie.

Între timp, constructorul lucrează la peroane, care sunt la stadiul de beton, lărgite. De asemenea, acolo unde s-au lărgit refugiile, s-a mărit și strada. Pentru asta a fost nevoie de tăierea a aproximativ 50 de arbori.

În ceea ce privește peroanele, constructorul așteaptă o soluție de la Primăria Capitalei.

„Ar vrea să pună unele ca la Viena, dar încă nu este sigur. De asemenea, se vrea ca aceste adăposturi să fie mai mari decât cele care sunt montate în prezent în stațiile STB”, spun sursele Gândul.

Pentru două peroane din capătul dinspre Ștefan cel Mare încă nu s-a găsit o soluție tehnică, acolo fiind imposibil de lărgit strada.

În total, trebuie montate 28 de copertine, iar peste betonul de la peroane se va monta granit.

Linia 5 costă 140 de milioane de lei

Reabilitarea Liniei 5 de tramvai costă 140 de milioane de lei.

Lucrările de reabilitare au început în februarie 2024, iar termenul de finalizare este martie 2025. Se vor înlocui șinele vechi cu unele noi pe o lungime de 4,25 kilometri, pe tronsonul cuprins între Podul Băneasa și Bulevardul Ștefan cel Mare.

Principalele lucrări care se vor executa în cadrul acestui proiect:

  • lucrări la calea de rulare;
  • realizarea a 15 peroane – vor fi demolate peroanele existente, urmând a fi construite unele noi, dotate cu adăposturi pentru călători, borne reflectorizante, gard pentru protecția călătorilor, stâlpi pentru supraveghere video etc.;
  • lucrări la rețeaua de contact – prin înlocuirea în totalitate a elementelor rețelei de contact;
  • modernizarea substației electrice de tracțiune Nordului – care presupune înlocuirea echipamentelor electrice din cadrul acesteia;
  • lucrări la sistemul de iluminat public – rețeaua de iluminat va fi proiectată și mutată în subteran, prin tuburi de protecție, în ampriza căii de rulare a tramvaiului și în trotuare; în plus, se vor înlocui corpurile de iluminat existente, fiind montate unele cu led;
  • lucrări de relocare a semaforizării de pe B-dul Barbu Văcărescu și strada Alexandru Șerbănescu;
  • lucrări la rețelele edilitare.

Nicușor Dan, despre Linia 5: Refugiile nu mai pot fi atât de înghesuite ca cele inițiale

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a declarat, săptămâna trecută, că lucrările la Linia 5 de tramvai – care sunt aproape finalizate – presupun refugii mai late, dar și tăieri de copaci, acolo unde se extinde șoseaua.

„Avem, după cum știți, în buget, 80 de milioane de lei pentru finalizarea lucrării. Din această sumă, avem o datorie de aproximativ 30 de milioane de lei pentru lucrările deja efectuate, pe care nu le-am plătit. Tehnic, se vor tăia niște copaci. Se va extinde șoseaua în dreptul noilor refugii, deoarece există noi normative privind lățimea acestora. Refugiile nu mai pot fi atât de înghesuite ca cele inițiale. Deci trebuie extins refugiu și, implicit, să tăiem din trotuar și, uneori, și din copaci. Acestea sunt măsurile ce vor fi luate în perioada imediat următoare și, dincolo de partea financiară, nu mai există alte restricții”, a declarat Nicușor Dan în cadrul unei conferințe de presă.


CITEȘTE ȘI:

Proiectul pentru finanțarea Liniei 5 de tramvai, „deraiat” de Nicușor Dan

Când vor începe lucrările de modernizare a liniei 5 de tramvai din București – „linia corporatiștilor”. A fost atribuit contractul de execuție

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și