Prima pagină » Actualitate » Studiu: Persoanele care consumă CARNE roșie procesată ar fi mai predispuse la demență și declin cognitiv

Studiu: Persoanele care consumă CARNE roșie procesată ar fi mai predispuse la demență și declin cognitiv

Studiu: Persoanele care consumă CARNE roșie procesată ar fi mai predispuse la demență și declin cognitiv
Ce arată un studiu despre consumul de carne roșie procesată / sursă: colaj Envato

Un studiu a arătat faptul că persoanele care consumă carne roșie procesată ar fi mai predispuse la demență și declin cognitiv. În acest studiu au fost analizate date provenind de la peste 133.000 de persoane, cu o vârstă medie de 49 de ani. Datele acestora erau deja centralizate în alte două cercetări, NHS și HPFS. Iată mai jos, în articol, informații referitoare la studiu și ce au descoperit cercetătorii.

Mai înainte de toate, trebuie menționată o explicație a sintagmelor: „carne roșie” și „carne roșie procesată”. Prin „carne roșie” înțelegem: carne de vită, de porc, de miel, de capră. Pe de altă parte, „carnea roșie procesată” reprezintă acele produse din carne care au fost conservate prin: afumare, tratare, sărare, adăugare de conservanți. Printre acestea se numără slănina, șunca, bacon, salam, pastramă, cârnați, hot dog, dar și alte produse care ar putea avea în conținut conservanți sau aditivi chimici. Cercetătorii au pornit această analiză a datelor în funcție de dietele urmate de eșantionul de +133.000 de persoane.

Acest obicei alimentar ar putea accelera îmbătrânirea creierului cu 1,6 ani

Potrivit unui studiu publicat în revista „Neurology”, indivizii care consumau cel puțin 1/3 de porție de carne roșie procesată ar fi fost mai expuși către a dezvolta demență. Potrivit datelor, riscul era cu 13% mai mare, comparativ cu persoanele care consumau mai puțin de o zecime dintr-o porție de carne roșie procesată, pe zi. În general, o porție are circa 85 de grame. De exemplu, 2 felii de bacon, un crenvurșt sau o felie și jumătate de parizer. Oamenii de știință au mai aflat că accelerarea îmbătrânirii creierului cu 1,6 ani ar putea fi provocată de consumul zilnic de carne roșie procesată (1 porție/zi).

Sănătatea creierului este influențată de consumul de carne roșie procesată, arată un nou studiu / sursă foto: Envato

Vezi și Studiu despre GAMING: jocurile video pot îmbunătăți performanța cognitivă

Cercetătorii au asociat consumul de carne roșie procesată cu demența și declinul cognitiv

Desigur, pentru că a fost utilizată metoda observațională, cercetătorii nu pot arăta date 100% clare că demența ar putea fi declanșată sau accelerată de consumul de carne roșie procesată. Însă, o asociază cu acest obicei alimentar. Doctorul Daniel Wang a explicat că studiile asupra acestui aspect vor continua, pentru a găsi noi legături. Expertul este profesor asistent în cadrul Departamentului de Nutriție al Harvard T.H. Chan School of Public Health.

„Studiile de cohortă mari și pe termen lung sunt esențiale pentru investigarea condițiilor precum demența, care se dezvoltă pe parcursul mai multor decenii. Continuăm să punem piesele acestui puzzle pentru a înțelege mecanismele care cauzează demența și declinul cognitiv”, a precizat doctorul.

Peste 133.000 de persoane au participat în cadrul acestui studiu, cu o vârstă medie de 49 de ani. Persoanele proveneau de la Nurses’ Health Study și Health Professionals Follow-Up Study. Dietele respondenților erau actualizate la fiecare 2 până la 4 ani. Totodată, într-un interval de 43 de ani, nu mai puțin de 11.000 de indivizi au fost diagnosticați cu demență. Studiul a fost publicat în „Neurology”.

Potrivit specialiștilor, carnea roșie procesată conține nitriți, compușii N-nitrozoși și sodiu, care pot avea efecte negative asupra organismului.

V-ar putea interesa și:

Care sunt cele mai nesănătoase activități și cu cât scurtează viața, potrivit unui studiu al cercetătorilor

Cât zahăr are o doză de suc? Avertismentul transmis de specialiști

Ce arată un studiu al cercetătorilor despre brățările din CAUCIUC ale ceasurilor smart. Ce ar conține acestea

Sursă foto: Envato – caracter ilustrativ

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
România este în prima linie de apărare a graniței Uniunii Europene, spune ministrul Radu Miruță
Digi24
Mesaje de „La mulți ani” pentru Sfânta Maria 2026: Urări pe care să le trimiți sărbătoriților pe 15 august
Cancan.ro
Soțul Annei a ieșit la lumină! A ținut pasul cu pretențiile Julietei de pe Transfăgărășan până i-a ieșit fum din portofel
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Cum au reușit 24 de iepuri să cucerească un întreg continent și să provoace dezastre. „Invazia începută în 1859 continuă și astăzi”
Mediafax
Pagube uriașe după un cutremur puternic în Granada, resimțit în mai multe regiuni din Spania
Click
Destinul trist al Andei Călugăreanu: respinsă de 9 ori la Teatru și părăsită de soț pentru o altă artistă. 34 de ani de la moartea ei
Digi24
Cum a pregătit Rusia „trupe de șoc” care să creeze haos în Rep. Moldova: Un plan pus la cale din „Silicon Valley”-ul Kremlinului
Cancan.ro
Aceste pensii cresc cu 210 lei, de la 1 ianuarie 2027. Care sunt pensionarii din România care se vor bucura de această majorare
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Exclusiv | Cum arată noile camere de rovinietă inteligente, montate de CNAIR. Calculează câți KM a parcurs o mașină
Descopera.ro
Legumele din întreaga lume dispar. Iată cum ne afectează, fără să știm, alimentația
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare