Tinerii cu mașini puternice vor plăti mai mult pentru RCA. Asiguratorii spun că sunt implicaţi des în accidente, „din cauza teribilismului” / Polițe mai ieftine, doar pentru șoferii prudenți

Tinerii cu mașini puternice vor plăti mai mult pentru RCA. Asiguratorii spun că sunt implicaţi des în accidente, „din cauza teribilismului” / Polițe mai ieftine, doar pentru șoferii prudenți
FOTO - ilustrativ: Pixabay.com
Publicat: 29/04/2021, 16:48
Actualizat: 29/04/2021, 17:02

Şoferii tineri, cu maşini puternice, vor plăti o poliță RCA mai scumpă, chiar și cu 10% față de anul trecut. Asiguratorii susțin că sunt implicaţi des în accidente, „din cauza teribilismului”. În schimb, conducătorii auto între 30 şi 50 de ani, care au maşini cu puţini cai putere, vor achita cu câţiva lei mai puţin decât până acum.

Anul acesta, tarifele de referinţă, care sunt luate ca reper pentru stabilirea preţurilor poliţelor de răspundere civilă, sunt mai mari pentru aproape toate categoriile de şoferi, cele mai clare majorări fiind în cazul mașinilor cu sute de cai putere, informează Observator TV.

La motoare peste 2.000 s-au scumpit, pe 6 luni, chiar și cu 100 lei, cred”, declară George Spataru, broker de asigurări, care precizează că „din cauza teribilismului, șoferii tineri se expun un pic mai mult în situații mai riscante”.

Experiența a arătat că, pentru această grupă de vârstă, sunt înregistrate cele mai multe accidente.

Două treimi din accidentele provocate anul trecut au fost provocate de tineri până în 30 de ani. Asta trebuie să ne dea de gândit”, a declarat Daniel Apostol, purtător de cuvânt ASF (Autoritatea de Supraveghere Financiară).

RCA mai scump pentru tineri, în 2021 față de anul trecut

În cazul şoferilor de până în 30 de ani, tarifele de referinţă sunt mai mari chiar şi cu 160 de lei faţă de anul trecut, dacă aceştia conduc maşini puternice, cu motoare de peste 2.000 centrimetri cubi. Sunt însă și scăderi, în special la categoriile de vârstă 31-50 de ani, care au maşini mai mici şi conduc prudent.

Evoluţia tarifelor de referinţă are o strânsă legătură cu economia. Cei care calculează după niște criterii profesionale și profesioniste aceste criterii iau în calcul inclusiv rata inflaţiei”, spune Daniel Apostol.

Tot din această lună, s-au scumpit toate poliţele de asigurare, mai spun brokerii.

„Chiar și de la 1 aprilie acum s-au scumpit, ne trezim cu prețurile mărite peste noapte. Aţi simțit creşteri de preţuri la poliţele RCA? Da, cu siguranță da. Pe un an de zile, diferența ar fi undeva la 50 lei. Dacă ei vor băga decontarea directă în poliţele RCA toate poliţele care sunt acum la un anumit preț se vor mări cu 100 lei, minim, pentru toate societăţile de asigurare”, a completat George Spătaru.

Simulare calcul poliță RCA

Preţul unei asigurări variază în funcţie de vârstă, istoric de accidente sau capacitatea ciclindrică a maşinii. De exemplu, un şofer cu vârsta sub 30 de ani, ce conduce o maşină cu o capacitate cilindrică de 1,6 litri, plăteşte acum 860 lei pe an, dacă încheie cea mai ieftină poliţă de asigurare şi este încadrat în clasa B0.

Dacă un conducător auto are vârsta de peste 30 de ani, poliţa pe un an îl poate costa aproximativ 830 de lei.

Asigurare şi cu 50% mai ieftină, pentru șoferii prudenți

Şi în perioada următoare sunt aşteptate majorări de preţuri, dar în cazul şoferilor cu bonificaţie maximă, adică cei mai prudenţi, asigurarea poate să fie chiar şi cu 50% mai ieftină.

România are cea mai mare rată a mortalității rutiere din Uniunea Europeană. În 2019 au fost 96 de morţi la un milion de locuitori, peste media europeană de 52 de morţi la un milion de locuitori, potrivit sursei citate.

Proiect UDMR: Înmatricularea și înregistrarea vehiculelor să aibă loc într-o singură zi

UDMR a depus în Parlament un proiect de lege ce prevede reducerea birocraţiei şi a costurilor în ceea ce priveşte înmatricularea şi înregistrarea maşinilor. Potrivit proiectului, înmatricularea maşinilor se va realiza într-o singură zi.

Mulţi proprietari de maşini au declarat că procesul de înmatriculare al vehiculelor este foarte complicat în România. Acest lucru este cauzat de faptul că procedura de înmatriculare are loc în mai multe instituţii, implică multă administraţie, bani şi timp”, a declarat Benedek Zakariás, viceliderul grupului parlamentar al UDMR.

Dragoș Tănase
Dragoș Tănase are o experiență de aproape 20 de ani în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2001, iar în 2002 se angaja deja la portalul Apropo.ro, care aparținea Agenției de știri Mediafax, citeste mai mult