Prima pagină » Actualitate » Comisia Europeană, cu ochii pe MAȘINILE nesigure. Specialiștii propun revizuirea normelor de siguranță rutieră: 7.000 de vieți ar putea fi salvate

Comisia Europeană, cu ochii pe MAȘINILE nesigure. Specialiștii propun revizuirea normelor de siguranță rutieră: 7.000 de vieți ar putea fi salvate

Comisia Europeană, cu ochii pe MAȘINILE nesigure. Specialiștii propun revizuirea normelor de siguranță rutieră: 7.000 de vieți ar putea fi salvate

Comisia Europeană (CE) propune o revizuire cuprinzătoare a normelor UE privind siguranța rutieră și înmatricularea vehiculelor. Specialiștii UE susțin că scopul este acela de a îmbunătăți siguranța rutieră și calitatea aerului în întreaga UE, potrivit unui comunicat al Executivului comunitar. Propunerea de joi vizează vehiculele nesigure, care contribuie la accidente, decese și vătămări corporale.

Mai exact, noile norme vor ține seama de prezența tot mai mare a vehiculelor electrice și se vor adapta la tehnologiile emergente, introducând inspecții consolidate, inclusiv inspecții tehnice periodice pentru vehiculele electrice și sistemele avansate de asistență a conducătorului auto, inspecții anuale pentru autoturismele și camionetele mai vechi și metode avansate de testare a emisiilor pentru a detecta vehiculele cu emisii ridicate în vederea reducerii poluării cu particule fine, potrivit informațiilor Agerpres.ro.

În plus, Comisia propune introducerea certificatelor digitale de înmatriculare și de testare periodică a vehiculelor, simplificarea schimbului transfrontalier de date și protejarea cetățenilor împotriva activităților frauduloase, cum ar fi manipularea frauduloasă a odometrelor.

Inspecțiile tehnice periodice vor fi facilitate pentru persoanele care locuiesc temporar într-o altă țară din UE

Modificările propuse reflectă angajamentul UE față de o mobilitate sigură și durabilă, asigurând în același timp libera circulație a persoanelor și a mărfurilor. Între 2026 și 2050, se estimează că aceste propuneri vor salva aproximativ 7.000 de vieți și vor preveni aproximativ 65.000 de vătămări grave.

În acest scop, Comisia propune revizuirea a trei directive: privind inspecția tehnică periodică (ITP) a vehiculelor, documentele de înmatriculare a vehiculelor și controlul tehnic în trafic (RSI) al vehiculelor comerciale.

Parcul de vehicule învechite crește, de asemenea, riscul de fraudare a odometrelor (și anume, întoarcerea odometrelor pentru a face ca vehiculele să pară că au un kilometraj mai mic decât acestea). Combaterea acestei fraude necesită norme actualizate. Procedurile învechite și neutilizarea tehnologiei moderne împiedică asigurarea respectării legislației și cooperarea transfrontalieră.

Printre măsurile propuse se numără următoarele:

  • Adaptarea încercărilor la vehiculele noi, prin inspecții tehnice periodice pentru vehiculele electrice și noi încercări pentru sistemele electronice de siguranță, inclusiv încercarea integrității software-ului sistemelor relevante pentru siguranță și emisii.
  • De asemenea, vor fi încercări noi privind emisiile, prin detectarea vehiculelor cu emisii ridicate, inclusiv a celor falsificate, utilizând metode avansate pentru particule ultrafine și NOx (oxizi de azot).

Potrivit sursei citate, în domeniul digitalizării, se vor elibera certificate electronice de înmatriculare și de inspecție periodică a vehiculelor și schimbul de date prin intermediul unei platforme comune pentru simplificarea proceselor administrative.

Se va introduce recunoașterea reciprocă a certificatelor de inspecție tehnică periodică. Acesta prevede asigurarea recunoașterii transfrontaliere a inspecțiilor tehnice periodice efectuate într-un alt stat membru pentru autoturisme timp de șase luni. Va fi îmbunătățită guvernanța datelor, prin simplificarea accesului centrelor de inspecție la datele tehnice ale vehiculelor.

 

CITIȚI ȘI:

România, ajutată de geografie, defavorizată de INFRASTRUCTURĂ. Consiliul Concurenței, despre transportul intermodal: „Reduce competitivitatea”

DRUMURILE noastre toate. INS, calcule exacte despre lungimea căilor de transport din România / La câți kilometri de autostradă a ajuns țara noastră

Mara Răducanu este jurnalist de eveniment. A terminat Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din București și a lucrat la mai multe publicații, precum Jurnalul național, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și