UPDATE | Protestul transportatorilor și fermierilor, ziua 5. Taximetriștii se asociază revoltei/Grindeanu: „Sunt lucruri pe care le putem face”

UPDATE | Protestul transportatorilor și fermierilor, ziua 5. Taximetriștii se asociază revoltei/Grindeanu: „Sunt lucruri pe care le putem face”
Protestul transportatorilor și fermierilor, ziua 5
Publicat: 14/01/2024, 19:00
Actualizat: 14/01/2024, 22:31
Actualizări
22:30

Protest pe centura de vest a Ploieştiului. Zeci de şoferi se deplasează în coloană cu viteză redusă

Zeci șoferi din Ploieşti şi din localităţile limitrofe au ieşit pe străzi în coloană, duminică seară, în semn de susţinere faţă de protestele spontane declanşate în ultimele zile de către operatorii din transporturi şi de către fermieri. Participanţii consideră că este nevoie ca opinia publică să arate că susţine aceste proteste, considerând că cei care ies în stradă de câteva zile nu exprimă doar nemulţumirile lor, ci pe cele ale unei mari părţi a populaţiei. Locul de întâlnire a fost parcul Municipal Vest, situat în apropiere de DN1, iar de acolo au intrat pe centura de vest a Ploieştiului, unde s-au deplasat cu viteză redusă, în coloană.

„Numai cei din Bucureşti sunt nemulţumiţi de ce se întâmplă? Eu cred că nu. Ieşiţi fiecare în oraşele voastre, pe centură, pe necentură, în Bucureşti, pe unde puteţi! (…) Ieşiţi în toate oraşele de reşedinţă de unde sunteţi, toţi cei care sunteţi nemulţumiţi!”, a afirmat unul dintre participanţi.

Un altul îndemnat protestatarii de la Ploieşti să se îndrepte către Afumaţi, să îi „ajute” pe cei care protestează deja, în apropierea Capitalei, de câteva zile. La ora transmiterii acestei ştiri, circulaţia pe DN1, în zona de vest a oraşului Ploieşti, se desfăşoară cu dificultate.

20:05

Boloș: Pretențiile fermierilor pot păgubi România de 13 miliarde de euro. Cererile agricultorilor vor ajunge pe masa Comisiei Europene

Ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, a afirmat duminică, după discuţia avută cu protestatarii că zona de revendicări care ţine de decizia Comisiei Europene trebuie prezentată Comisiei şi a explicat că altfel ar putea fi periclitate subvenţiile prin plăţile directe care se fac din fonduri europene în valoare de 13 miliarde de euro.

Aşa cum am precizat şi protestatarilor (…) orice jalon şi orice măsură care ţine de angajamentele cu Comisia Europeană, chiar dacă, să zicem, mâine Guvernul României s-ar angaja şi ar lua-o, ar însemna o întoarcere împotriva dumnealor. Pentru că suntem în situaţia în care Comisia Europeană are toate argumentele necesare pentru suspendarea fondurilor şi măsurile care ţin de fondurile europene, a declarat Marcel Boloş.

Boloș a menţionat că aceste revendicări vor fi prezentate Comisiei Europene.

“Aceste tipuri de revendicări, indiferent cât se continuă protestul, ţin de angajamente cu Comisia Europeană. Noi am spus că le preluăm într-un memorandum pe care îl vom discuta cu Comisia Europeană, dar, ştim bine, ştim cu toţii că aceste tipuri de angajamente şi aceste tipuri de măsuri, dacă le-am lua, s-ar întoarce măsura împotriva dumnealor, dacă, să zicem, mergem mai departe şi discutăm cu Comisia Europeană, nu ştiu în ce măsură vom găsi o soluţie, dar este de bun simţ pentru noi ca să prezentăm aceste măsuri Comisiei Europene”, a explicat ministrul.

18:58

UPDATE: „Șoferiada” continuă. Revolta transportatorilor și fermierilor scapă de sub control. Negocierile cu guvernul au eșuat. Taximetriștii și șoferii de ride sharing se alătură protestelor. Blocaje pe centurile marilor orașe.

Revolta transportatorilor și fermierilor scapă de sub control. Negocierile cu guvernul au eșuat. Taximetriștii și șoferii de ride sharing se alătură protestelor. Blocaje pe centurile marilor orașe.

Negocierile purtate la Ministerul Finanțelor nu au ajuns la niciun rezultat, iar protestele continuă, a declarat Dănuț Andruș, liderul fermierilor care a fost la negocieri.

Nu s-a ajuns la niciun acord, nu s-au găsit soluţii. Protestul va continua până când autorităţile vor înţelege că neputinţa lor de a gestiona o ţară este reală. Declarăm că nu s-a ajuns la niciun acord, motivând legislația europeană. Nu s-au găsit soluții pentru reducerea cheltuielilor bugetare în toate domeniile. Totul se motivează pe Comisia Europeană, PNRR, a declarat reprezentantul fermierilor, Dănuţ Andruş, la ieşirea de la discuţii.

„Protestul va continua la nesfârsit”

Mai mult, taximetriștii șoferii de ride sharing intră în horă, alături de fermieri și transportatori și contribuie la blocarea căilor de acces în marile orașe, aparent spontan.

Drumuri de evitat

Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) informează că, în contextul protestelor transportatorilor şi fermierilor, circulaţia rutieră este blocată pe ambele sensuri de mers pe DN 15, între localităţile Câmpia Turzii şi Luna din judeţul Cluj, precum şi pe DN 2, în Vama Siret din judeţul Suceava. IGPR le recomandă şoferilor să evite aceste zone.

Protestatarii au intrat în Constanța

În Constanța, protestatarii au fost lăsați să intre în oraș. Sute de șoferi de camione și tractoare sunt în stradă.

15:00

Ilfov: Traficul este îngreunat în localitatea Afumaţi, din cauza autovehiculelor transportatorilor şi fermierilor care protestează / Rutele alternative recomandate de poliţiştii rutieri

Circulaţia rutieră se desfăşoară îngreunat, cu viteză redusă, pe DN2, în localitatea Afumaţi, judeţul Ilfov, din cauza autovehiculelor transportatorilor şi fermierilor, care protestează pentru anumite revendicări socio-profesionale, pe banda unu a ambelor sensuri de mers, transmite Centrul Infotrafic din IGPR.

Din acest motiv, sursa citată recomandă conducătorilor auto să evite această zonă şi să folosească rutele alternative: direcţia Urziceni – Bucureşti: DN 2 – DJ 100 – DJ 200, prin loc. Ştefăneştii de Jos; direcţia Bucureşti – Urziceni: DN CB – DJ 100 – DJ 300, prin loc. Găneasa, conform News.ro.

Şi sâmbătă, în contextul protestelor transportatorilor şi ale fermierilor, pe autostrada A6 Balinţ-Lugoj, la intrare în municipiul Lugoj, judeţul Timiş, traficul rutier este blocat pe sensul de coborâre dinspre autostradă către DN6 (Varianta Ocolitoare a Mun. Lugoj), din cauza coloanei de autovehicule ce se deplasează cu viteză redusă pe DN6, anunţă Centrul Infotrafic din IGPR. După aproximativ cinci ore, traficul a fost reluat normal atât pe autostrada A6 Balinţ-Lugoj, cât şi pe DN6.

14:00

COTAR a anunţat proteste în ianuarie dar susţine că nu este organizator al manifestaţiilor din aceste zile

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a anunţat organizarea unor proteste în luna ianuarie, dacă nu se vor finaliza discuţiile cu autorităţile în legătură cu problemele din transport şi din piaţa de asigurări, dar nu este organizator al manifestaţiilor din aceste zile şi nici nu a participat la întâlnirile cu Guvernul, precizează organizaţia duminică, printr-un comunicat.

„Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) salută orice protest democratic, fără implicarea factorului politic şi fără anarhie! Soluţia este continuarea dialogului cu autorităţile. Scopul nostru este să obţinem modificări legislative în favoarea românilor şi a economiei României, nu să dăm jos guverne sau să punem guverne. COTAR a anunţat organizarea unor proteste în luna ianuarie, dar nu este organizator al manifestaţiilor din aceste zile şi nici nu a participat la întâlnirile cu Guvernul. Din punctul nostru de vedere, aceste proteste, chiar spontane fiind, nu trebuie să degenereze şi nu trebuie să se transforme în anarhie. Noi toţi, transportatori, agricultori şi alte categorii din industrie trebuie să ne punem la masa discuţiilor, pentru negocieri”, arată sursa citată.

În context, organizaţia subliniază că 70% dintre revendicările celor care protestează în aceste zile pot fi rezolvate într-un termen rezonabil, sunt pertinente, iar unele chiar foarte urgente şi necesare, conform Agerpres.

COTAR arată că unele soluţii au fost prezentate de reprezentanţii săi încă de la finalul anului trecut iar rezolvarea stă în mâna autorităţilor din România.

„În legătură cu plafonarea preţului RCA la un tarif de 4.500 de lei pentru clasa de bonus B0 – considerăm că iniţiativa, în această formă, nu poate fi implementată, din două motive: acel tarif este nesustenabil, dacă mai vrem ca acea poliţă RCA să poată despăgubi daunele produse din accidente. City Insurance a vândut poliţe RCA la acel nivel de preţ şi a dat faliment, producând pagube uriaşe pe această piaţă. De asemenea, plafonarea pe termen lung a unui preţ contravine legislaţiei europene, iar o astfel de măsură nu poate fi menţinută nici măcar pe termen mediu. Se poate face, însă, altceva: se poate lua ca reper tariful RCA de referinţă, care este unul sustenabil, astfel încât orice tarif RCA care depăşeşte acel nivel să fie redistribuit de către BAAR spre una dintre companiile de asigurări care să fie obligată să îl accepte, la tariful de referinţă publicat pe site-ul ASF. În cazul transportatorilor, tariful de referinţă publicat în luna decembrie 2023, valabil timp de 6 luni, este de 8.609 lei. Tariful nu a fost calculat nici de COTAR, nici de ASF şi nici de vreo firmă de asigurări. Este un tarif calculat de o firmă de consultanţă din „Big 4″, tarif RCA complet sustenabil şi despre care nu se poate bănui că va conduce la falimentarea unui nou jucător din piaţa RCA, dar va fi aproape la jumătate din preţurile reale de vânzare ale RCA-ului de astăzi pentru transportatori”, se arată în comunicat.

În legătură cu propunerile de suspendare a poliţei RCA, confederaţia transportatorilor consideră că propunerea este 100% realizabilă, pe modelul din Germania sau Italia: cu un simplu e-mail şi o declaraţie pe proprie răspundere care se transmite cu câteva zile înaintea suspendării poliţei RCA către compania de asigurări care a emis respectiva poliţă RCA şi către Poliţie şi, eventual, s-ar putea transmite şi către BAAR. „ASF poate emite o astfel de normă în cel mult 3 săptămâni. Măsura poate fi realizabilă în forma propusă de noi, în termen scurt. Nu excludem existenţa altor variante ce ar putea fi mai bune”, se mai precizează în document.

Măsurile cu privire la scurtarea timpilor de trecere a frontierei, prin optimizarea controlului, pot fi implementate în termen de aproximativ 3 luni, COTAR precizând, totodată, că se referă inclusiv la măsuri logistice care trebuie autorizate, cum ar fi mutatea cântarelor în diverse puncte de frontieră sau lărgirea în vama a spaţiului de control.

Pe de altă parte, organizaţia nu crede că alocaţia neimpozabilă la nivelul de 230 lei/zi poate fi susţinută integral, ţinând cont de modul în care a fost construit bugetul de stat pentru anul 2024, însă ar putea fi realizată începând de anul acesta, cel mai probabil nu la o astfel de valoare.

13:03

Craiova: Fermierii au încercat să intre în oraș, dar au fost blocați de polițiști și jandarmi

Fermierii au încercat să intre în municipiul Craiova, dar au fost blocați de polițiști și jandarmi.

Traficul este înregunat.

12:41

Listă cu 14 revendicări pentru Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi Guvern, formulată de Clubul Fermierilor Români

Clubul Fermierilor Români a formulat o listă de 14 revendicări pentru Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi Guvern, în vederea rezolvării crizei financiare a agricultorilor şi redobândirii competitivităţii fermelor româneşti.

Potrivit unui comunicat al organizaţiei, prima solicitare vizează acordarea subvenţiilor APIA aferente anului 2023 până la finalul lunii februarie 2024, inclusiv pentru fermierii aflaţi în eşantionul de control clasic şi prin teledetecţie, precum şi accelerarea proceselor pentru compensările financiare asociate celorlalte scheme de plată directă (eco-scheme, măsuri de agro-mediu etc.), notează G4Media.

Fermierii cer, totodată, compensarea pierderilor cauzate de perturbarea majoră a pieţei cerealelor în urma importului cerealelor ieftine din Ucraina, care, potrivit sursei citate, nu respectă standardele UE şi pot pune în pericol siguranţa alimentară, dar şi de tranzitul cerealelor şi oleaginoaselor ucrainene. Aceştia solicită minimum 60 euro/tonă comercializată, prin acordarea unui ajutor de stat, conform cadrului de ajutor de stat adoptat de Comisia Europeană care permite ca statele membre să acorde până la 280.000 euro/fermă şi până la 2,5 milioane euro/IMM din industria agroalimentară.

Clubul Fermierilor Români solicită subvenţii de 3 euro/tonă depozitată/lună, pentru perioada septembrie 2023-februarie 2024, aferente pierderilor cauzate de volatilitatea preţurilor de comercializare a cerealelor şi oleaginoaselor în anul agricol 2023, dar şi linii de creditare avantajoase, cu garanţii guvernamentale, pentru antreprenorii din agricultură, până cel târziu la finalul lunii ianuarie, care să permită fermierilor continuarea activităţii în anul curent – lansarea operaţională a Creditului Agricol şi Creditul Fermierului.

O altă propunere vizează continuarea programelor Agro IMM Invest şi Rural Invest prin creşterea plafoanelor de garantare şi a plafonului de ajutor de stat anual aferent fiecărui agent economic din sectorul agricol, în cadrul creditării cu garanţie FGCR, precum şi extinderea bazei de creditare a fermierilor cu risc bancar B şi C, demers realizat în colaborare cu BNR şi instituţiile bancare.

De asemenea, organizaţia de profil recomandă plata cheltuielilor privind compensarea parţială a costurilor energiei utilizate pentru irigarea suprafeţelor agricole în baza contractelor multianuale/sezoniere pentru întreg anul 2023 şi bugetarea integrală a plăţilor parţiale pentru anul 2024 privind asigurarea consumului de energie electrică necesar irigării terenurilor agricole.

Alte revendicări ale fermierilor sunt: echivalarea categoriei B cu TR şi a categoriei B1 cu TR1, indiferent de masa maximă autorizată a utilajului agricol; adoptarea unor decizii, la nivel naţional (caz de forţă majoră) şi european, privind derogarea de la aplicarea Gaec 7 şi 8 pentru anul curent, şi oferirea unui răspuns cert fermierilor români până la finalul lunii ianuarie, pentru ca aceştia să îşi poată realiza o prognoză în privinţa gestionării eficiente a culturilor agricole pentru anul 2024; sprijinirea fermierilor afectaţi de secetă pentru pierderile suferite aferente producţiei şi valorificării cerealelor şi oleaginoaselor pentru culturile de toamnă 2022, prin acordarea unui ajutor de stat, având la bază cadrul temporar Ucraina în valoare de 100 euro/hectar; asigurarea unei competiţii corecte pe piaţa comună europeană (inclusiv statele aflate într-un proces de aderare la UE) în ceea ce priveşte importul produselor agroalimentare care prezintă standarde neconforme regulamentelor europene privind agricultura, mediul şi sănătatea consumatorilor europeni.

Pe lista de solicitări se mai află stabilirea unei scheme de microcreditare care să permită accesul facil şi rapid al fermierilor români la surse financiare atât de necesare afacerilor agricole de dimensiuni mici şi medii, în vederea evitării renunţării la activitatea desfăşurată, protejarea pieţei interne prin efectuarea de controale sistematice pentru verificarea regimului vamal şi respectarea cerinţelor UE în condiţiile în care, potrivit organizaţiei, multe produse ucrainene îşi schimbă originea în Republica Moldova şi Bulgaria, iar apoi sunt comercializate pe teritoriul României.

Reprezentanţii agricultorilor cer şi revizuirea legislaţiei fiscale în ceea ce priveşte taxarea companiilor cu cifra de afaceri de peste 50 milioane de euro, precum şi a instituţiilor bancare. „Solicităm identificarea unei soluţii optime prin care sectorul agroalimentar să fie exceptat, deoarece în mod firesc cei 1% deduşi din cifra de afaceri a firmelor mari şi cei 2% din cifra de afaceri a instituţiilor bancare se extrag din preţul mărfurilor. Ulterior, în etapa procesării materiei prime şi a comercializării produselor finite în zona de retail, aceşti 3% se regăsesc în preţul de raft, pe care consumatorul îl plăteşte. Practic, fermierul va plăti cei 3% , iar consumatorul final aceeaşi pondere, tot 3%”, se mai arată în comunicat.

Ultimul punct pe lista de revendicări vizează asumarea de către Guvernul României a proiectului strategic privind extinderea capacităţii şi adaptarea proceselor logistice aferente Portului Constanţa pentru asigurarea accesului cu prioritate a mărfurilor din România la export.

11:35

Reprezentanţii transportatorilor şi fermierilor au solicitat reprogramarea întâlnirii, de duminică dimineaţă, cu ministrul Marcel Boloş şi cei de la Ministerul de Finanţe, pentru ora 14.00

Reprezentanţii protestatarilor din transporturi şi agricultură nu s-au prezentat la întrevederea de la Ministerul Finanţelor de la ora 11.00 şi au solicitat amânarea discuţiile pentru duminică, la ora 14.00.

„Din motive care nu ne sunt cunoscute, delegaţia acestora nu s-a prezentat la întrevedere şi a solicitat amânarea discuţiilor pentru ora 14.00. Reprezentanţii MF rămân deschişi la orice propunere de reprogramare a întâlnirii sau la stabilirea unei noi modalităţi de comunicare pentru a aborda revendicările şi problemele ridicate”, arată comunicatul de presă al Ministerului de Finanţem citat de News.ro.

Din partea Ministerului Finanţelor s-au prezentat la întâlnirea de duminică dimineaţă, care a fost reprogramată, ministrul Marcel Boloş Nicoleta Cârciumaru, preşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, secretarul de stat Carmen Moraru, secretarul general adjunct Petronel Munteanu, dorectorul general al direcţiei generale de legislaţie fiscală şi reglementări vamale şi contabile Iulian Ardeleanu, Teodor Georgescu, Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, Ion Cupa, preşedintele Autoritatăţii Vamale Române, Claudiu Ardeleanu, director general Proceduri Vamale in Domeniul Produselor Accizabile, Marcel Mutescu, director general a l Managementului Riscului şi Investigaţii Vamale, Alexandru Dudu, Director General Coordonare Control Vamal şi George Vascea, director general adjunct Coordonare Control Vamal.

11:17

La Calafat, fermierii încearcă să ajungă în vamă

La Calafat, fermierii încearcă să ajungă în vamă. Mai multe filtre poliție sunt mobilizate în zonă, așa cum s-a întâmplat și sâmbătă.

09:43

Lider al protestatarilor după discuţii la ASF: Nu s-a putut ajunge la niciun numitor comun. Cerinţele noastre nu sunt de luat în calcul. Lobby-ul asiguratorilor, mai puternic

Unul dintre liderii transportatorilor şi fermierilor care protestează de cinci zile blocând şoselele de centură ale marilor oraşe, Dănuţ Andruş, a declarat sâmbătă seară, după întâlnirea avută cu conducerea Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), că nu s-a putut ajunge la niciun numitor comun şi că cerinţele lor nu sunt de luat în calcul.

„Din păcate, nu s-a putut ajunge la niciun numitor comun. Am cerut un pachet de măsuri concrete, cum văd dumnealor problemele noastre pentru că noi, cerinţele pe care le-am făcut, nu pot fi luate în calcul nicicum. Să sperăm că în zilele următoare vom primi un feedback din partea ASF-ului. Din punctul meu de vedere, neputinţa e la ea acasă”, a declarat Dănuţ Andruş, un lider al protestatarilor, la finalul discuţiilor de la ASF.

El a precizat că lobby-ul asiguratorilor este mai puternic decât cel al populaţiei.

„Nu au venit cu date concrete. Cerinţele noastre nu sunt de luat în calcul. Nu se poate, nu se poate şi nu se poate. Deci lucrurile astea, atâta timp cât lobby-ul asiguratorilor este mai puternic decât lobby-ul populaţiei, suferă toată lumea. Asta este viaţa, nu putem face nimic”, a mai transmis Dănuţ Andruş, citat de News.ro.

De asemenea, preşedintele ASF, Alexandru Petrescu, a declarat că multe dintre solicitările protestatarilor erau şi acţiuni pe care instituţia urma să le întreprindă.

“Cunosc agenda de probleme, cel puţin din spaţiul public, din ultimele zile, dar şi de la momentul la care am preluat în urmă cu două, trei săptămâni conducerea ASF. Multe dintre solicitările lor erau şi acţiuni pe care urmam eu, cât şi colegii mei din conducere să le luăm. Vorbim de controale, vorbim de audit, toate temele sunt pe masă (….) Toate aceste măsuri sunt gândite ca final rezultat sa fie reducerea RCA-ului”, a afirmat Alexandru Petrescu.

09:02

Centrul Infotrafic: Se va circula cu viteză redusă în multe zone ale ţării

Centrul Infotrafic al Poliţiei Române informează că, duminică dimineaţa, mai multe autocamioane se află în continuare staţionate în localitatea Afumaţi, pe DN 2, pe banda 1 a sensului de mers către Bucureşti, cu intenţia de a se deplasa pe timpul zilei către Capitală.

„Estimăm că şi astăzi vor continua protestele transportatorilor şi fermierilor şi se va circula cu viteză redusă în multe zone ale ţării, în special pe centurile marilor oraşe, îndeosebi pe centura Capitalei, unde traficul a fost îngreunat în ultimele zile, de când au început manifestaţiile. (…) Sfătuim şoferii să acorde multă atenţie tuturor manevrelor efectuate şi să evite zonele cu proteste, pentru că se va circula cu viteză foarte redusă, pe alocuri putând apărea chiar blocaje în trafic”, se arată într-un comunicat al Centrului Infotrafic.

Conform sursei citate, duminică dimineaţa nu sunt semnalate autostrăzi sau drumuri naţionale cu circulaţia oprită ca urmare a condiţiilor meteorologice sau din cauza vreunui eveniment rutier.

Pe arterele rutiere principale, respectiv autostrăzile A1 Bucureşti – Piteşti, A2 Bucureşti – Constanţa, A3 Bucureşti – Ploieşti, A4 Ovidiu – Agigea, DN 1 Ploieşti – Braşov şi DN 7 Râmnicu Vâlcea – Sibiu, se circulă pe un carosabil uscat, vizibilitatea este bună, iar valorile de trafic sunt reduse.

08:09

Reprezentanţi ai transportatorilor şi ai fermierilor merg duminică la Ministerul Finanţelor

Reprezentanţii transportatorilor şi ai fermierilor merg duminică la Ministerul Finanţelor după ce sâmbătă aceştia au discutat cu oficiali din Ministerul Agriculturii şi Ministerul Transporturilor.

Transportatorii şi fermierii au demarat miercuri o serie de proteste, nemulţumiţi de accizele mari la motorină, preţurile RCA, dar şi de schimbările legislative intrate în vigoare de la 1 ianuarie. Aceştia au plecat pe drumurile din ţară cu camioane şi tractoare, cu viteză redusă, îndreptându-se spre Bucureşti, iar traficul a fost blocat pe mai multe şosele inclusiv pe Şoseaua de centură a Capitalei, potrivit Agerpres.

Grindeanu: Am şi semnat o minută împreună cu reprezentanţii lor. Sunt lucruri pe care le putem face

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat, sâmbătă seara, la finalul întâlnirii avute cu protestatarii, că a semnat o minută împreună cu reprezentanţii acestora şi a adăugat că sunt lucruri pe care le poate face şi pentru acestea s-a angajat.

Social-democratul a mai precizat că lucrurile care au fost asumate pot fi duse la bun sfârşit. Prin urmare, au fost stabilite şase puncte care pot fi implementate în termen de 30 de zile.

„Am şi semnat o minută împreună cu reprezentanţii lor. Sunt lucruri pe care urmare a acestor discuţii de aproximativ patru ore le putem face şi pentru asta ne-am angajat. Alte chestiuni care nu ţin doar de ministerul transporturilor probabil că vor fi discutate şi ştiu, spre exemplu, cu RCA se merge la ASF. Lucrurile care ţin de Ministerul Finanţelor am înţeles că vor fi discutate mâine de domnul ministru”, a afirmat Sorin Grindeanu, citat de News.ro.

El a menţionat că majoritatea protestatarilor doreşte să fie găsite soluţii pentru detensionarea situaţiei.

„La majoritatea covârşitoare am văzut dorinţa de a găsi soluţii, de a rezolva aceste puncte astfel încât lucrurile să se detensioneze. Ţin să fac această precizare pentru că nu vreau să fie interpretată altcumva. Lumea, cel puţin la Ministerul Transporturilor, şi din partea noastră, au fost mai mulţi colegi şi din partea protestarilor a căutat soluţii. Eu zic că pe ceea ce ne-am pus semnătura cu toţii putem să ducem la bun sfârşit”, a mai transmis ministrul Transporturilor.

Cele 6 puncte care urmează să fie implementate de Ministerul Transporturilor

„Astfel, în urma întâlnirii din 13 ianuarie 2024, dintre reprezentanţii MTI şi cei ai transportatorilor şi fermierilor s-au stabilit următoarele 6 puncte care, din perspectiva MTI, pot fi implementate, în termen de 30 de zile:

  1. Stabilirea unor culoare dedicate la frontiere şi în Portul Constanţa care să permită doar tranzitarea autocamioanelor din statele membre ale Uniunii Europene (cele din afara UE vor trece pe un flux separat);
  2. Reglementarea aplicării amenzii pentru lipsa rovinietei, în cazul în care timpii petrecuţi în aşteptare pentru trecerea frontierei depăşesc valabilitatea rovinietei pentru ziua respectivă;
  3. Stabilirea unor limite, în conformitate cu legislaţia europeană şi din alte state membre ale UE, privind toleranţele pentru depăşirea greutăţii camioanelor la maximum 5%;
  4. Stabilirea unor limite, în perioada campaniilor agricole, pentru autocamioanele care transportă cereale colectate din câmp către zonele de depozitare (distanţele se menţin în limita de 70 km, conform legii, iar tonajele pot fi depăşite cu maximum 10%- raportat la tonajele legal premise);
  5. Obligativitatea expeditorilor de a prezenta la licenţiere o asigurare de risc financiar sau orice altă formă de garanţie bancară, în limita căreia se poate încheia tranzacţia;
  6. Identificarea unei soluţii privind sancţionarea doar a furnizor şi a destinatarului în cazul depăşirii încărcării camioanelor.

La discuţii, din partea MTI şi a Guvernului, au participat:

  • Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu;
  • Şeful Cancelariei Prim-ministrului, Mihai Ghigiu;
  • Consilierul de stat din cadrul Cancelariei Prim-ministrului, Minel Ivaşcu;
  • Directorul General al CNAIR, Cristian Pistol;
  • Directorul General al ARR, Dorin Costel Ştefan;
  • Directorul General ISCTR, Tudor Nişulescu;
  • Directorul Direcţiei de Transport Rutier MTI, Adriana Kalapis;
  • Directorul Direcţiei de Venituri şi Încasări CNAIR, Lucian Calmuş;
  • Directorul Direcţiei Monitorizare şi Reglementări ISCTR, Mihăiţă Lian Vacarencu;
  • Şef Birou Petiţii şi Reclamaţii ISCTR, Bogdan Voiculescu”, arată postarea de pe pagina de Facebook a Ministerului Transporturilor.
Otilia Serescu
Absolventă a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării, Otilia Serescu a debutat în mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Președintele iranian Ebrahim Raisi a murit într-un accident de elicopter
Experimentata Raicu l-a 'prins' pe şefuleţ! Ce a făcut micuţul pervers înainte de întâlnire
Unde s-a refugiat și ce s-a ales de Maria, femeia de care a divorțat Mihai...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Traian Băsescu: Ar fi o mare greșeală a României să nu dea Ucrainei un sistem...
Celebrul cântăreț a aruncat bomba: ”Vreau un copil-clonă!”+ ”Am patru fete, culese de pe stradă!”
Dieta simplă a „Mamei Natură” | Ce mănâncă Roxana Ionescu, pentru a se menține în...
Un sat montan din Europa introduce taxă de intrare pentru turişti, din cauza celor care...
Bunicul Florentine, feta ucisă la Sibiu, detalii șocante! "Nu a mers la..."
Cine este Florentina, tânăra de 21 de ani, care a sfârșit ucisă de iubitul cu...
Ce bust, ce posterioare! Divele sunt bine tare din cap până în picioare
Când intri pe autostradă, dai semnal STÂNGA sau DREAPTA? Ce semnale luminoase sunt impuse de...
Top 30 cele mai bune universităţi din România: UBB, UB şi Politehnica din Bucureşti conduc...
Marea IUBIRE a lui Nikola Tesla! „Dintre toate, cel mai mult mi-a plăcut...
Interdicție pentru toți românii. Este interzis să te urci așa la volan
Vestea așteptată de toată România. Vine de la Florin Piersic
Ilona Brezoianu și-a ales rochia de mireasă. Florin Ristei: „O să plâng când o să...
Informații șocante despre presupusul ucigaș al fetei de la Sibiu. Tânărul ar avea probleme psihice:...
Culiță Sterp a apelat de urgență la mama Geta! Cu ce bunătăți s-a dus femeia...
De ce s-a prăbușit, de fapt, elicopterul în care se afla președintele Iranului
BANCUL ZILEI: - Bulă, cocoșul tău de ce nu cântă dimineața? - Pentru că este...
Peste 57.000 de celule și 150 de milioane de conexiuni, prezente într-o mostră infimă de...
×