Cum a evoluat piața auto în primele nouă luni ale anului. Ce mărci preferă românii

Redactor:
Silviu Bănilă
Cum a evoluat piața auto în primele nouă luni ale anului. Ce mărci preferă românii
În primele nouă luni ale anului 2014, piața auto din România a crescut cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cei mai importanți doi factori care au contribuit la această revenire sunt Programul Rabla și reducerile de prețuri făcute de câțiva dealeri auto.

Piața mașinilor noi a crescut cu 25% în lunile ianuarie – septembrie ale anului 2014, chiar dacă în aceeași perioadă a ultimilor șase ani această a înregistrat scăderi considerabile. Revigorarea din acest an s-a observat cel mai bine începând cu iunie, iar iulie a fost luna cu cele mai multe tranzacții ale anului curent.  

Cu privire la înmatriculările de mașini second-hand din import, în primele nouă luni ale anului 2014, acestea sunt la un nivel cu 4% mai mic decât în 2013. Trimestrul trecut a fost singură perioadă în care s-a depășit pragul de 20.000 unități tranzacționate lunar.

În privința reînmatriculărilor, în primele trei trimestre ale anului curent, tranzacțiile pe plan intern cu mașini second hand au crescut cu 6%, iar iulie a fost luna cu cele mai mari cifre. Acest tip de tranzacții este unul relativ stabil, variațiile fiind în intervalul de 16.000-20.000 unități tranzacționate lunar.

Potrivit site-ului de anunțuri auto care a realizat această analiza auto, Volkswagen, BMW și Opel sunt mărcile cu cea mai puternică prezență pe piață.

Inchide