Sunt chiar necesare anvelopele de iarnă sau ne-au fost impuse pe nedrept? Este România una dintre puținele țări care le cere? Iată situația reală

Redactor:
Gandul
Sunt chiar necesare anvelopele de iarnă sau ne-au fost impuse pe nedrept? Este România una dintre puținele țări care le cere? Iată situația reală
Am fost martor recent la o discuție aprinsă legată de anvelopele de iarnă, în care a fost disputată eficiența lor.

În primul rând, orice șofer responsabil ar trebui să știe că anvelopele sunt unele dintre cele mai importante componente ale unui automobil. De ele pot depinde viața lui, viețile pasagerilor din mașină, ale celorlalți șoferi și ale pietonilor. De aceea nu ar trebui să vă zgârciți la aceste piese. Am văzut recent pe stradă un Audi A6 impecabil, model fabricat de doar câțiva ani, cu anvelope de iarnă „no name”. Una dintre acestea era deja deformată. Tot zilele trecute am văzut un BMW X5 cu anvelope de vară atât de uzate încât nu mai aveau proeminențe. Acestea sunt mașini foarte performante și au nevoie de cauciucuri pe măsură. Dacă vă uitați pe stradă la mașinile mai ieftine veți vedea că în cazul acestora situația este și mai gravă. Sunt „încălțate” cu mărci dubioase sau cu cauciucuri uzate de multă vreme. Experții spun că este mai bine să cumperi o mașină mai ieftină și anvelope de calitate decât o mașină scumpă și cauciucuri ieftine.

Potrivit Autocar, anvelopele de proastă calitate, uzate sau care nu sunt umflate corespunzător reprezintă principala cauză a accidentelor petrecute pe drumurile din Marea Britanie. Într-o perioadă de 12 luni analizată, 446 de accidente au avut această cauză. Pe locul doi s-au situat sistemele de frânare defecte, cu 365 de accidente provocate.

Sunt multe țări din Europa în care anvelopele de iarnă sunt obligatorii

România nu este singura țară din Uniunea Europeană sau din Europa care obligă șoferii să folosească anvelope de iarnă în anumite condiții. Potrivit Michelin, aceasta sunt obligatorii, de asemenea, în Germania (când șoselele sunt acoperite cu zăpadă sau gheață), Suedia (1 decembrie – 31 martie), Estonia, Islanda (1 decembrie – 14 aprilie), Croația, Finlanda, Cehia (1 noiembrie – 31 martie), Serbia sau Austria (1 noiembrie – 15 aprilie).

Ce spun producătorii și alte instituții

Potrivit Continental, unul dintre cei mai mari producători mondiali de anvelope, un automobil care merge pe gheață cu cauciucuri de vară va avea nevoie de 43 de metri pentru a frâna complet. Cu anvelope de iarnă va frâna complet în 35 de metri. Asta deoarece cele de iarnă sunt realizate dintr-un material mai moale, au mai multe „flori” și șabloane, precum și șanțuri mai adânci, gândite special pentru deplasarea pe zăpadă și gheață. Astfel, acestea se comportă mai bine decât cele de vară la temperaturi mai mici de 7 grade Celsius.

Mai mult, într-un test realizat de publicația Indepenedent, o mașină echipată cu anvelope de iarnă a frânat de la o viteză de doar 20 Km/h cu 6,5 metri mai repede pe zăpadă comparativ cu una echipată cu modele de vară.

Citește continuarea pe Go4it.

Foto: Pixabay

 

Inchide